Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@21:06:55 GMT

سعادت انسان در آموختن دین و عمل به آن است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۹۹۷۵

سعادت انسان در آموختن دین و عمل به آن است

آیت الله سید جلال مجد هاشمی با بیان اینکه باید دین شناسی را بر هر چیز مقدم بدانیم، گفت: در جامعه باید این مساله نهادینه شود که دین شناسی اصل اساسی زندگی است که می‌تواند انسان را در دنیا و آخرت به سعادت برساند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله سید جلال مجدهاشمی در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: امام صادق(ع) فرمودند اگر خداوند اراده کند به بنده ای خیر و مرحمتی داشته باشد او را در دین آگاه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز افراد کمی از مردم فقیه در دین هستند، بسیاری از مردم وحتی مومنان و اهل نماز آموختن دین را جزو وظایف خود نمی‌دانند، در حالی که سعادت انسان در آموختن دین و عمل به آن است.

آیت‌الله مجد هاشمی با بیان اینکه باید دین شناسی را بر هر چیز مقدم بدانیم، عنوان کرد: در جامعه نیز باید در ذهنیت مردم این مساله نهادینه شود که دین شناسی اصل اساسی زندگی است که می‌تواند انسان را در دنیا و آخرت به سعادت برساند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وقتی دو چیز مادیت و شهوت خلق شد شیطان خندید و خوشحال شد زیرا او با این دو وسیله مردم را گمراه می‌کند، خاطر نشان کرد: اگر تاریخ را بررسی کنید بسیاری از خونریزی‌ها، چالش‌ها و جنگ‌ها ریشه در این دو دارد.

وی با بیان اینکه مادیات و شهوت دنیوی همچون لجن‌زار است، گفت: تصور نکنید که صرفا با دو رکعت نماز کبوتر بهشتی خواهید شد بلکه باید دین را بشناسید، در جامعه مسلمان اگر ما به اندازه یک فوتبال به دین اهمیت می‌دادیم بسیاری از مسائل ما حل می شد.

آیت‌الله مجد با بیان اینکه دین اسلام مظلوم است، اظهار داشت: اسلام نه تنها در دنیا که حتی در نظام شیعی شهید داده نیز مظلوم و غریب است، تنها مکتبی که می‌تواند پاسخ همه سوالات بشریت را بدهد اسلام در قالب شیعه 12 امامی است. از همه مسائل سعادت بشری از آدم تا خاتم در دین اسلام موجود است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه جامعه ما در دین شناسی به کمال لازم نرسیده است، گفت: آنگونه که فوتبال را وارد جامعه کردیم که آن همه جوان در صف می ایستند تا آن را تماشا کنند، دین را به جامعه وارد نکردیم.

وی افزود: اگر همه شیعیان باهم باشند دشمن عقب نشینی می‌کند اما اگر شیعیان در اقلیت بمانند نابود می‌شوند به همین دلیل امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره مساله وحدت را مطرح کرده و بر آن تاکید دارند زیرا دشمن ابتدا تفرقه افکنده سپس حکومت می کنند.

آیت‌الله مجد هاشمی ادامه داد: امروز دشمن همچون شیطان دین را در قالب دیگر معرفی می‌کند که به اهداف خود برسد، دشمن شیطانی به مردم نمی‌گوید که بی‌دین شوید دین را به شکل دلخواه خود معرفی می‌کند. پس از پیامبر(ص) نیز منافقان دین را در قالب خواسته‌های خود معرفی و خود را جانشین پیامبر(ص) کردند، بنی‌عباس و بنی‌امیه نیز این کار ار کردند دین را به ظاهر قبول کردند؛ اما در باطن دین را در راستای اهداف خود به کار گرفتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم برخی افراد با رفتن سایر کشورها شیفته ظاهر دینداری به ظاهر مسلمانان می‌شوند، شیطان برای گمراهی مردم از عامل دین بیشترین استفاده را کرده است. امروز هم سعودی با وجهه اسلام پیش می رود. عربستان با نام ام القرای جهان اسلام، در حد اعلا به نام اسلام به اسلام ضرر می زنند و اکثریت بشریت در غفلت است.

 

 

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمریکا شیراز محمد جواد ظریف بیرجند مناطق زلزله زده مددجویان کمیته امداد 28 صفر دونالد ترامپ تحریم عتبات عالیات دینداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام صالحی اظهار داشت: مهمترین شاخص برای زیست موحدانه ایمان است و ایمان عطر دل انگیزی است که رایحه خوش آن را باید توسعه داد و ایمان یک امر قلبی نیست و اثبات حضور آن در باطن هر بشری، نمود بیرونی آن است.

وی افزود: در همه تاریخ بشر مقابله اهل توحید با طواغیت در این بوده است که ایمان در بین جامعه بشری اثر بیرونی داشته باشد و استکبار همه همت خود را بر این گمارده است که بر طبل اختلاف و انشقاق جامعه بکوبد و انسجام آنان شکل نگیرد.

خطیب جمعه بندر خمیر بیان کرد:گاهی مسائل سیاسی را عمل دو قطبی سازی می‌کنند، گاهی مسائل مذهبی و گاهی نیز به مسائل اجتماعی و اعتقادی حمله می‌شود و وقتی یک زن را که زبان قدرتمند دین را تا محل تجلی خیر کثیر معترف می‌کند را به گونه ای دچار تنزل و سقوط کند که آن چنان است فضایل انسانی و الهی دور شود و رو به رزایل حیوانی بیاورد و در جامعه بر بستر دو قطبی دوستدار و مخالف حجاب را ترویج می‌کند زیرا می‌داند اثر فساد و فحشا مخرب است و تا چه حد می‌تواند یک جامعه را از معنویت فاصله دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی با شاره به ایه سوره بقره آیه ٢١٨ گفت: به طور جدی التزام به ایمان عملی علاوه بر ایمان قلبی را لازمه بهرمندی از رحمت الله بیان می‌کند(ان الذین آمنوا والذین هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله اولئک یرجون رحمت الله...)

امام جمعه بندر خمیر ادامه داد: نیروی انتظامی امروز به عنوان فرزند شجاع وبصیر ملت ایران آبروی خود را در دست گرفته است و در راه تحقق منویات دین و مقابله با انحراف در جامعه صرف می‌نماید.

وی افزود: وقتی نیروهای امنیتی در مقابل یک جرم مشهود قیام نموده است هم باید از جانب همه ارکان نظام اسلامی و قبل از آن از جانب آحاد مردم مومن حمایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی با اشاره به ٢اردیبهشت سالروز صدور فرمان تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵٨ توسط امام خمینی ره است عنوان کرد: روز صادر شدن این فرمان شاید نزدیک ترین افراد به امام مومن ما متوجه عظمت و شوکت امروز این مجموعه را درک نمی‌کردند و سپاه پاسداران وظیفه خطیر و بزرگی را در مسیر تمدن سازی و نشر فرهنگ اسلامی در جهان بر عهده گرفته است.

وی افزود: سپاه هراسی در دستورکار مستکبران عالم قرار می‌گیرد زیر این مجموعه توانسته دستاوردها بزرگی در راه دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی به دست آورد و اگر در طوفان الاقصی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و حامیانش شکسته شد، در عملیات غرور آفرین وعده صادق که توسط پاسداران جان برکف این انقلاب صورت گرفت، این هیمنه به طور کامل فرو ریخت و سپاه پاسداران فرزند رشد یافته منطبق با مبانی اسلام و امامین انقلاب است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارزش‌های اخلاقی و تکالیف الهی تنها مختص به افعال خارجی نیست
  • دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • اجیری و مزدوری در اسلام مکروه است / نباید تمام حیثیت علمی و عملی انسان در اختیار کارفرما باشد
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به او کمک می‌کنیم
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به آنها کمک می‌کنیم