Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته با شکست مقابل کاشیما در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل کاشیما به میدان رفت و این بازی در نهایت صفر - صفر به پایان رسید و تیم ژاپنی با برتری ۲ بر صفر در مجموع دو بازی رفت و برگشت موفق شد پرسپولیس را شکست داده و قهرمان آسیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازی که از اهمیت بالایی برخوردار بود به شدت روی فوتبال ایران تاثیر گذار بود و باعث شد تا اتفاقات مثبتی برای باشگاه پرسپولیس و فوتبال کشورمان در آسیا رخ دهد. به همین دلیل قصد داریم دستاورد‌های پرسپولیس و فوتبال ایران را از حضور سرخپوشان در فینال آسیا بررسی کنیم:

سود ۳.۲۵۰ میلیون دلاری پرسپولیس از حضور در فینال

باشگاه پرسپولیس باوجود اینکه نتوانست قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود اما موفق شد سود خوبی از حضور خود در فینال کسب کند که شاید این موضوع بتواند به آنها برای آماده‌سازی برای فصل آینده و حضور دوباره در مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا کمک کند.

پرسپولیس در یک برنامه‌ریزی صحیح و در مدت زمان ۱۰ تا ۱۲ ماه موفق شد سودی ۳.۲۵۰ میلیون دلاری از حضور خود در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۸ به دست بیاورد تا به این ترتیب یک درآمد خوب وارد این باشگاه شود. بدون شک هیچ باشگاهی نمی‌تواند با چنین روشی در یک مدت زمان کوتاه چنین سود بزرگی کند. سودی که می‌تواند بخش عمده‌‌ای از مشکلات مالی بازیکنان، کادرفنی و بدهی‌های باشگاه را پرداخت کرده و حتی مبلغی هم برای باشگاه باقی بماند.

شاید خیلی از هواداران پرسپولیس پس از نایب قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا ناراحت شده باشند اما آنها باید خوشحال باشند که تیم‌شان چنین درآمد بالایی از حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا به دست آورده است . البته این موضوع می‌تواند برای باشگاه‌های ایرانی دیگر هم الگویی باشد.

فرهنگ سازی در ورزشگاه‌ها توسط پرسپولیسی‌ها

اگر چه شب گذشته پرسپولیس در تهران جام قهرمانی آسیا را از دست داد اما بلافاصله پس از بازی هواداران این تیم به شدت بازیکنان تیم‌شان را تشویق کرده و از مربی خود قدردانی کردند. کار زیبایی که در اکثر نقاط دنیا اتفاق می‌افتد و اینکه این فرهنگ صحیح وارد فوتبال ایران شده شاید یکی از میراث‌های برانکو برای فوتبال ایران باشد که خیلی دیده نشده است!

نگاه فوتبال آسیا و حتی جهان روی ایران

دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا بار دیگر تمام نگاه فوتبال آسیا و علاقه‌مندان به این رشته در قاره کهن به ایران باشد و این موضوع برای کشور ما قطعا نکته مثبتی است. البته حضور پرسپولیس در فینال باعث می‌شود لیگ ایران بیش از پیش توسط کشور‌های مختلف دنبال شود که این موضوع به نقل و انتقالات بازیکنان شاغل در لیگ ایران کمک می‌کند.

حضور همزمان بزرگان فوتبال جهان، آسیا و رئیس فدراسیون فوتبال قطر

جانی اینفانتینو رئیس فیفا برای تماشای دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته به ایران آمد و جام قهرمانی را به کاشیما اهدا کرد. دیگر مهمان ویژه این بازی شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بود که او علاوه بر تماشای فینال جلسات مختلفی برگزار و از مرکز ملی فوتبال و امکانات آن دیدن کرد که قطعا این موضوع باعث می‌شود همکاری‌های بیشتری بین کنفدراسیون و فدراسیون ایران شکل بگیرد. رئیس فدراسیون فوتبال قطر در حالی تماشاگر ویژه فینال بود که این کشور میزبان جام جهانی بعدی خواهد بود و ایران می‌تواند برای برگزاری جام جهانی بعدی همکاری‌های زیادی با قطری‌ها داشته باشد. البته در این بین وزیر ورزش و مهدی تاج جلسات خوبی را با این ۳ نفر برگزار کردند و قرار است همکاری بین آنها بیش از پیش اتفاق بیفتد.

 

حضور نماینده ایران در فینال آسیا در آستانه آغاز جام ملت‌ها

تیم ملی فوتبال ایران با عملکرد خوبی که در جام جهانی داشت قرار است چند ماه دیگر هم در مسابقات جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کند. از تیم ملی کشورمان به عنوان مدعی اصلی قهرمانی در این جام نامبرده می‌شود. ایران چند سال است که در رده‌بندی جهانی بر بام آسیا ایستاده و همین موضوع باعث شده تا توقعات از تیم ملی برای قهرمانی در آسیا بالا برود. یکی دیگر از دستاورد‌های حضور پرسپولیس در فینال همین موضوع بود. حضور یک نماینده از ایران در حالی که ما مدعی قهرمانی هستیم قطعا به اقتدار فوتبال ایران در آسیا کمک زیادی می‌کند، چون سال‌ها بود که شاهد حضور یک تیم ایرانی در مهم‌ترین بازی باشگاهی قاره کهن نبودیم.

ترمیم و بازسازی ورزشگاه آزادی

ورزشگاه آزادی که سال‌ها است میزبان بازی‌های خانگی پرسپولیس و استقلال بوده در یکی، دو سال گذشته شرایط چندان مطلوبی نداشت و این موضوع باعث شد تا فیفا و AFC نسبت به برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در این ورزشگاه ایرادات زیادی بگیرند. همین فشار از سوی مقامات آسیایی و جهانی باعث شد تا تغییراتی اساسی در ورزشگاه آزادی صورت بگیرد و حداقل تا چند سال آینده این ورزشگاه نیازی به بازسازی نداشته و بتواند از بازی‌های بزرگ به خوبی میزبانی کند.

شاید بسیاری از هواداران پرسپولیس و فوتبال ایران شب گذشته از نتیجه‌ای که برای سرخپوشان به دست آمد ناراحت باشند اما بدون شک اتفاقاتی که در یک ماه اخیر در فوتبال ایران رخ داد بسیار مفید بوده و قطعا ثمره آن را در ماه‌ها و سال‌های آینده برای فوتبال ایران دیده خواهد شد. شاید پرسپولیس دیدار با کاشیما در فینال را باخت ولی شاگردان برانکو بازهم می‌توانند بچنین اتفاقات بزرگی را رقم بزنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس فوتبال ایران فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران / برگزاری پرسپولیس - سپاهان فقط با حضور هواداران زن

کمیته انضباطی رای خود را در خصوص تخلفات صورت گرفته در دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان صادر کرد و این 2 باشگاه به پرداخت 200 میلیون تومانی جریمه شدند و بازی‌های فصل آینده با حضور بانوان تماشاگر برگزار می‌شود.

به گزارش صدای ایران ،متن رای کمیته انضباطی در خصوص مسابقه پرسپولیس و سپاهان به شرح زیر است: 

در خصوص گزارش های ابرازی علیه باشگاه های پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان در رابطه با تخلفات صورت گرفته در بازی دو تیم در روز ۱۲ اردیبهشت ماه از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور در ورزشگاه آزادی تهران باتوجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به گزارش مقامات رسمی مسابقه و ناظر انضباطی ، پاسخ استعلام بعمل آمده از حراست فدراسیون فوتبال ، اظهارات نمایندگان هر دو باشگاه در جلسه کمیته انضباطی مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه، تخلفات انتسابی به هر دو باشگاه محرز و مسلم تشخیص و بر همین اساس مستند به مواد 86 و 113 مقررات انضباطی باشگاه پرسپولیس در رابطه با استفاده از مواد آتش زا، لیزر ، مواد محترقه و الفاظ توهین آمیز از سوی تماشاگران منتسب نسبت به بازیکنان تیم مقابل و باشگاه سپاهان در رابطه با استفاده از لیزر ، مواد محترقه ، الفاظ توهین آمیز از سوی تماشاگران منتسب نسبت به داور مسابقه و نیز مسئولیت تضامنی در قبال رفتار هوادار این تیم به نام نصر اله گرگزن هر یک از دو باشگاه به پرداخت مبلغ ۲میلیارد ريال جریمه نقدی و برگزاری مسابقات رفت و برگشت دو تیم در فصل آتی لیگ برتر با حضور صرفاً بانوان بعنوان تماشاگر در ورزشگاه های خانگی و نیز الزام به عذرخواهی در رسانه رسمی باشگاهی خود از جامعه هواداری فوتبال با لحاظ ماده 89 مقررات انضباطی حداکثر ظرف مهلت یک هفته از تاریخ قطعیت دادنامه محکوم می شوند.

همچنین با توجه به احراز تقصیر نسبت به برخی از مشوقین منتسب به دو باشگاه در عدم جلوگیری از بروز بدرفتاری توسط تماشاگران در سکو های ورزشگاه آزادی قبل و حین مسابقه و انطباق ترک فعل صورت گرفته در قبال نقض مقررات و سوء رفتار صورت گرفته مستند به مواد 85 و 117 مقررات انضباطی آقایان جعفر شهبازی ، مصطفی کباری ، صادق طاولی ، امیر فریدونی ، مجتبی علیمردانی ، داود معصوم دوست ، باقر جلیل پور ، محسن کاظمی ، میلاد خانه ساز طوسی و محمد علی طهرانی ، ابراهیم بابایی ، مهدی مهدی خانی و امید فروتن از حضور در کلیه ورزشگاه های برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر کشور به مدت یک ماه محروم می شوند .

رأی صادره از حیث محرومیت قابل اجرا بوده و تماماً ظرف مهلت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف می باشد.

ضمناً پرونده در خصوص رسیدگی به تخلف رییس کانون هواداران باشگاه سپاهان نیز مفتوح خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران / برگزاری پرسپولیس - سپاهان فقط با حضور هواداران زن
  • تمرین و ریکاوری سرخپوشان با حضور همه بازیکنان
  • بوکس ایران با زدن ازبک در فینال، طلا گرفت!
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • نظارت شکوری در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • ایران برای دومین بار به فینال رسید
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا