Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کُردستان ضمن اعلام این خبر، گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کُردستان در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی، دهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره را اسفندماه ۱۳۹۷ در رده سنی زیر ۳۰ سال در سنندج برگزار می‌نماید.
امین مرادی با اشاره به سطح کیفی دوره‌های گذشته جشنواره، گفت: شناسایی و جذب استعداد‌های ادبی جوان، تبادل اندیشه و تجربه‌های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی، جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش‌های اسلامی معرفی و برجسته سازی چهره‌های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب، ارج نهادن به شخصیت علمی و ادبی زنده یاد استاد "عبدالغفار وارستگان" متخلص به نازک بین از بزرگان عرصه ادبیات کُردستان بخشی از اهداف مدنظر این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادی افزود: این جشنواره در ۲ بخش داستان کُردی و فارسی و شعر کُردی و فارسی برگزار می‌شود که در بخش شعر و داستان با زبان کُردی با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در سفر تاریخی اردیبهشت ۸۸ به کُردستان و اعلام اینکه زبان کُردی سرمایه ملی است، تمامی شاعران و داستان نویسان کُردزبان از سراسر ایران می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی موضوع جشنواره را در دو بخش آزاد و ویژه عنوان نمود که در بخش ویژه آثاری با موضوعات مربوط به خانواده، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، وحدت اسلامی، شعار سال حمایت از کالای ایرانی مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.
مرادی در خصوص تقویم برگزاری جشنواره، افزود: مهلت ارسال آثار تا پایان دی و بخش نهایی و رقابتی جشنواره اسفند امسال در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.
علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه همایش به نشانی سنندج؛ خیابان شهید تعریف - پایین‌تر از بیمارستان شهید قاضی سنندج ـ. حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کُردستان، کدپستی ۱۵۶۵۱- ۶۶۱۷۶ اسال و یا با شماره‌های ۳۳۲۴۶۴۶۰، ۳۳۲۲۷۱۲۵ و ۳۳۲۴۶۴۵۹ با پیش شماره ۰۸۷ تماس حاصل کرده و یا به آدرس www.Artsanandaj.ir مراجعه کنند.
"عبدالغفار وارستگان" متخلص به نازک بین، شاعر و ادیب سنندجی در سال ۱۳۰۸ دیده به جهان گشود.
وی در سال ۱۳۴۰ در کنار تدریس در آموزش و پرورش با رادیو کُردی سنندج همکاری خود را به عنوان گوینده و برنامه ساز آغاز می‌کند.
وی برنامه "نازک بین رادیو" را تولید کرد که برنامه‌ای فولکلور، انتقادی و آموزشی بود و سپس به تولید برنامه "باغچه ادبیات"، "از هر باغچه گلی"، "جواب نامه‌های شنوندگان"، "سیری در روستا" پرداختند. وی با تأسیس انجمن ادبی مولوی کرد در سال ۱۳۷۳ نقش بسیار ارزنده‌ای را در معرفی شاعران جوان کردستانی برعهده گرفت.
مجموعه اشعار کردی و فارسی زیادی از مرحوم وارستگان از جمله "وصیت نامه"، "بمباران شهر سنندج" و "تاقه دار" به یادگار مانده است.
"عبدالغفار وارستگان"، سوم آذر ۱۳۸۸ در سن ۸۰ سالگی به دیار باقی شتافت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شعر داستان سوره کردستان خبرگزاری صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در سنندج به نمایش گذاشته شد

دریافت 41 MB کد خبر 6080932

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • شاخصه‌های هنر انقلاب در دانشگاه درست تعریف نشده است
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در سنندج به نمایش گذاشته شد
  • رژه روز ارتش در سنندج
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • سوره و آیه ۱۴۰۳ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان انتخاب شد
  • انقلاب اسلامی ۴۵ سال منتظر زدن سیلی به اسرائیل بود
  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد