Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@04:43:55 GMT

100 ميليارد تومان به متروي تبريز اختصاص يافت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۸۶۳۷

100 ميليارد تومان به متروي تبريز اختصاص يافت

خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا- مديرعامل سازمان قطار شهري تبريز و حومه از تخصيص بيش از 100 ميليارد تومان در 6 ماه گذشته به مترو تبريز خبر داد و گفت: در اين مدت همچنين 27 ميليارد تومان از طريق دولت و 132 ميليارد تومان از طريق شهرداري به مترو تخصيص يافته است.

به گزارش ايرنا، مصطفي مولوي فرد روز يکشنبه در جلسه علني شوراي شهر تبريز افزود: زماني که پروژه را تحويل گرفتيم فاز اول و دوم از خط يک قطار شهري تبريز به بهره برداري رسيده بود، اين در حالي بود که ايستگاه هاي 1 تا 6 از لحاظ ساختماني به اتمام رسيده و ايستگاه هاي 7، 8 ،9، 10 و 11 در حال ساخت بود و از فاز 3 نيز ايستگاه هاي 12 ،18 و 14 در حال ساخت قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به تعطيلي ايستگاه‌هاي 13، 15 و 16 در زمان تحويل پروژه اظهار داشت: اين ايستگاه ها در آن زمان بدون پيمانکار بود و همچنين در برخي از ايستگاه‌ها در بحث مخابراتي و تاسيساتي نواقصات وجود داشت.
مولوي فرد با اشاره به سرعت بخشي به انجام فعاليت هاي عمراني در خط يک قطار شهري تبريز گفت: در بحث ريل گذاري شاهد پيشرفت فيزيکي پروژه هستيم به طوري که از اواسط خرداد ماه سالجاري تا به امروز 11.5 کيلومتر ريل گذاري انجام شده است.
وي از پيش بيني اتمام ريل گذاري خط يک تا يک ماه آينده خبر داد و افزود: متوسط ريل گذاري در متروي تبريز از 25 متر در روز به متوسط 80 متر در روز ارتقا داده ايم، در صورتي که اين موضوع در شيراز تهران مشهد و اصفهان کمتر از 50 متر است.
مديرعامل سازمان قطار شهري تبريز و حومه، با اشاره به آخرين وضعيت فعاليت هاي عمراني در ايستگاه هاي خط يک قطار شهري تبريز گفت: ايستگاه 7 و 8 به اتمام رسيده، اما نواقصي در پله برقي و آسانسور داريم، ايستگاه 9 در بحث ساختمان به اتمام رسيده و يکي از ورودي ها تا پايان آذرماه تکميل و آماده مسافرگيري است.
وي اظهار داشت: ايستگاه 10 واقع در ميدان چهار راه منصور نيز به اتمام رسيده و داخل ميدان تحويل شهرداري شده، نواقصي در يکي از ورودي ها داريم که به محض واگذاري محل توسط شهرداري منطقه عمليات آن نيز شروع مي شود، پيمانکار ايستگاه 11 مشخص شده است و به محض پرداخت پيش پرداخت تا يک ماه آينده ادامه ايستگاه و ورودي ها شروع مي شود.
مولوي فرد گفت: نيمه اول شهريورماه قطار را به ايستگاه 12 رسانديم اما متاسفانه علارغم صورتجلسه اي که با مدير کل آموزش و پرورش ومعاون عمراني وقت داشتيم در حق قيمت گذاري در آزاد سازي ورودي اين ايستگاه به توافق نرسيديم و به ماده 8 متوسل شديم تا از مسير قانوني پيگير موضوع باشيم و براي رفع مشکل ورودي موقت در حال احداث است و اميدواريم اواخر دي ماه شاهد مسافرگيري در اين ايستگاه باشيم.
وي افزود : پيمانکار ايستگاه 13، 15 و ‌ 16 انتخاب شده است و با توجه به مبلغ ارائه شده پيشرفت قابل قبولي در اين ايستگاه ها داريم و اميدواربم تا پايان سال سقف هر سه ايستگاه به اتمام برسد.
مديرعامل سازمان قطار شهري تبريز و حومه با اشاره به انجام فعاليت هاي عمراني در ايستگاه 14 گفت: در ايستگاه 14 به علت عدم تملک قسمتي از ايستگاه انجام کار با ظرفيت کامل مقدور نبود و از همه ايستگاه ها عقب تر بوديم و بدهي سازمان نيز به پيمانکارش نسبت به ديگران بيشترواست و خوشبختانه تملک صورت گرفت و پيش بيني مي کنيم بتوانيم تا اواخر ارديبهشت 98 سقف اول را به اتمام برسانيم.
وي از اجراي محوطه سازي در دپوي لاله خبر داد و گفت: در اين مجموعه محوطه سازي در حال اجرا است و ريل گذاري در داخل ساختمان هاي تعمير گاهي به اتمام رسيده است و از اواخر دي اميدواريم ريل گذاري داخلي را شروع کنيم.
مولوي فرد اضافه کرد: سيستم‌ مخابراتي در فاز 2 و 3 در حال اتمام است اما به علت ارز بر بودن سيستم و نوساتات ارزي تا پايان سال پيشرفت داشته باشيم.
وي با اشاره به فعاليت هاي عمراني در خط دو قطار شهري تبريز گفت: طي هفته هاي گذشته دستگاه حفاري خط دو را راه اندازيم‌ کرديم و در حال حاضر در ايستکاه 1 و 2و 3 و 16 سازه نگهبان احداث شده است؛ ايستگاه 6 در حال تحويل زمين است، ايستگاه 8 و 15درحال اجراي سازه نگهبان هستيم و ايستگاه 18 روباز بوده و قسمتي عملياتي شده است.
وي با اشاره به نوسانات ارز در ماه هاي گذشته گفت: 6 ماه پيش هر کيلومتر احداث مترو 250 ميليارد تومان هزينه داشت اما امروز براي هرکيلومتر به 400 ميليارد تومان نياز داريم.
وي ادامه داد :خط چهار که تراموا است در مرحله انتخاب مشاور است تا بتوانيم با برنامه دقيق تر عمل کنيم و اميدواريم اين مراحل تا پايان سال به اتمام برسد.
وي با اشاره به ايستگاه مشترک راه آهن تبريز- ميانه با مترو، گفت: رساندن خط دوم به خاوران موضوعي بود که با وزير وقت و مسئولان ارشد جلسه مشترکي برگزار شد و به علت تملک سهل و آسان در خاوران، هماهنگي گزينه خاوران با توسعه شهر تبريز، توجيه اقتصادي طرح، تقاضاي بالاي سفر و توجه به پدافند غير عامل مباحثي بود که ما مصمم به اجراي اين کار هستيم.
وي ادامه داد: در بحث خط پنج نيز مراحل مشاوره رساندن مترو به سهند در دست اقدام است.
عمليات اجرايي سازمان قطار شهري تبريز در سال 1382 آغاز شد.
6120/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی اسلامشهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی اسلامشهر
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • «ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند
  • راهنمای کامل متروی استانبول به همراه نقشه خطوط
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران