Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:15:00 GMT

وقف سنتی حسنه ونیکوست

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۸۲۱۷

وقف سنتی حسنه ونیکوست

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی همایش  یاوران وقف در زاهدان گفت:وقف سنتی حسنه و نیکوست که از مسائل مشترک همه انبیا (ص) محسوب می‌شود به طوری که در میان تمامی مکاتب آسمانی و ملت‌هایی که تحت سیطره انبیا (ص) قرار دارند از جایگاه خاصی برخورداراند.

وی افزود:فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف جامعه باید نهادینه شود تا ضمن ذخیره آخرت برای واقفان راه گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان افزود: افرادی اقدام به وقف به عنوان سنت خداپسندانه و حسنه می‌کنند که دیدگاهی فراتر از عالم فانی دارند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقف یک عمل اختیاری است که عشق، ایثار، از خود گذشتگی و بینش می‌خواهد.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه اثرات، برکات و کارکرد‌های وقف در جامعه تببین شود گفت: مردم باید بدانند که وقف مالیست که ماندگاری اش تا ابد و پایان ناپذیر است و امکان تغییر در نیت واقف میسر نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: در دوره‌هایی از تاریخ ایران شاهد بودیم که در موقوفات تصرفاتی صورت می‌گرفت، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه رهبر معظم انقلاب اجرای موقوفات به طور کامل بر اساس نیت واقفان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه خداوند برای مجاهدان درجه، فضیلت و ارزش قائل شده است گفت: افرادی در راه خدا مال خود را وقف می‌کنند که از جایگاه والایی برخوردارند.

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم افزود: وقف مصداق صدقه جاریه است که از مهمترین کارکرد‌های آن می‌توان به فقرزدایی از جامعه، تولید و ساختن آینده اشاره کرد.

انتهای پیام/پ

فقرزدایی از جامعه، تولید و ساختن آینده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان