Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:11:02 GMT

تلاش برای تولید ایمپلنت استخوانی سه بعدی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۸۶۱۱

تلاش برای تولید ایمپلنت استخوانی سه بعدی

قرار است محققان استرالیایی و آلمانی با همکاری یکدیگر ۷۱ پروژه مختلف تحقیقاتی انجام دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، قرار است محققان دانشگاهی استرالیایی با همتایان آلمانی خود به همکاری تحقیقاتی بپردازند.

این محققان استرالیایی که از ۳۰ دانشگاه استرالیا انتخاب شده‌اند، قصد دارند که در ۷۱ پروژه مختلف با دانشمندان آلمانی همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همکاری زیر نظر برنامه همکاری مشترک تحقیقاتی استرالیا و آلمان صورت خواهد پذیرفت.

در میان این پروژه‌ها که ۱.۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، طرحی وجود دارد که محققان این دو کشور قصد تولید و توسعه یک ایمپلنت استخوانی سه بعدی را دارند.

یکی دیگر از این برنامه‌های تحقیقاتی، ایجاد راهی کم هزینه برای تشخیص بیماری‌های دهان و دندان است.

این برنامه مشترک با هدف دستیابی به پروژه‌های مشترک تحقیقاتی بیشتری میان این دو کشور است.

زمان راه‌اندازی این برنامه همکاری مشترک از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شده است و از آن زمان ۱۲ میلیون دلار استرالیایی به ۳۱۶ پروژه تخصیص داده شد.

بر اساس این پروژه مشترک، محققان استرالیایی می‌توانند در موسسات تحقیقاتی در آلمان به تحقیق بپردازند و محققان آلمانی هم در دانشگاه‌های استرالیایی مشغول کار شوند.

مقامات دانشگاهی استرالیا اظهار کردند که محققان این کشور ۲۵ هزار دلار استرالیایی دریافت کرده‌اند تا هزینه سفر و زندگی آن‌ها در آلمان تامین شود و با خیالی آسوده به تحقیق و پژوهش بپردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان استراليا تحقيقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: بیش از ۵۸۷ میلیون و ۴۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در فروردین ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شد.

او افزود: در این ماه بیش از ۶۱ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۳۹ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

ادبی فیروزجائی گفت: در طول این ماه واحد یک بخار طبق برنامه به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی، ۳ واحد دیگر بخار نیز مجموعاً به مدت ۳۶ روز جهت انجام تعمیرات میاندوره‌ای و تعمیرات غیرمترقبه و واحد یک گازی نیز به مدت ۱۵ روز برای انجام بازدید دور‌های و تعمیرات غیر مترقبه در مدار تولید نبودند.

او همچنین با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، افزود: از ۱۴ برنامه تعمیراتی پیشبینی شده برای ارتقاء میزان آمادگی واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی مورد نیاز شبکه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون ۱۰ برنامه تعمیراتی و نیز پروژه تعویض لوله‌های سقف بویلر واحد ۲ بخار به سرانجام رسید و تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندور‌های واحد ۳ بخار و پروژه لایروبی حوضچه آبگیر واحد‌های بخاری بیوقفه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع روز‌های اوج مصرف با انجام همه برنامه‌های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.

نیروگاه ۴۵ ساله شهیدسلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی است که با انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید می‌تواند نقش بسیار موثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • بانک‌های دشتی در تحقق شعار سال مشارکت و همکاری لازم داشته باشند
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • محققان از ریه بافت مینیاتوری ساختند
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • یک دلیل برای عدم موفقیت اونای امری با بایرن مونیخ