Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل منطقه هشت خط انتقال گاز ایران از صادرات روزانه ۵ میلیون متر مکعب گاز به جمهوری آذربایجان از ایستگاه گاز بندر آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، فرهاد قدیمی روز گذشته (شبنه، ۱۹ آبان) در کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر از منطقه هشت خط انتقال گاز از چهار نقطه به سایر کشورها گاز صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل منطقه هشت خط انتقال گاز ایران به موقعیت راهبردی و هم مرز بودن ایران با کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و نخجوان اشاره کرد و افزود: به دلیل این موقعیت صادرات گاز به کشورهای همسایه در ارز آوری برای کشور ما اهمیت مهمی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه از ایستگاه صادرات گاز بندر آستارا پنج میلیون متر مکعب گاز به آذربایجان صادر می‌شود، تصریح کرد: می‌توانیم این صادرات گاز به جمهوری آذربایجان را روزانه به ۲۰ تا ۲۵ میلیون متر مکعب برسانیم که این برنامه‌های سیاسی و اقتصادی دولت را در این زمینه می‌طلبد.

 

قدیمی با بیان اینکه روزانه از ایستگاه بازرگان ۲۰ تا ۳۰ متر مکعب گاز به ترکیه صادر می‌شود، اظهارکرد: روزانه از ایستگاه جلفا به نخجوان نیز ۷۰۰ هزار تا یک میلیون متر مکعب گاز به نخجوان صادر می‌شود.

 

وی اضافه کرد: همچنین از ایستگاه نوردوز روزانه ۲ میلیون متر مکعب گاز به ارمنستان صادر می‌شود.

 

قدیمی با اشاره به اینکه ۳۴ هزار و ۸۸۵ کیلومتر طول خط انتقال گاز کشور است، گفت: هرگونه ساخت و ساز در حریم این خط انتقال به دلیل احتمال خطر انفجار ممنوع است و بخشداران و دهیاران در صدور مجوز ساخت و ساز باید به حریم لوله‌های انتقال گاز دقت تا مشکلی پیش نیاید.

 

گفتنی است، منطقه هشت خط انتقال گاز ایران شامل استان‌های گیلان، اردبیل، زنجان، کردستان و آذربایجان های شرقی و غربی است.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمریکا شبستان یزد تحریم 13 آبان شیراز بیرجند سید محمد بطحایی بطحایی محمد جواد ظریف ایران صادرات گاز جمهوری آذربایجان ارمنستان بندر آستارا پدافند ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  این دستگاه  با هدف دریافت پلاکت خون و نگهداری و هدیه  به بیماران سرطانی، بیماران  پیوند عضو و مغز استخوان، عمل باز قلب و مبتلایان به ایدز کارکرد دارد.

این دستگاه برای ارائه خدمات به مردم  شمال آذربایجان غربی در پایگاه انتقال خون خوی  را اه اندازی شد.

برای خرید و نصب این دستگاه بیش از ۶۰  میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

همزمان با رونمایی از این دستگاه فرماندار و جمعی از مسئولان حوزه سلامت شهرستان خوی مقداری از خون خود را به مناسبت هفته سلامت برای نیازمندان به خون اهدا کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • انجام روزانه ۲ پرواز حج عمره مفرده با ظرفیت ۲۶۰ زائر
  • ثبت ۵۰ هزار و ۶۳۰ تولد پارسال در آذربایجان‌غربی
  • انتقال روزانه زباله به تموشل لاهیجان به ۱۸۰ تن رسید