Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:53:14 GMT

حمایت وزارت ارشاد از کتاب فروشی ها

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۹۴۹۳

به گزارش       گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی غیاثی  مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  امروز یکشنبه در افتتاحیه نمایشگاه کتاب کرمانشاه اظهار داشت: مسئولان برپایی نمایشگاه کتاب در دوره پنج ساله اخیر علاوه بر ادامه راه گذشته در برگزاری نمایشگاه‌های استانی، ساز و کاری اندیشیده‌اند تا کتابفروشی‌ها هم در کنار ناشرین در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ در کنار این نمایشگاه‌ها، طرح‌های عیدانه، بهارانه، پاییزانه و زمستانه کتاب هم فرصتی برای اعطای یارانه‌های اختصاصی به علاقه‌مندان کاب است تا کتب مورد نیاز خود را خریداری کنند و همچنین حمایتی از کتابفروشی‌های کشور است.

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در این نمایشگاه کتابفروشی‌هایی که تمایل داشته باشند به سیستم مالی نمایشگاه وصل می‌شوند تا از تسهیلات آن برای فروش کتبشان استفاده کنند که این موضوع مشارکت و حمایت کتابروشی‌ها را در پی دارد.

وی، یکی از برنام‌ هایی که در سال‌های اخیر توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود را بحث اهدای کتاب به مساجد، دانشگاه‌ها و مراکز هنری از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این کار موجب تبلیغ کتاب می‌شود و در حمایت از نویسنگان استانی صورت می‌گیرد و تاکید شده که بخشی از اعتبارات به خریدن کتاب‌های استانی تخیص یابد.

غیاثی همچنین حمایت از کتب ارزشمند که در واقع جنبه مرجع دارند را مورد تاکید قرار داد و از ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره به کتابفروشی‌های موجود و آنهایی که قصد تاسیس دارند خبر داد.

وی همچنین به طرح‌های مهم وزارت ارشاد اشاره کرد و بیان داشت: یکی از این طرح‌های باشگاه‌های کتابخوانی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است که کرمانشاه در این زمینه با استقبال خوبی مواجه بوده است.

 

انتهای  پیام/ز

 

طرح‌ باشگاه‌های کتابخوانی  با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتاب مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند

منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: این رسانه‌ها که به صورت الکترونیکی و مکتوب فعالیت دارند با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی فعالیت خبری خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ رسانه پایگاه خبری هستند، ادامه داد: مابقی این رسانه‌ها شامل یک ماهنامه، ۲فصلنامه و یک مورد نیز روزنامه است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، علاوه بر این هم اینک ۳۰ درخواست صدور مجوز برای فعالیت رسانه‌ای ثبت و در نوبت دریافت مجوز است.

محبی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۶۰ رسانه دارای مجوز شامل ۶۸ پایگاه خبری، ۳۲ نشریه چاپی، ۴۱ رسانه غیر برخط، نمایندگی ۱۰ خبرگزاری و نمایندگی ۱۰۹ روزنامه سراسری در استان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است