Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@19:05:52 GMT

مردم و امنیت؛ سوژه فیلم‌های 110 ثانیه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۷۶۹۶

مردم و امنیت؛ سوژه فیلم‌های 110 ثانیه‌ای

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ معاونت اجتماعی ناجا با مشارکت پلیس مبارزه با مواد مخدر، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری، مؤسسه تبیان و حوزه هنری انقلاب اسلامی نخستین جشنواره ملی فیلم 110 ثانیه‌ای ما (مردم و امنیت) را با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به گستره آسيب خانمان‌سوز اعتياد و دغدغه‌های مردم شريف ايران اسلامی و مسئولان محترم به‌ویژه فرماندهی معظم کل قوا(مد‌ظله‌العالی)؛ معاونت اجتماعی ناجا با توجه به وظيفه ذاتی در حوزه پيشگيری از ناهنجاری جرایم و آسیب‌های اجتماعی و در راستای فعالیت‌های ایجابی پیرامون کنترل و کاهش این معضل اجتماعی، در نظر دارد نخستین جشنواره فیلم 110 ثانیه‌ای را با شعار «مردم و امنیت(ما)» با موضوع پيشگيری از اعتياد و با مشارکت ديگر متوليان ذی‌ربط، برگزار کند.
این جشنواره در سه قالب انيميشن، مستند و داستانی منطبق بر محورهای اعلام شده در این فراخوان به اجرا در خواهدآمد.
تولید آثار کوتاه، جذاب و تصویری خلاقانه با موضوع آسیب‌های مرتبط با استعمال و توزیع مواد مخدر، تجلیل از هنرمندان مروج قانون و مفاهیم اجتماعی و پيشگيری از اعتياد و مبارزه با مواد مخدر از طریق رشته فیلم‌سازی، از جمله اهداف برجسته این جشنواره فرهنگی و هنری است.

محورهای جشنواره:
1- نقش باورها، اعتقادات دینی و هنجارها در پیشگیری از اعتیاد
2- باورهای غلط، ناآگاهی و اعتیاد
3- سبک زندگی، تغییرات اجتماعی و اعتیاد
4- خانواده و اعتیاد
5- دوره نوجوانی، بلوغ، دوستان و اعتیاد
6- فضای مجازی، جنگ نرم و اعتیاد
7- پیامدهای گرایش به اعتیاد
8- نقش محیط‌های ناسالم و پر خطر در بروز و شیوع اعتیاد
9- نقش ورزش و تفریحات در پیشگیری از اعتیاد
10- نقش سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد در پیشگیری از اعتیاد
تقویم اجرایی جشنواره:
مهلت ارسال آثار به جشنواره از طریق نشانی festival110.tebyan.netتا20 آذر ماه 1397اعلام شده است.
زمان داوری آثار: تا 30 آذر ماه1397 خواهد بود.
اعلام نتایج به‌صورت رسمی و در زمان برپایی مراسم اختتامیه (که متعاقبا اعلام خواهد شد) است.

شرایط و مقررات جشنواره:
 ارسال آثار برای جشنواره، پس از ثبت نام در سایت festival110.tebyan.net امکان‌پذیر است.
درج نام صاحبان اثر، کد ملی و شماره تماس(پاسخگو) در festival110.tebyan.net الزامی است.
 شرکت برای تمامی هنرمندان حرفه‌ای و دانشجوی هنر در نخستین جشنواره فیلم 110 ثانیه‌ای ما، فراهم است.
دبیرخانه جشنواره در استفاده از فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره، «برای امور ترویجی و آموزشی»، «نمایش در مراسم اختتامیه، دانشگا‌ه‌ها، اماکن عمومی، ادارات و اصناف» و «انتشار در فضای مجازی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» مجاز خواهد بود.
تمامی آثاری که با سرمایه شخصی از سال 1395 تاکنون در محورهای اعلامی جشنواره تولید شده و در رسانه‌ها منتشر نشده‌اند، مجاز به شرکت در جشنواره هستند.
هر شرکت‌کننده مجاز است با در نظر گرفتن مضامین جشنواره، حداکثر 5 فیلم 110 ثانیه‌ای، به نام یک فرد و با درج کد ملی و شماره تلفن همراه در دسترس، به نشانی festival110.tebyan.net ارسال کند.
آثار می‌بایست با ایده‌های نو و به‌دور از هرگونه کپی‌برداری موضوعی و محتوایی، تولید شوند.
 ارسال کننده اثر، مالک قانونی اثر شناخته می‌شود.
چنانچه نسبت به مالکیت معنوی آثار ارائه شده، هر نوع شکایتی از سوی دیگران مطرح شود، در صورت اثبات، عواقب حقوقی ناشی از آن، متوجه اقدام ‌کننده خواهد بود. دبیرخانه در صورت برخورد با چنین موقعیتی در مدت مسابقه، اثر ارائه شده را حذف می‌کند.
هر فیلم باید به صورت فایل دیتا با فرمت MP2 ، MP4 یا MOVE ارسال شود.
عنوان فیلم و شماره تماس صاحب اثر باید برروی فایل فیلم (به صورت Rename) درج شود.
حد اکثر زمان فیلم، 110 ثانیه است.
تصمیم‌گیری در باره موارد پیش‌بینی نشده در این آیین‌نامه بر عهده دبیرخانه جشنواره فیلم 110 ثانیه‌ای خواهد بود.

جوایز:
در بخش فیلم داستانی 110 ثانیه‌ای:
لوح افتخار و مبلغ 80 میلیون ریال وجه نقد به اثر برگزیده و مقام اول کارگردانی
لوح افتخار و مبلغ 70 میلیون ریال وجه نقد به اثر برگزیده و مقام دوم کارگردانی
لوح افتخار و مبلغ 50 میلیون ریال وجه نقد به اثر برگزیده و مقام سوم کارگردانی
در بخش انیمیشن 110 ثانیه‌ای:
لوح افتخار و مبلغ 80 میلیون ریال وجه نقد به اثر برگزیده و مقام اول کارگردانی
لوح افتخار و مبلغ 70 میلیون ریال وجه نقد به اثر برگزیده و مقام دوم کارگردانی
لوح افتخار و مبلغ 50 میلیون ریال وجه نقد به اثر برگزیده و مقام سوم کارگردانی
در بخش فیلم مستند 110 ثانیه‌ای:
لوح افتخار و مبلغ 80 میلیون ریال وجه نقد به اثر برگزیده و مقام اول کارگردانی
لوح افتخار و مبلغ 70 میلیون ریال وجه نقد به اثر برگزیده و مقام دوم کارگردانی
لوح افتخار و مبلغ 50 میلیون ریال وجه نقد به اثر برگزیده و مقام سوم کارگردانی
در صورت صلاحدید هیئت محترم داوران، قدردانی از «یکی از آثار برخوردار از محتوا و ساختار ویژه»، حداکثر تا مبلغ 50 میلیون ریال و همچنین «یکی از آثار برخوردار از بهترین دستاورد فنی و تکنیکی ویژه»، حداکثر تا مبلغ 50 میلیون ریال، پیش‌بینی شده است.

راه‌های ارتباطی جشنواره:
ارسال آثار از طریق نشانی festival110.tebyan.net امکان‌پذیر است.
شماره تماس: 81823709 (ساعات پاسخگویی، در تمامی روزهای اداری، از ساعت 9 تا 12 است).

مریم بشیری

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم کوتاه فیلم 110 ثانیه ای ما مردم و امنیت اعتیاد ناجا پلیس پیشگیری ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد

مهدی گرویان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) با گذشت زمان و عملکرد مناسب بنیاد مسکن، وظایف متعددی بر عهده این نهاد قرار گرفت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تهیه و اجرای طرح‌های هادی، اعطای تسهیلات مسکن، صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی و انجام پروژه‌های روستایی و… نام برد.

رئیس بنیاد مسکن آستارا ضمن تشریح عملکرد یک ساله این نهاد در این شهرستان گفت: اجرای آسفالت معابر روستایی به مساحت ۴۶۲۲۵ متر مربع واقع در روستاهای چلوند، قنبر محله سیبلی، باش محله لوندویل، ویرمونی، عسگر آباد، عباس آباد، گیلده، خلیه سرا لوندویل و شونده کش کانرود با اعتبار مصوب به مبلغ ۱۶۹,۳۶۸ میلیون ریال و تخصیص به مبلغ ۱۱۲,۷۸۸ میلیون ریال که در روستای چلوند و شونده کش اجرا شده که آسفالت روستای شونده کش کانرود برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی انجام شد و تعدادی از روستاها نیز به دلیل تخریب زیرسازی در زمان سیل، پس از اجرای زیرسازی انجام خواهد شد.

وی همچنین اجرای پیاده روسازی به مساحت ۴۰۰ متر مربع با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیون ریال در روستای عنبران، احداث پل عابر پیاده در روستای بیجاربین با اعتبار ۱۰ هزار میلیون ریال، اجرای دیوار حائل به حجم ۱۸۰ متر مکعب در روستای مشند با اعتبار ۷ هزار میلیون ریال را از دیگر پروژه‌های عمرانی این نهاد در سال گذشته عنوان کرد.

اتمام تهیه طرح هادی برای روستای غلام محله شرقی

گرویان با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن آستارا در حوزه طرح هادی بیان کرد: در سال گذشته تهیه طرح هادی برای روستای غلام محله شرقی با اعتبار مصوب و تخصیصی به مبلغ ۱,۵۲۰ میلیون ریال انجام شد که نقشه برداری وضع موجود به اتمام رسیده است.

وی افزود: بازنگری طرح هادی برای روستاهای دربند، مشند، حاجی امیر ونه بین، عسگر آبادو جبرئیل محله و قره سو با اعتبار مصوب و تخصیصی به مبلغ ۸,۱۷۰ میلیون ریال که نقشه برداری به اتمام رسیده و تعیین مشاور انجام شده است.

مقاوم سازی بیش از ۷ هزار واحد مسکونی در روستاهای آستارا

رئیس بنیاد مسکن آستارا با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵۷۵ واحد مسکونی در بیش از ۷۵ روستا مقاوم سازی شده و از استحکام کامل و لازم برخوردار هستند، افزود: میانگین واحدهای مقاوم روستایی شهرستان آستارا نسبت به کل واحدهای روستایی استان ۹۲ درصد است که این آمار در کشور ۵۳ درصد و در استان گیلان ۵۹ درصد است.

گرویان در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن در شهرستان آستارا اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷ واحد جهت دریافت وام ساخت مسکن روستایی به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و ۳۴ واحد جهت دریافت وام متمم به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان با سود پنج درصد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی افزود: پرداخت وام قرض الحسنه روستایی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان و پرداخت وام بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام جهت تکمیل دو واحد مسکن محرومان به مبلغ ۵۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات این نهاد در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن است.

رشد ۳ برابری صدور سند مالکیت در آستارا

رئیس بنیاد مسکن آستارا در خصوص صدور سند مالکیت در شهرستان گفت: صدور سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آستارا طی یک سال اخیر به تعداد ۳۵۲ جلد سند مالکیت در سطح شهرستان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۳ برابری داشته است.

گرویان ادامه داد: ۸۷ جلد سند روستایی و ۲۶۵ جلد سند شهری که صادر شده است که از این حیث شهرستان آستارا رتبه دوم استان را در صدور سند شهری به خود اختصاص داده است.

رئیس بنیاد مسکن آستارا با اشاره به وقوع سیل در شهریور ۱۴۰۲ در شهرستان گفت: بنیاد مسکن همچون دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان از لحظه وقوع سیل در این شهرستان اقداماتی را برای ساماندهی مناطق سیل زده و جبران خسارات سیل زدگان انجام داد که بازدید از واحدهای خسارت دیده به تعداد ۱۲۹۵ واحد روستایی و شهری و ارزیابی واحدهای خسارت دیده از اقدامات این نهاد بود.

وی افزود: همچنین لایروبی و ساماندهی رودخانه روستاهای سیل زده کانرود، ویرمونی، بیجاربین و تله خان جمعاً به طول ۴۷۰۰ متر توسط ماشین آلات بنیاد مسکن از دیگر اقدامات بنیاد در سیل اخیر بود.

تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن آستارا با رفع موانع

گرویان با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان آستارا گفت: احداث ۶۱۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در سه فاز ۱ و ۲ و ۳ انجام شده که هر فاز ۲۰۴ واحد در شش بلوک و شش طبقه ۳۴ واحدی که مساحت مفید واحدها از ۷۵ تا ۹۵ مترمربع و پروانه ساختمانی هر سه فاز صادر و تحویل زمین به پیمانکار برای اجرا داده شده است.

وی در مورد پیشرفت این پروژه گفت: در هر سه فاز تجهیز کارگاه توسط پیمانکار انجام شده است، فاز یک اجرای شمع کوبی شش بلوک به اتمام رسیده، دو بلوک در مرحله اجرای فونداسیون و یک بلوک در مرحله اجرای سقف دوم می‌باشد، فاز دو در مرحله اجرای شمع کوبی و فاز سه در مرحله تجهیز کارگاه است.

تخصیص بیش از ۱۴۳ میلیون ریال اعتبار در سال گذشته

رئیس بنیاد مسکن آستارا به موانع پیشرفت این پروژه اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که در فاز یک به دلیل عدم اعتبار سنجی پیمانکار تعیین شده از سوی اداره راه و شهرسازی و مشکلات بانکی به وجود آمده فاز یک دارای پیشرفت فیزیکی مناسب نبوده که با توجه به حل مشکلات اواخر سال ۱۴۰۲ و اوایل سال ۱۴۰۳ و تغییر بانک عامل انتظار پیشرفت مناسب در صورت پرداخت متقاضیان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فاز دوم به دلیل مشکلات مربوط به جابجایی تیر برق و نبود کنتور برق و ترانس برق دارای پیشرفت مناسب نبوده که با توجه به حل مشکل ترانس از سوی این بنیاد و نصب ترانس (در صورت جابجایی تیر برق فشار قوی از سوی اداره برق شهرستان آستارا) انتظار پیشرفت مناسب در صورت پرداخت متقاضیان خواهیم داشت.

فاز سوم نیز به دلیل مشکلات مربوط به عدم وجود کنتور و ترانس برق دارای پیشرفت مناسب نبوده که با توجه به حل مشکل ترانس از سوی این بنیاد انتظار پیشرفت مناسب در صورت پرداخت آورده متقاضیان خواهیم داشت.

وی در پایان با بیان اینکه اعتبار سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۲۰۷,۶۸۳ میلیون ریال مصوب شده بود، افزود: از این میزان مبلغ ۱۴۳,۹۸۳ میلیون ریال تخصیص یافته است.

کد خبر 6084915

دیگر خبرها

  • معاون صدا خبر داد: چهارمین جشنواره پژواک بین‌المللی می‌شود
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونیستی باعث عزت و افتخار شده است
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • اعلام رای کمیته وضعیت در باره پرونده باشگاه ذوب آهن
  • پهلوان پرسپولیس را ۹۰۰ میلیون تومان محکوم کرد
  • پژواک سوم به گوش می‌رسد
  • سرخپوش سابق پرسپولیس را محکوم کرد
  • مطالبات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرداخت می‌شود