Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علی رضا رشیدیان در این پیام تصریح کرد: حضوری بیش از ۵ میلیون زائران و ده‌ها هزار نفر از مجاوران سایر گروه‌های مردمی از استان‌های مختلف برای خدمت به این زائران موجب شد تا مهر و برادری و عطوفت را در جوار آستان مقدس امام مهربانی‌ها به شکوه تمام جلوه گر ساخته و پاسخی محکم و نشانه‌ای متقن از پایمردی و استواری این مردم بر ارزش‌های دینی و انسانی و ملی شان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن کامل این پیام به شرخ زیر می‌باشد:
ایام پایانی ماه صفر با حضور گسترده زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در شکوهی بی مثال برگزار شد حضوری که جلوه‌ای از اعتقادات محکم دینی این مردمان و همدلی، همراهی و مودت آنان بود.
اگر چه اربعین حسینی نمادی از اقتدار اسلام و قدرت روزافزون امت اسلام را به تصویر کشید، اما دهه پایانی ماه صفر در تداوم این مسیر، جلوه‌ای دیگر از معنویت، عشق به اهل بیت عصمت وطهارت (ع) بود آنجا که ۵ میلیون و ۱۲۹ هزار زائر در کمتر از چند روز طی این ایام خود را به مشهد الرضا (ع) رساندند.
عشقی که موجب شد بیش از ۴۳۵ هزار زائر پیاده از نقاط مختلف کشور و نیز کشور‌های اطراف، مسیر حرم عشق رضوی را پیاده طی کرده و رنج این سفر را بر خود هموار نمایند و از همان مقصد دل به کبوتران حرم امن رضا سپردند.
در این میان حضور ۴ میلیون و ۶۹۴ هزار زائر عاشق که هر یک نیت کرده بودند این ایام را در کنار آستان نورباران رضوی باشند و برای این منظور با هر وسیله‌ای اعم از شخصی تا اتوبوس‌های برون شهری، قطار و هواپیما خود را به مشهد رسانده بودند، نمادی از ارادت این مردمان به پیامبر مکرم اسلام و خاندان نبوت و یادآور حدیث ثقلین بود.
ریسمانی که، چون همیشه تاریخ، نقطه ثقل و محور وصلی است برای انسان‌های آزاده و حقیقت خواه تا بدان در برابر ظلم و خشونت و افراطی گری اتحاد و انسجام یابند.
چنانکه در دنیای پر از خشونت امروز که افرادی بی خرد، بی منطق وجنگ طلب، چون ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان‌ها در آن خودنمایی می‌کنند، امام علی ابن موسی الرضا (ع) امام تعامل، علم و آگاهی و مهر و رافت، به عنوان نقطه وحدتی است که همه مسلمانان را به اسلام عقلانی و رحمانی توجه می‌دهد؛ و این ایام فرصتی است تا همگان به سیره و منش این امام همام و خاندان نبوت توجه یابیم و با استعانت از آن حضرت سیره و فرهنگ رضوی را بیش از پیش در رفتار و کردار و گفتار خویش بروز دهیم.
آنگونه که مردمان دیار خراسان و در کنار آنان گروه‌های مختلفی از سایر هموطنانمان از ۱۱ استان دیگر کشور در میزبانی از این زائران عزیز و گرانقدر کم نگذاشتند و همه با هر آنچه که داشتند اعم از کم و زیاد به میدان آمدند و تلاش کردند مهر و برادری و عطوفت را در جوار آستان مقدس امام مهربانی‌ها به شکوه تمام جلوه گر سازند و پاسخی محکم و نشانه‌ای متقن از پایمردی و استواری این مردم بر ارزش‌های دینی و انسانی و ملی شان است.
همین مهر موجب شد ده‌ها هزار نفر از مردمان خیر چه در قالب تشکل‌های خیرین، چون جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده، جواد الائمه (ع)، جهاد خدمت، گام‌های عاشقی، خادمیاران ومانند آن؛ شیعه و سنی در کنار هم با ایجاد ۳۲۰ ایستگاه صلواتی و اسکان در طول مسیر‌های جاده‌ای استان و ۵۱۲ ایستگاه و ۴۳۰ نیز در شهر مشهد به میزبانی این زائران کمر همت ببندند و از شستشو لباس تا واکس کفش وخیاطی، ارایشگری، آشپزی، حمل و نقل و اسکان تا ماساژ پای زائران و پانسمان زخم‌های آن‌ها در مجموع ۳۲ خدمت را به دیده منت و با خلوص تمام عهده دار شوند.
خلوص و عشقی که موجب شد علی رغم همه فشار‌های اقتصادی تحمیلی و تلاش گسترده دشمنان برای افتراق، جدایی و اختلاف افکنی ها، مردم در میزبانی از زائران حضرت حضوری پررنگ‌تر ووموثرتر از سال‌های گذشته داشته باشند از این رو باید قدردان این مردمان نیک طینت، نیک سرشت بود که بار دیگر مهر امام رئوف را به زائران حرمش، به مهرخود پاسخ گفتند.
اما در کنار آنان مسئولان دستگاه‌های عمومی، اجرایی و خدماتی و خادمان آستان مقدس رضوی طی ماه‌ها تلاش کوشیدند تا هر آنچه در توان دارند در کنار مردم در طبق اخلاص نهاده و در میزبانی از زائران حریم حرمت یار کوتاهی نکنند.
آنچنان که مدیران و پرسنل دستگاه‌های امنیتی، انتظامی تا علوم پزشکی، اورژانس، هلال احمر، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، دستگاه‌های نظارتی و حمل و نقلی درون و برون شهری، تشکل‌های صنفی و ... همه در این خدمت کمبود‌ها را با تلاش مضاعف پوشاندند تا زائر حرم خورشید هشتم با کوله باری از معنویت و مهر به موطن خود بازگردند.
اینجانب از تمامی تلاشگران این عرصه که هر یک به سهم خود در خدمت صادقانه و بی ریا حضوری موثر و فعال داشتند و کوشیدند مراسم دهه پایانی ماه صفر با عزت و عظمت تمام برگزار شود قدردانی می‌کنم و از همه زائران و میهمانان امام رئوف به خاطر تمامی کم و کاستی‌ها عذرخواهی کرده و تلاش خواهیم کرد تا زمینه ارائه خدمات بهتر و مطلوب تری را فراهم آوریم.
باشد که قبول درگاه احدیت قرار گیرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در این یادواره گفت : امام صادق (ع) به عنوان پیشوای راستگویان در جهان بین اهل معرفت شناخته شده است و جوانان باید بکوشند که با صداقت، راستی  ودرستی، امانتداری  و عدالت خواهی پیرو این امام باشند و پیرو واقعی بمانند

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی خطاب به کسانی که در خصوص انقلاب اشتباه محاسبه می‌کنند گفت :  انقلابی بمانید و انقلابی بیندیشید و از قطار انقلاب پیاده نشوید و از آن فاصله نگیرید که پشیمان خواهید شد و این پشیمانی دیگر برایتان سودی نخواهد داشت

این یادواره به همکاری سپاه ناحیه مقاومت بسیج ، اداره آموزش و پرورش،حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) و شورای اسلامی و شهرداری شهر خرو و با حضور مردم و خانواده معظم شهدا در مسجد موسی بن جعفر (ع) خرو برگزار شد.

دیگر خبرها

  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • تشکر استاندار_گلستان از اعضای تیم جستجوی یسنا