Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حضور زنان در ورزشگاه آزادی که روز گذشته در جریان بازی پسپولیس و کاشیما در فینال رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا صورت گرفت، موجب توجه رسانه‌های جهان به این مساله شد.

ایندیپندت در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت: برای اولین بار در ۳۷ سال گذشته صد‌ها نفر از زنان ایرانی موفق به حضور در ورزشگاه برای تماشای بازی فوتبال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این گزارش آمده است: به صورت تخمینی ۵۰۰ نفر از جمعیت ۸۰ هزار نفری ورزشگاه را زنان تشکیل می‌دادند که در جایگاهی جدا از مردان بازی را از نزدیک تماشا کردند. شنیده‌ها حاکی از ان است که اکثر این بانوان از اقوام بازیکنان و یا اعضای تیم فوتبال بانوان بودند، اما این حرکت می‌تواند شروعی برای پایان محرومیت زنان از تماشای مسابقات مهم باشد.

ایندیپندنت با اشاره به اینکه در حال حاضر فیفا در حال رایزنی با ایران برای برطرف شدن این ممنوعیت‌ها است، یادآور شد: از ۳۹ سال پس از انقلاب اسلامی، زنان و دختران ایرانی مجاز به حضور در مسابقات ورزشی مردان نیستند و از سال ۱۹۸۱ حق حضور در ورزشگاه و تماشای مسابقات لیگ برتر را نداشته‌اند. اما زنان طرفدار تیم‌های خارجی موفق به حضور در برخی بازی‌ها شده‌اند.

در ماه مارس، ۳۵ زن برای تلاش برای حضور در ورزشگاه و تماشای مسابقه بین پرسپولیس و یک تیم دیگر در تهران بازداشت شدند. با این حال، در ماه ژوئن زنان موفق به حضور در ورزشگاه برای تماشای بازی تیم ملی خود در جام جهانی در مقابل اسپانیا شدند و ماه گذشته با از بین رفتن برخی از محدودیت‌ها ۱۰۰ زن موفق به تماشای بازی دوستانه بین ایران و بولیوی در ورزشگاه آزادی شدند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حضور زنان در ورزشگاه آزادی واکنش ها به حضور زنان در ورزشگاه بازی پرسپولیس کاشیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی

توهین پیرمرد هوادار سپاهان به بانوان حاضر در ورزشگاه آزادی در بازی با پرسپولیس بازتاب بسیاری در رسانه‌های ورزشی داشته و برخی از چهره‌های ورزشی کشور نیز واکنش تندی به این موضوع نشان داده‌اند.

بنابر روایت خبر ورزشی، باشگاه پرسپولیس نیز ساعاتی پیش بیانیه‌ای دراین خصوص صادر کرد و اکنون اوسمار ویرا سرمربی سرخ‌ها نیز با انتشار یک استوری به اتفاق جنجالی اشاره کرده است.

اوسمار با انتشار تصویری از بانوان پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه آزادی در صفحه شخصی اینستاگرامش فقط یک کلمه را با سه هشتگ و زبان‌های ایرانی - انگلیسی و برزیلی نوشت: «# احترام».

دیگر خبرها

  • نساجی – پرسپولیس بدون حضور زنان؛ چرا؟
  • حضور مشروط رسانه برای بازی نساجی و پرسپولیس
  • نصف بلیت‌های بازی استقلال فروش نرفته است
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها
  • شورای تامین، زنان را از تماشای بازی پرسپولیس و استقلال با نساجی محروم کرد
  • بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • کیهان مدعی شد: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟
  • پرسپولیس - نساجی بدون حضور زنان
  • جایگاه اختصاصی زنان در ورزشگاه بابل (عکس)
  • (عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی