Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@20:22:15 GMT

440 سمن جوانان خراسان رضوی در انتظار صدور مجوز هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۹۱۹۰

440 سمن جوانان خراسان رضوی در انتظار صدور مجوز هستند

حسن عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی مراحل صدور مجوز برای سازمانهای مردم نهاد در استان و برخی فرایندها نیز به صورت کشوری انجام می شود. از440 درخواست صدور مجوز در خراسان رضوی تنها 40 مورد در حال طی کردن فرایندهای کشوری است و بقیه در حال سپری کردن فرایندهای استانی می باشد.
وی متوسط زمان صدور مجوز یک سمن را سه ماه اعلام و بیان کرد: به عنوان مثال 195 درخواست مجوز در فرایند تکمیل تقاضانامه، 56 مورد در حال اصلاح فرم تقاضانامه و 26 درخواست نیز در حوزه استعلام حراست به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی همچنین زمان دریافت استعلام حراست را یک ماه اعلام و بیان کرد: استعلامهای سه گانه شامل عدم سوءپیشینه، عدم مصرف مواد مخدر و الکل از اعضای سمنها به عمل می آید که همگی از فرایندهای استانی و تایید نام سمن و تایید انطباق اساسنامه با اهداف سازمان مردم نهاد از جمله مراحل کشوری صدور مجوز هستند.
وی ادامه داد: پارسال مشارکت جوانان خراسان رضوی در مشارکتهای مدنی و تاسیس سمنها در جایگاه نخست کشور قرار داشت و امسال نیز به احتمال زیاد جزو سه استان برتر است اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
او همچنین بر مدیریت فرایند صدور مجوزها و کمک بیشتر به سمنهای در آستانه دریافت مجوز تاکید و بیان کرد: به ازاء هر پنج هزار نفر جمعیت جوان در خراسان رضوی باید یک سمن جوانان تشکیل شود یعنی تا سال 1400خورشیدی باید 325 سمن جوانان در این استان راه اندازی شوند.
عزیزی گفت: در کشورهای در حال توسعه به ازاء هر هزار جوان یک سازمان مردم نهاد وجود دارد. تعداد سمنهای جوانان موجود خراسان رضوی 47 مورد می باشد که مجوز فعالیت 17 مورد آن از ابتدای سال صادر شده است.
یک میلیون و 600 هزار نفر از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی را جوانان 15 تا 29 ساله تشکیل می دهند. بر این اساس خراسان رضوی پس از تهران دارای بیشترین جمعیت جوان در سطح کشور است. تاکنون هزار و 200 سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در خراسان رضوی مجوز فعالیت دریافت کرده اند.
3221/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی کشورهای در حال توسعه مواد مخدر مردم نهاد منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال شامگاه چهارشنبه با تصمیم هیئت مدیره از سمت خود برکنار شد و بر اساس اعلام رئیس هیئت مدیره استقلال، دیگر در این باشگاه سمتی ندارد. ساعتی پس از این تصمیم هیئت مدیره شایعه عجیبی مطرح شد و این بحث در فضای مجازی پیچید که با توجه به تکمیل نشدن فرایند صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه استقلال، اخراج شدن مدیرعامل می‌تواند برای آبی‌ها گران تمام شده و احتمال عدم صدور مجوز حرفه‌ای و حذف از لیگ قهرمانان را برایشان به ارمغان بیاورد! البته این شایعه صحت ندارد، چون پیگیری‌های خبر ورزشی و اطلاعاتی که از فدراسیون فوتبال کسب کردیم حکایت از آن دارد که برای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و کنفدراسیون فوتبال آسیا، تعیین ساختار اهمیت دارد و تغییر افراد هیچ خللی در صدور مجوز ایجاد نمی‌کند.

حتی اگر علاوه بر علی خطیر، همه اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال نیز برکنار شده یا استعفا بدهند اگر مدارک ارائه شده برای دریافت مجوز حرفه‌ای کامل باشد، هیچ شکلی برای تیم متقاضی ایجاد نمی‌شود و برکنار کردن علی خطیر از بابت صدور مجوز حرفه‌ای استقلال دردسری ایجاد نمی‌کند مگر اینکه این باشگاه پیرامون موارد دیگری نقص پرونده داشته باشد. طبق برنامه قرار است تکلیف مجوز حرفه‌ای استقلال حداکثر تا پنجم خرداد مشخص شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته