Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- نمايشگاه اشتغال و توسعه کارآفريني با هدف معرفي مشاغل و عرضه کالاي ايراني دانش بنيان روز يکشنبه در شهرکرد گشايش يافت.

به گزارش ايرنا، در اين نمايشگاه که به همت دانشگاه علمي کاربردي در آموزشگاه فني و حرفه اي پسران برگزار شده است، واحدهاي توليدي و صنعتي استان آخرين توليدات خود را در معرض نمايش گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري در آئين گشايش اين نمايشگاه اظهار داشت: فلسفه وجودي نمايشگاه ها، معرفي دستاوردهاي جديد، ترغيب به رونق توليد و اشتغالزايي است.
الله کرم نصيري با اشاره به برنامه هاي دولت تدبير و اميد براي رونق توليد و اشتغال تصريح کرد: دولت با ايجاد زيرساخت هاي لازم، اقدامات زيربنايي و اعطاي تسهيلات لازم به توليدکنندگان در راستاي کارآفريني و رونق توليد گام هاي موثري برداشته است.
وي، گردشگري را از مهمترين ظرفيت هاي چهارمحال و بختياري براي رونق اشتغال عنوان کرد و گفت: گرچه توسعه فعاليت هاي صنعتي با هزينه بالا انجام مي گيرد اما مي توان با رونق فعاليت هاي خدماتي از قبيل گردشگري و توسعه اکوتوريسم رونق اقتصادي را در استان رقم زد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري، هدف تحريم هاي دشمن را آسيب به مردم کشور دانست و تصريح کرد: گرچه دشمن تحريم هاي ظالمانه خود را به بهانه ضربه زدن به دولت عنوان مي کند اما هدف اصلي اين تحريم ها متوجه مردم است.
نصيري خاطرنشان کرد: دشمن در اين 40 سال نتوانست به هيچ يک از اهداف خود در خصوص ايران دست يابد و در اين برهه از زمان نيز ناکام خواهد ماند.
رئيس دانشگاه جامع علمي کاربردي چهارمحال و بختياري نيز در اين آئين افزود: همگان وظيفه داريم با ايجاد فضاي همدلي در احياي اقتصاد داخلي و رفع مشکلات موجود گام برداريم.
فريد براتي، ترويج فرهنگ کسب و کار، معرفي مشاغل به جوانان و فارغ التحصيلان دانشگاهي و معرفي واحدهاي توليد و صنعتي استان را از مهمترين اهداف برگزاري اين نمايشگاه عنوان کرد.
نمايشگاه به مدت چهار روز پذيراي بازديد علاقمندان است.
به گزارش ايرنا، چهارمحال و بختياري در سالهاي اخير با دارا بودن بالاترين نرخ بيکاري در کشور با اين معضل به ويژه در بين قشر فارغ التحصيلان دانشگاهي بيکار روبه رو است.
براساس اعلام مرکز آمار ايران، نرخ بيکاري اين استان در تابستان سال جاري 13.9 درصد اعلام شده است.
7363/6021
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود گردشگری چهارمحال و بختیاری باعث کاهش بیکاری می‌شود

استاندار چهارمحال بختیاری گفت: بهبود اوضاع گردشگری استان می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری و اشتغال‌زایی کمک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری در دیدار با معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان چهارمحال بختیاری بالا بود که در این دولت اوضاع نسبتا بهتر شد، بهبود اوضاع گردشگری استان نیز می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری و اشتغال‌زایی کمک کند. 

وی گفت: در این دو سال اخیر 80 مجوز بوم گردی از طرف اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان چهارمحال بختیاری صادر شد. قطعاً این بوم گردی‌ها اشتغال ایجاد می‌کنند و استان را به مردمان دیگر معرفی می‌کنند. 

استاندار چهارمحال بختیاری با اشاره به وجود هشت تالاب در این استان، گفت: وجود این تالاب‌ها در استان موهبت الهی است. باید برای زاینده رود طرح جامع داشت. آبشارهای بسیار خوبی از جمله آبشار لندی، شیخ علی‌خان و کوهرنگ در این استان وجود دارد که باید در یک کارگروه، برای تمام این مناطق رنامه‌ریزی شود. 

حیدری تصریح کرد: در کشورهای دیگر هزینه می‌کنند تا یک طبیعتی مصنوعی ایجاد کنند اما استان چهارمحال و بختیاری این طبیعت را به صورت خدادادی و بکر دارد. با احیای خانه‌های روستایی و طرح بوم گردی می‌توان جلوی مهاجرت روستاییان را گرفت و اشتغال زایی کرد. 

وی گفت: این استان برف فراوانی دارد و دارای پیست اسکی است که می‌توان جشنواره‌های برفی، اقوام، محصولات خاص و غیره را گذاشت. باید به زیرساخت‌های این استان کمک و از هلدینگ‌ها برای سرمایه‌گذاری در گردشگری استان دعوت کرد.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور بروجن به لردگان
  • بهبود گردشگری چهارمحال و بختیاری باعث کاهش بیکاری می‌شود
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • واژگونی خودرو سواری ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • تجربه دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر در شهرکرد
  • شهرکرد سردترین مرکزاستان کشور
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی و باغی چهارمحال و بختیاری