Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@23:01:55 GMT

همایش طلیعه حضور در یزد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۸۵۸۳

همایش طلیعه حضور در یزد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد صبح امروز در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش طلیعه حضور هر سال ویژه طلاب جدیدالورود خواهر برگزار می شود.

حجت‌الاسلام محمد کارگر بیان کرد: این همایش هر سال با حضور ۵۰۰ نفر از خواهران طلبه جدید الورود برگزار می شود و امسال نیز در این مراسم ۵۰۰ نفر شرکت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: هر سال از یک سخنران مطرح برای حضور در این مراسم و سخنرانی و توصیه به طلاب جدیدالورود دعوت می‌شود که امسال از حجت‌الاسلام محسن قرائتی دعوت شده است.

کارگر یادآور شد: همایش طلیعه حضور یک همایش ملی است و در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ هزار طلبه خواهر در ۲۲ مدرسه علمیه در سطوح دو، سه و چهار در حال تحصیل هستند.

کارگر، تعداد طلبه‌های خواهر جدیدالورود به مدارس علمیه استان یزد در سطح استان را نیز ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

کد خبر 4455057

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه خواهران محمد کارگر یزد اربعین 97 یوم الله 13 آبان اربعین حسینی بوشهر مشهد شهرکرد راهپيمايي 13 آبان گرگان پدافند غیرعامل خرم آباد خطبه های نماز جمعه شیراز شهادت امام رضا ع سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت الاسلام علی نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری اثربخش بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از تاکیدات رهبر معظلم انقلاب و وزیر آموزش و پرورش است، گفت: همکاری و وحدت زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم که با چنین رویکردی وحدت رویه شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه هردو به این همکاری نیاز دارند، یادآور شد: حوزه علمیه باتوجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی مردم شکل گرفت، گفت: امید ایمانی رمز اساسی موفقیت در  حوزه‌های شغلی اجتماعی و سازمانی است و اگر نتوانیم خود را در بعد ایمانی و اعتقادی تقویت کنیم نمیتوانیم در حوزه تربیتی مروج و تاثیرگذار باشیم.

طلبه‌ها سهمیه استخدامی ویژه ندارند/ بعد از آزمون استخدامی متوجه شدیم 3500 معلم روحانی داریم

حجت الاسلام نیکزاد ادامه داد: امید ایمانی می‌گوید معنویت را حفظ و تلاش کن، خدا بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند همان کاری که حاج قاسم کرد و این امید ایمانی بود که حاج قاسم را در جامعه جهانی و بین المللی مشهور و اثرگذار کرد.

وی ادامه داد: اگر در بین دانش‌آموزان مشکلات اخلاقی و اعتقادی وجود دارد باید ریشه این مشکلات را در رفتارهای خودمان ریشه یابی و اقدام به رفع آن کنیم.

5 طرح حوزه علمیه برای تقویت اعتقادات  دانش‌آموزان

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: طرح‌های امین، روشنا، محراب، سفیرآسمانی و معراج از جمله برنامه‌های اجرایی در مدارس است که در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان، نیاز امروز است به گونه‌ای که  پیوند بین مدرسه و مسجد از مواردی است که با جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

مناظره میان معلمان و روحانیون افزایش یابد

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید ساز وکارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.

وی با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون گفت: باید جلسات گفت و گو و مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام نیکزاد در پایان عنوان کرد: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم
  • برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان
  • نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست به میزبانی شهرکرد برگزار شد
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان
  • نشست شورای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش هرمزگان
  • «همایش بزرگمهر حکیم» با حضور اساتید برجسته برگزار شد