Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@13:47:30 GMT

بازار رنگارنگ اندونزی روی قایق های شناور (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۸۰۵۱

بازار رنگارنگ اندونزی روی قایق های شناور (+عکس)

بازاری شناور با قدمتی 500 ساله بر روی قایق ها که یکی از جاذبه های گردشگری کشور اندونزی محسوب می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شهر بانجارماسین پایتخت استان کالیمانتان جنوبی در اندونزی است که در جزیره دلتا و نزدیک نقطه اتصال رودخانه‌های باریتو و مارتاپورا قرار دارد و به «شهر هزار رودخانه» هم معروف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی مهم این شهر که آن را به یکی از جاذبه‌های تماشایی گردشگری کشور اندونزی تبدیل کرده بازار شناور آن با قدمتی 500 ساله است.

در این بازار که «لوک باینتان» نام دارد، فروشندگان داخل قایق‌هایشان انواع سبزیجات، میوه‌ها و غذاهای سنتی را به‌ عنوان سوغاتی به خریداران می‌فروشند.

تقریبا تمام گردشگرانی که به اندونزی سفر می‌کنند برای دیدن این بازار شناور به بانجارماسین می‌روند. به‌طوری‌که امتیاز بازدید از آن در تریپ‌ادوایزر ۴٫۵ از ۵ است و ۴۵ درصد از بازدیدکنندگان آن را عالی، ۴۲ درصد بسیار خوب، ۱۲درصد متوسط، یک درصد ضعیف و صفر درصد افتضاح دانسته‌اند.

بازدیدکنندگانی که می‌خواهند از این بازار لذت ببرند باید صبح زود به آنجا برسند. زمان کار بازار شناور لوک باینتان از ساعت ۶ تا ۸:۳۰ صبح است. از مرکز شهر بانجارماسین می‌توان با تاکسی به این بازار رفت و در آنجا قایق کرایه کرد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ مدل نیسان در راه است

شرکت خودروسازی نیسان ۳۰ مدل جدید را تا سال ۲۰۲۷ عرضه می‌کند و حجم فروش جهانی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، نیسان موتور اعلام کرد که ۳۰ مدل جدید را طی سه سال آینده عرضه خواهد کرد و هدف آن افزایش فروش جهانی خود به میزان یک میلیون دستگاه و در عین حال کاهش هزینه‌ها برای بهبود سودآوری است.

سومین خودروساز بزرگ ژاپن با اعلام به‌روزرسانی برنامه تجاری میان‌مدت خود، عنوان کرد که حاشیه سود عملیاتی بیش از ۶ درصد را تا پایان سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۷ و بازده کل سهامداران بیش از ۳۰ درصد را هدف قرار خواهد داد.

نیسان با لیف تمام باتری خود پیشگام در خودروهای الکتریکی بود اما تلاش‌های خودروهای برقی آن توسط شرکت‌هایی مانند رقیب آمریکایی تسلا و رهبر چینی بی‌وای‌دی در چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان، تحت‌الشعاع قرار گرفت.

نیسان انتظار دارد تا آن زمان خودروهای تمام باتری حدود یک پنجم فروش جهانی آن را تشکیل دهند و خودروهایی که با سیستم قدرت هیبریدی آن کار می‌کنند یک پنجم دیگر را به خود اختصاص دهند، در حالی که خودروهایی که فقط موتور احتراق داخلی دارند ۶۰ درصد باقی مانده را تشکیل می‌دهند. این خودروساز ژاپنی اکنون قصد دارد تا پایان دهه، ۶۰ درصد از فروش جهانی خودروهای برقی را تشکیل دهد که در مقایسه با هدف ۵۵ درصدی که در فوریه ۲۰۲۳ منتشر شد، افزایش یافته است.

۱۶ مدل از ۳۰ مدل جدید، از جمله هشت خودروی باتری دار و چهار خودرو پلاگین هیبریدی خواهند شد. نیسان قصد دارد هزینه نسل بعدی خودروهای برقی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. نیسان انتظار دارد در ایالات‌متحده و کانادا، هفت مدل جدید را روانه بازار کند و ۷۸ درصد از خط تولید خودروهای سواری خود را برای برند نیسان و همچنین مدل‌های برقی و پلاگین هیبریدی را به بازار عرضه کند.

بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز همچنین قصد دارد هشت خودروی انرژی جدید را در بازار چین عرضه کند. همچنین قصد دارد تا پایان سال مالی خود تا مارس ۲۰۲۹ یک شاسی بلند الکتریکی جدید را عرضه کند که با کاهش ۵۰ درصدی زمان شارژ سریع عرضه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بوکس جاده ابریشم؛ پایان تلاش ملی پوشان ایران با ۴ نشان رنگارنگ
  • بازیکن غنایی، ستاره جدید فوتبال آسیا!
  • سرمربی مشهور فرانسوی در ویتنام برکنار شد
  • (تصاویر) قایق‌ها در سواحل خزر
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • کاهش ۴۰درصدی هزینه های حمل‌ونقل دریایی
  • ۳۰ مدل نیسان در راه است
  • خانواده‌ ای در اندونزی دسته‌ جمعی خودکشی کردند