Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:07:41 GMT

ارتقاء رتبه خوابگاه های دانشجویی در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۹۹۳۳

ارتقاء رتبه خوابگاه های دانشجویی در دستور کار است

رشت - ایرنا - معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان دانشجویی کشور با اشاره به برنامه رتبه بندی خوابگاه های دانشجویی گفت: ارتقاء رتبه خوابگاه های دانشجویی در دستور کار جدی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی صدیقی روز شنبه در مراسم افتتاح خوابگاه جدید دانشجویی دخترانه دانشگاه گیلان در رشت با بیان تقسیم بندی خوابگاه های دانشجویی از رتبه یک تا پنج افزود: در سال های 94 و 95 با فعالیت های انجام شده خوابگاه های دانشجویی با رتبه پنج، حذف و به سطوح بالاتر ارتقاء داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در رتبه های سه و چهار خوابگاه های دانشجویی و ارتقاء آنها اظهار داشت: امیدواریم که تا سال آینده تنها خوابگاه های رتبه یک و دو داشته باشیم.
معاون وزیر علوم با تشریح کارهای انجام شده در سلف سرویس و آشپزخانه های دانشگاه ها اضافه کرد: با وجود اقدامات انجام شده در بخش ارتقاء کیفیت غذا و بهداشتی بودن، بایستی تلاش بیشتری در این حوزه انجام گیرد تا سال آینده دانشجویان شاهد این مهم باشند.
وی با بیان اینکه در بحث وام دانشجویی وضعیت بهتری خواهیم داشت و پرداختی ها نیز بهتر خواهد شد، خاطر نشان کرد: در وام دانشجویی دوره دکتری که دانشجویان سرمایه های ما در بخش پژوهش و تحقیقات هستند، اهتمام شده و در مجموع در خدمات رفاهی، خوابگاه ها ، تغذیه و وام ها تلاش های قابل توجهی صورت گفته که دانشجویان بایستی در این باره قضاوت کنند.
به گفته صدیقی ، به حوزه عمرانی ازجمله تربیت بدنی، ورزش دانشجویان و افزایش سرانه ورزشی در دانشگاه ها نیز توجه شده چراکه پرداختن به ورزش و تحرک دانشجویان در دانشگاه ها بسیار مهم است.
افتتاح خوابگاه جدید دانشجویی دخترانه، مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان و افتتاح ساختمان اداره تربیت بدنی و فعالیت های فوق برنامه ورزشی دانشگاه گیلان امروز (یکشنبه) به بهره برداری رسید.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.
7286/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانشگاه گيلان خوابگاه دانشجويي رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳

سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر ۱۳" با همکاری وزارت علوم و بهداشت و با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر 13" با همکاری وزارت علوم و بهداشت و با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

قرار است در این جشنواره که تا روز 18 اردیبشهت ماه ادامه دارد آثار برتر در حوزه ها و قالب های مختلف ادبی و رسانه ای معرفی شوند.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره است.

به گفته مسئولان نمایشگاه، آثار برتر در 42 رسته با معرفی 120 اثر در حوزه های مختلف علمی، ادبی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انتخاب شدند. آثار برتر در بخش های مختلف تیتر و لید، یادداشت، مقاله، سرمقاله، مصاحبه و نشریات برتر قرار دارند.

ایجاد فضای تعاملی بین دانشجویان و کارشناسان دانشگاه‌های سراسر کشور، توانمندسازی دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی کارشناسان برای بررسی آیین‌نامه‌های مرتبط با نشریه‌های دانشجویی از جمله اهداف برگزاری جشنواره «تیتر 13» است‌.

به گزارش تسنیم، جشنواره تیتر دانشجویی در مرحله اول با صدور فراخوانی آغاز و دانشجویان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند. آثار در دو مرحله با حضور چهره‌های رسانه‌ای داوری شد. در اختتامیه جشنواره که با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود، از برگزیدگان تقدیر و آثار آنها در رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • در آمریکا چه خبر است؟