Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرلشکر «حسین حسنی سعدی» جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در مراسم تشییع پیکر مرحوم امیر سرتیپ سیروس لطفی فرمانده اسبق لشکر ۱۶ زرهی قزوین که در مسجد ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد، با اشاره به نقش آفرینی وی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: امیر لطفی از فرماندهان غیور ارتش و نیرو‌های مسلح بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این فرمانده دوران دفاع مقدس دوره زرهی و عالی را با رتبه نخست پشت سر گذاشت و مدتی را در لشکر ۸۱ انجام وظیفه کرد که بنده در آن دوران افتخار داشتم در خدمتشان و از نزدیک شاهد تلاش‌هایشان باشم.
جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) ادامه داد: وی در سال ۵۸ به لشکر ۱۶ زرهی قزوین منتقل و پس از یک سال خدمت به عنوان فرمانده تیپ به سمت فرماندهی لشکر ۱۶ منصوب شد.
سرلشکر حسنی سعدی اضافه کرد: امیر لطفی پیش از آغاز جنگ تحمیلی با لشکر خود در کردستان حاضر شد و جهت برقراری امنیت و ثبات در این منطقه تلاش فزاینده‌ای از خود نشان داد.
این مقام ارشد نظامی به تلاش‌های امیر لطفی در روز‌های آغازین جنگ تحمیلی اشاره و بیان کرد: وی در آن روزها یگان‌های لشکر ۱۶ را به سرعت جمع آوری کرد و با تماس‌هایی که با دفتر ریاست جمهوری گرفت، راه آهن را جهت انتقال نیروهایش در اختیار گرفت و خود را فورا به خوزستان رساند.
وی گفت: امیر لطفی در «عملیات نصر» اولین ضربه مهلک را بر پیکر دشمن بعثی وارد کرد. بر خلاف عده‌ای که این عملیات را مورد توجه قرار نمی‌دهند، به نظر بنده این عملیات موفقیت آمیز بود و لشکر ۱۶ زرهی توانست در مرحله نخست این عملیات، تلفات سنگینی را بر نیروی انسانی و تجهیزات و عدوات ارتش بعثی وارد کند. در واقع عملیات نصر، ارتش عراق را در لاک دفاعی فرو برد و مانع پیشروی دشمن به سمت اهواز شد.
جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: امیر لطفی در سال نخست جنگ و در عملیات‌های طریق القدس نقش مهمی را ایفا کرد و توانست مامع از الحاق نیرو‌های بعثی در بستان و چذابه شود. وی که در برهه‌ای از زمان فرمانده قرارگاه قدس ارتش شده بود، فعالیت و تعامل خوبی با برادران پاسدار داشت.
سرلشکر حسنی سعدی خاطرنشان کرد: مرحوم لطفی در شمال منطقه عملیاتی بیت المقدس نقش ارزنده‌ای را ایفا و با لشکر خود در برابر دو لشکر ۵ مکانیزه و ۶ زرهی ایستادگی کرد که نتیجه آن پیروزی ما و آزادسازی خرمشهر بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حسني سعدي خاتم لطفي خبرگزاری صدا و سیما خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یک کشتی اسرائیلی را در خلیج عدن هدف قرار داد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: در راستای یاری مظلومیت ملت فلسطین و پاسخ به تجاوزات آمریکایی - انگلیسی به کشور ما، نیروی دریایی نیرو‌های مسلح یمن به لطف خداوند متعال، کشتی اسرائیلی ام اس سی داروین (MSC Darwin) را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی مناسب و چند پهپاد هدف قرار داد و به فضل خدا این عملیات با موفقیت با اهداف خود رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نیروی موشکی به یاری خداوند، تعدادی موشک بالستیک و بالدار به سمت اهداف دشمن اسرائیلی در منطقه ام الرشراش (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کرد.

نیرو‌های مسلح یمن به ادامه عملیات خود در یاری رساندن به ملت فلسطین از طریق ممانعت از دریانوردی اسرائیل یا کشتی‌هایی که به طرف بنادر اشغالگران می‌روند، در دریای سرخ و دریای عربی و در اقیانوس هند تاکید می‌کند و همچنین به انجام عملیات نظامی بیشتر علیه اهداف دشمن اسرائیلی در فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد و این عملیات تا زمانی که تجاوزات متوقف نشود و محاصره از ملت فلسطین در نوار غزه برداشته نشود ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • انصارالله یک کشتی اسرائیلی را در خلیج عدن هدف قرار داد
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • پیام فرمانده ارتش؛ پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهیم داد
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق