Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@04:31:57 GMT

اتاق کره جنوبی در دانشگاه اصفهان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۸۴۸۰

اتاق کره جنوبی در دانشگاه اصفهان افتتاح شد

به گزارش ایرنا، این اتاق در ساختمان روابط بین الملل دانشگاه اصفهان و با حضور جونگ هیون سفیر کره جنوبی در تهران ، رئیس دانشگاه اصفهان و رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان اصفهان راه اندازی شد.
اتاق کره با توجه به انتخاب دانشگاه اصفهان از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مرجع علمی ارتباط با دانشگاه های کره با هدف توسعه همکاری های علمی بین 2 کشور در این دانشگاه افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر کره جنوبی در تهران در مراسم افتتاح این اتاق گفت : همه ما آگاه هستیم اتفاق هایی که در عرصه بین المللی رخ داده روابط ایران و کره را از لحاظ اقتصادی دچار چالش هایی کرده است اما با تکیه بر همکاری و دوستی دیرینه ما از این برهه دشوار عبور خواهیم کرد.
جونگ هیون افزود : در این وضعیت نامطلوب، همکاری و تعامل در زمینه فرهنگی، آموزش و تربیت نیروی انسانی اهمیت بیشتری پیدا می کند و رسیدن به درک متقابل و گسترش تبادلات بین 2 کشور موجب تعمیق همکاری در زمینه های سیاسی و اقتصادی می شود.
وی با اشاره به اینکه برای آموزش برنامه ریزی 100 ساله نیاز است، گفت: این عبارت بدین معناست که باید به آموزش و پرورش نگاهی بلند مدت داشت و نیازمند علاقه و تلاش مستمر است.
سفیر کرده جنوبی در ایران با تاکید بر اینکه تبادلات در زمینه آموزش نقش مهمی در دوستی پایدار و طولانی مدت بین 2 کشور دارد، گفت : در این زمینه، دولت کره جنوبی عکس ها و منابع مختلفی را در اختیار دانشگاه ها، کتابخانه ها و مراکز فرهنگی در کشورهای مختلف قرار می دهد و این منابع در فضایی به نام اتاق کره، مرجعی برای آشنایی با کشور کره می شود.
جونگ هیون راه اندازی اتاق کره در دانشگاه اصفهان را اقدامی مهم خواند و افزود : در راستای حفظ کیفیت این اتاق، دولت کره هر سال به طور منظم با در اختیار گذاشتن منابع علمی از فعالیت این مرکز حمایت می کند و امیدواریم این مرکز موجب افزایش تعاملات فرهنگی و علمی بین کارشناسان آموزشی، استادان و دانشجویان شود.
وی همچنین با اشاره به برپایی کلاس آموزشی زبان کره ای در دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه اصفهان گفت : تمام تلاش خود را برای اعزام استادان حرفه ای زبان به این دانشگاه به کار می گیرم و از تبدیل شدن این مجموعه علمی به مرکز تحقیقات فرهنگی و یادگیری زبان کره ای با قدرت حمایت می کنم.
رئیس دانشگاه اصفهان نیز گفت : این دانشگاه به عنوان نماینده معین وزارت علوم در بخش روابط بین الملل با کره جنوبی با توجه به سابقه همکاری هایی که با دانشگاه های این کشور داشتیم، انتخاب شده است.
هوشنگ طالبی افزود : با راه اندازی اتاق کره، نه تنها روابط دانشگاه اصفهان با دانشگاه های کره بیشتر می شود بلکه روابط سایر دانشگاه های ایران با کره جنوبی تسهیل خواهد شد.
وی سیاست وزارت علوم را توسعه روابط بین الملل در همکاری های علمی خواند و گفت: مسائل علمی، مرزهای جغرافیایی را به رسمیت نمی شناسد و مشکلاتی که در بخش های سیاسی و اقتصادی وجود دارد نمی تواند بر روابط علمی بین کشورها اثر بگذارد.
طالبی پایدارترین روابط بین کشورها را سیاست علمی دانست و افزود : نمایندگان واقعی کشورها در این روابط، دانشگاه ها هستند و بر همین اساس ما بر تقویت روابط بین الملل در بعد علمی با کشورهای مختلف از جمله کره تاکید داریم.
وی با اشاره به راه اندازی رشته بازی های رایانه ای در مقطع کارشناسی ارشد به طور مشترک با دانشگاه کنیانگ کره جنوبی، خاطرنشان کرد : دانشگاه اصفهان طرح مشترکی در زمینه زیست شناسی با دانشگاه ملی سئول دارد و همایشی با دانشگاه توسانگ در زمینه اسکله های دریایی برگزار شد.
رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این مرکز با دیگر دانشگاه های کره در شبکه بین المللی راه ابریشم عضویت دارد، گفت : امسال برای نخستین بار درس زبان کره ای در دانشگاه اصفهان با حضور یکی از استادان این کشور ارائه شده است.
جونگ هیون سفیر کره جنوبی در تهران که با هیات 15 نفره به اصفهان سفر کرده است امروز در نشستی با فعالان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در زمینه همکاری با شرکت های کوچک و متوسط حضور خواهد یافت.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1395 دانشگاه اصفهان را به عنوان مسئول کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری های بین المللی با کشور کره جنوبی برگزید.
دانشگاه اصفهان با حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
این دانشگاه بعنوان یکی از دانشگاه های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است.
کره جنوبی با حدود 50 میلیون تن جمعیت حدود 500 دانشگاه دارد که تعدادی از آنها در جمع 50 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.
3011/ 6022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اصفهان اصفهان رئیس دانشگاه کره جنوبی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از ستاد اطلاع‌رسانی اجلاس، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن خوشامدگویی به مهمانان، روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی، اعضای هیئت‌رئیسه اتاق ایران، روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران، مسئولین کشوری و استانی که مهمان اصفهان هستند، اظهار کرد: پیش‌نیاز رشد و پیشرفت در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در هر جامعه‌ای صلح و آرامشی است که از راه گفتگو بین جوامع و فرهنگ‌های مختلف محقق می‌شود.

کشانی، اصفهان را «شهر صلح خاورمیانه» نامید و با بیان اینکه اصفهان از دیرباز محل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان بوده است، افزود: قرن‌هاست مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در کنار یکدیگر در اصفهان زندگی کرده و تاریخ هیچ منازعه‌ای بین ادیان را در این شهر ثبت نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کشور‌های عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ۵۶ درصد جمعیت و ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را در اختیار دارند، تصریح کرد: این آمار و ظرفیت نشان می‌دهد که با همکاری اتاق‌های بازرگانی و همراهی دولت‌ها می‌توان امیدوار بود ملت‌های آسیایی با هم‌افزایی به توسعه همه‌جانبه دست یابند.

وی ادامه داد: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفتگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

کشانی خاطرنشان کرد: دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با شعار «آسیایی توانمندتر و منسجم‌تر از طریق فناوری‌های نوین» امروز (۲۹ آوریل ۲۰۲۴) به‌منظور گفتگو بین اتاق‌های بازرگانی کار خود را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نشست روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نشست ارتقای سرمایه‌گذاری در آسیا در روز اول این اجلاس، تصریح کرد: در روز دوم نیز چهار میزگرد پیرامون «فناوری نو»، «گردشگری»، «امنیت غذایی و کشاورزی» و «توسعه پایدار» برگزار می‌شود که از مهمانان اجلاس برای حضور در این میزگرد‌ها و ارائه نظرات خود برای توسعه آسیا دعوت می‌کنم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه در اختتامیه نیز بیانیه و گزارش کار این اجلاس به‌عنوان سند نهایی منتشر خواهد شد، از مهمانان دعوت کرد از نمایشگاه توانمندی‌های استان اصفهان بازدید کنند. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از تلاش‌های وزارت امور خارجه در برگزاری این اجلاس و حضور مهمانان خارجی تقدیر کرد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی