Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سال‌های متوالی است که کودکان قبل از سنین مدرسه تحت‌کنترل و غربالگری قرار می‌گیرند تا از نظر مسائل مختلفی مورد بررسی قرار گیرند. یکی از این مسائل، انحراف چشم است که اگر در همان سنین پایین تشخیص داده شود، راحت‌تر درمان می‌شود اما اگر سن بالاتر رود، به سختی حالت چشم تغییر می‌کند و چه‌بسا به مشکلی ماندگار برای فرد تبدیل ‌شود که تا آخر عمر هم ممکن است ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مشکل انحراف چشم به همین‌جا ختم نمی‌شود بلکه می‌تواند علامت بیماری جدی‌تری هم داشته باشد. برخی تومورهای مغزی تظاهرات چشمی دارند که با بررسی بعضی انحراف‌های چشمی قابل‌تشخیص ‌هستند.

بیشتربخوانید : خطرناک ترین بیماری خاموش چشم را بشناسید

درواقع، بیماری‌های مغزی و تظاهرات چشمی مساله بسیار مهمی است. یکی از تظاهرات شایع در تومورهای مغزی، گرفتاری چشم‌ها و اعصاب آن است. این تومورها خیلی وقت‌ها به صورت انحراف چشم تظاهر می‌کنند یا گاهی هم به دلیل گرفتاری عصب چشم، بیمار ممکن است از نظر دید دچار مشکل شود.

البته همیشه این‌گونه نیست که دید مرکزی بیمار دچار مشکل شود بلکه گاهی تومورهای مختلف مغزی با گرفتاری میدان دید ظاهر می‌شود و خود را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، بیمار ممکن است در مشاهده سمت راست یا سمت چپ میدان بینایی خود دچار مشکل شود یا در هر چشم، فرد نتواند سمت خارجی را مشاهده کند یا اینکه فرد به دلیل درگیری اعصاب حرکتی چشم دچار دوبینی شود.

حدود دودرصد افراد جامعه مبتلا به انحرافات چشم هستند که دراین تعداد هم به دلیل غربالگری کودکان در سنین پایین، شانس تشخیص این قبیل بیماری‌های چشمی بالاست و معمولا در همان سال‌های اولیه زندگی شناسایی می‌شوند.

انحرافات چشمی در بعضی موارد مشخص هستند و چشم‌های کودک به اصطلاح کاملا چپ می‌شود و حتما باید مورد بررسی قرار گیرند و علت آن مشخص شود که قابل‌درمان است. اما گاهی انحراف‌چشمی بسیار کم است و قابل‌توجه نبوده و به راحتی قابل‌تشخیص نیست. در این صورت، کودکان را حتما باید از نظر چشمی بررسی کرد. طبق استاندارد، خانواده باید بین 6 ماه تا یک‌سالگی کودک خود را نزد چشم‌پزشک ببرند تا از سلامت چشم او مطمئن شوند. بین سه تا چهار سالگی هم باید چشم کودک از نظر انحراف چشمی مورد معاینه قرار گیرد. با این کار، گروه‌های مشکوک غربالگری و برای درمان به پزشکان معالج ارجاع داده می‌شوند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

انحراف‌ چشمی نشانه تومور مغزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد،برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمارپیوند زده شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد این جوان ۲۲ ساله به یک بیمار هم زندگی دوباره بخشید.

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • انحراف به چپ کامیون چهار نفر کشته برجای گذاشت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • چه کسی نمی‌خواست روزبه چشمی در استقلال بماند؟
  • حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم