Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از بجنورد؛ فلاح سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی دارو و مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه دارو‌ها یکی از خطرناک‌ترین عوامل مسمومیت زا و یکی از شایع‌ترین علل مسمومیت در منازل هستنند ، گفت: عدم توجه به میزان مصرف دارو ، مصرف دارو‌ها در تاریکی همراه با خواب آلودگی و مصرف خود سرانه دارو‌ها می‌تواند منجر به مسمومیت دارویی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسمومیت ناشی از گزیدگی ۱۹۵ مورد ، مسمومیت با مواد اعتیاد آور ۱۸۱ مورد و مسمومیت با مواد شیمیایی نظیر حشره کش‌ها ، مواد شوینده خانگی، مواد نفتی و . . . با ۱۲۲ مورد از دیگر مسمومیت‌های گزارش شده در این مدت می‌باشد.

انتهای پیام / ب

۱۹۵ مسمومیت ناشی از گزیدگی در خراسان شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور

رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو گفت: داروهای "متفورمین" و "سرماخوردگی بزرگسالان" پرمصرف‌ترین داروهای سال ۱۴۰۲ بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین متولی اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته ترتیب متفورمین با 2 میلیارد و 209میلیون عدد، سرماخوردگی بزرگسالان با یک میلیارد و 920 میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و 763 میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و 235 میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیاردو 231 میلیون عدد بوده‌اند.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم فروش قرار دارند.

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو پرمصرف‌ترین داروهای تأمینی سال 1402 از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، سرماخوردگی بزرگسالان، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده‌اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهای ذکر شده 10 درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی