Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:10:18 GMT

خاطرات دختر هفت ساله در قالب کتاب چاپ شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۷۷۰۸

خاطرات دختر هفت ساله در قالب کتاب چاپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اولین تعطیلات تابستانی من» شامل خاطرات ستایش درخشنده دختری ۷ ساله، به تازگی توسط انتشارات حدیث قلم منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده این کتاب، چندی پیش اولین تجربه تعطیلات تابستانی را درک کرده و توانسته برای اولین بار خاطرات خود را بنویسد. مدیر انتشارات حدیث قلم که این کتاب را چاپ کرده، معتقد است معمولا نویسندگان کتاب‌های کودک، افراد بزرگسالی هستند که از زبان کودکان می‌نویسند و همین امر باعث ایجاد گسل بین خواسته کودک و نویسنده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کتاب «اولین تعطیلات تابستانی من» ثابت می‌کند دنیای کودکان به مراتب بزرگتر از آنی است که نویسندگان کودک تصور می‌کنند.

به گفته مسئولان نشر مذکور، بخشی از دست خط نویسنده هم در کتاب منتشر شده تا پاسخ گوی شائبه های احتمالی باشد. شاید این کتاب نمونه‌ای برای تکلیف مهارت‌محور باشد، تا خود دانش‌آموزان، جرأت نگارش ذهنیت‌های خود را برای انتقال تجربه‌های خاص خود، آن هم به صورت خلاق و واقع‌گرایانه به هم‌سن‌های خود را کسب کنند.

مطالب این کتاب در 4 فصل گردآوری شده‌اند که به ترتیب عبارت‌اند از: برنامه‌ریزی، قدرشناسی، بهشت به سرزنشش نمی‌ارزد، انتخاب درست کلمه.

این کتاب در ۵۰ صفحه و قیمت ۶ هزار تومان منتشر شده و به خواسته نویسنده‌اش، ۵۰ درصد مبلغ فروش هر کتاب به تحصیل کودکان بی‌بضاعت اختصاص پیدا می‌کند.

کد خبر 4454758 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان دانش آموز کتاب و کتابخوانی ادبیات ترجمه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادبیات جهان گردشگری میراث فرهنگی معرفی کتاب هفته کتاب ادبیات داستانی بازار نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی کتاب ادبیات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی + فیلم

کتاب «ملکه برفی» منتخبی است از ۱۳ داستان کوتاه کریستین اندرسون است که لیدا طرزی مترجم تلاش کرده تا با استفاده از تکیه کلام‌های رایج در میان فارسی زبانان و مشترک میان تمامی لهجه‌های رایج آن را ترجمه کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ هانس کریستین آندرسن نویسنده معروف اهل دانمارک است که از معروف‌ترین داستان‌هایش می‌توان از پری دریایی کوچولو، بندانگشتی، جوجه‌اردک زشت، زندگی من، ملکه برفی، دخترک کبریت‌فروش و لباس جدید پادشاه نام برد.

کتاب «ملکه برفی» منتخبی است از 13 داستان کوتاه این نویسنده شهیر با ترجمه لیدا طرزی. این ترجمه به دلیل وفاداری قابل توجه به متن اصلی و تلاش مترجم برای خلق برگردانی فارسی از اثر بر اساس لهجه و خوانش و درک مخاطب فارسی زبان اثری است ستودنی.

طرزی در ترجمه خود سعی کرده با ظرافتی خاص و با استفاده از تکیه کلام‌های رایج در میان فارسی زبانان و مشترک میان تمامی لهجه‌های رایج، اثری به یاد ماندنی از این نویسنده شهیر و ترجمه‌ای ناب از داستان‌های گاه مشهور و گاه کمتر خوانده شده از این نویسنده را ارائه کند. انتشارات کتاب نیستان این کتاب را منتشر کرده است.

دیدار محمدرضا بایرامی با مخاطبان در غرفه کتاب نیستان

الهام اشرفی نویسنده و ویراستار در ویدئویی به معرفی این کتاب پرداخته است. وی دراین ویدئو اغلب داستان‌های این مجموعه را هم مناسب بزرگسالان می‌داند و هم کودکان.

..

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی + فیلم