Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:12:39 GMT

چهار گونه پرنده وحشی گچساران در معرض تهدید است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۸۷۷۹

چهار گونه پرنده وحشی گچساران در معرض تهدید است

گچساران- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: چهار گونه از پرنده گان در مناطق حفاظت شده این شهرستان در معرض تهدید شکارچیان محلی است.

ولی رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرندگان شامل کبک دری، بحری، لیل و شاه بو است که بدلیل شکار بی رویه در معرض تهدید محلی است.
وی بیان کرد: شکار بی رویه و تداوم خشکسالی در گچساران نه تنها در تعداد جمعیت بلکه در رشد حیات وحش تأثیر منفی گذاشته و تداوم آن گونه‌های پرندگان منطقه را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رمضانی گفت: 'کبک دری' یکی از گونه های پرندگان کمیاب این شهرستان نسل آن در این منطقه درمعرض انقراض قرار دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط زیستگاهی کوهستانی 'کبک دری' ، آمار برداری از این گونه جانوری از خانواده پرندگان نادر دچار مشکل شده است.
رمضانی جمعیت مشاهده شده این پرنده در منطقه حفاظت شده کوه خامی را تنها 30 قطعه اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از راهکارهای افزایش جمعیت گونه کمیاب 'کبک دری' برقراری امنیت در مناطق حفاظت شده و جلوگیری از شکار این پرنده کمیاب منطقه است.
وی کمک به تولید مثل نسل این گونه پرنده را از دغدغه های مسئولان محیط زیست ذکر کرد و افزود: هم اکنون طرح مطالعاتی تکثیر ژنتیکی برای افزایش جمعیت و جلوگیری از انقراض نسل این گونه منحصر به فرد در دست اجراست.
رئیس حفاظت محیط زیست گچساران عقاب دوبرادر، کبک، تیهو، بلوط خور، کمر گلی، انواع کبوتر، شاهین، سهره، انواع گنجشک، سار و دلیچه را از مهمترین پرندگان حیات وحش گچساران ذکر کرد.
وی گفت: اطلاع رسانی به مردم برای شناخت بیشتر این گونه ی کمیاب جانوری و حفاظت از آن همواره مردم توجه این اداره بوده است.
امسال 13 شکارچی و صیاد متخلف در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان دستگیر شدند.
از این شکارچیان 17 قطعه لاشه‌ کبک و تیهو و 11 قبضه اسلحه ساچمه زنی کشف و ضبط شد.
/6110/2082

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جغرافيا محيط زيست انقراض گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه گفت: در راستای برنامه‌های آموزشی  که به مناسبت بزرگداشت هفته زمین پاک در خانه محیط زیست  شهرستان اشنویه برگزار شد از یک دانش آموز فعال زیست محیطی و حافظ حیات وحش تقدیر به عمل آمد.

 کریم خضری افزود : این دانش آموز با عیدانه‌ های خود یک  یک بال پرنده شکاری شاهین را خریداری کرده و به اداره محیط زیست تحویل داده است که این پرنده در دامان طبیعت رهاسازی شد.

 

دیگر خبرها

  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • رژیم صهیونیستی تاکنون از هیچ تجاوز و وحشی‌گری علیه مردم غزه دریغ نکرده است
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها