Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، حجت الاسلام محسن مومنی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در  مراسم تجلیل از واقفان گفت : حدود پنج هزار موقوفه در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است که بیش از چهار هزار و 200 موقوفه به مساجد، حدود 170 موقوفه به حسینیه و زینبیه و امکان غیر مسجد، 41 مورد به آرامستان، 45 مورد به حوزه عملیه و 16 مورد به امور قرآنی اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سلیمانی  نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان  هم  در این مراسم از سنت حسنه وقف به عنوان حلقه ی اتصال بین مسلمان جامعه یاد کرد و گفت : تجلیل از واقفان  نقش مهمی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه دارد .

وی با اشاره به اینکه وقف یک عمل اختیاری است که عشق، ایثار، از خود گذشتگی و بینش می خواهد افزود: مردم باید بدانند که وقف مالیست که ماندگاری اش تا ابد و پایان ناپذیر است و امکان تغییر در نیت واقف میسر نیست. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وقف موقوفات سیستان و بلوچستان حسینیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۹۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کد خبر 6096428

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • سیستان بارانی شد
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد