Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - منابع آگاه در ائتلاف حاکم پارلمان اوکراین و بلوک مخالفان خبر داده اند که دولت این کشور به دنبال تصویب قانونی است که براساس آن کارمندان دولتی تا پیش از بازپس گرفتن کریمه از روسیه اجازه سفر به این منطقه را نداشته باشند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این منابع به روزنامه روسی ایزوستیا گفته اند که صحبت از فعالان و دولتمردان اوکراین است که از مناطقی که تحت کنترل روسیه است بازدید کرده و وضعیت کریمه را مطلوب خوانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«یوگینی بالیتسکی» نماینده پارلمان اوکراین نیز اعلام کرده است که این اقدام در راستای دفاع از کریمه اعمال خواهد شد.
«ایوان وینیکین» نماینده «بلوک پیتر پاراشنکو» نیز اضافه کرده است که اکنون مقامات و کارمندان اوکراینی آزادانه می توانند با عبور از ایست بازرسی در منطقه هرسونکی به شبه جزیره کریمه بروند.
گفتنی است، چند هفته پیش، دولت اوکراین برای شهروندان روس به دلیل «عبور غیر قانونی از مرز اوکراین» مجازات کیفری وضع کرد.
این مجازات شامل نمایندگان دستگاه ها، نیروهای امنیتی و مردمی که از خاک روسیه وارد کریمه و منطقه دونباس می شوند، نیز می شود.
اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی بی پایانی دارند از سال 2014 و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی یف از آن به عنوان «انقلاب» و روس ها «کودتا» یاد می کنند، آغاز شده است.
مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی یف زدند.
با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، روسیه امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.
از آن تاریخ به این طرف، آمریکا و غرب انواع تحریم های اقتصادی را علیه روسیه و شخصیت ها و شرکت هایی که در کریمه فعالیت می کنند وضع کرده اند تا شاید روسیه از کریمه پا عقب بگذارد.
اوکراین از جامعه جهانی خواسته است ضمن نپذیرفتن کریمه به عنوان جزئی از خاک روسیه، این کشور را اشغالگر بخواند و به روسیه برای بازپس دادن این منطقه به اوکراین فشار بیاورد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تا امروز در تمامی مصاحبه ها گفته است که مسکو در خصوص بازپس دادن کریمه با هیچ کسی مذاکره نمی کند.
اروپام ** 1346 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه اوكراين كريمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد

خبرگزاری تاس چهارشنبه شب گزارش داد که سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه معاون خود را به اتهام دریافت رشوه برکنار کرد.

به گزارش ایرنا، تاس به نقل از یک منبع در وزارت دفاع روسیه نوشت: «تیمور ایوانوف» به دستور شویگو از معاونت وزارت دفاع برکنار شده است.

ایوانوف متهم است که یک میلیون روبل (۱۰ هزار و ۸۰۰ دلار) رشوه دریافت کرده است. وی در صورت محکومیت نهایی، ممکن است که به ۱۵ سال زندان محکوم شود.

وی روز چهارشنبه در لباس نظامی در دادگاهی در مسکو حاضر شد و تا ۲۳ ژوئن (سوم تیر ماه) که جلسه محاکمه وی برگزار خواهد شد، در بازداشت خواهد بود.

«دنیس بالویف» وکیل ایوانوف گفت که با ارائه درخواستی خواستار بازداشت خانگی ایوانوف خواهد شد.

ایوانوف از سال ۲۰۱۶ در سمت معاون وزیر دفاع فعالیت کرده و یکی از طراحان جنگ علیه اوکراین و متحد نزدیک شویگو به شمار می‌آید. وی همچنین مسئول پرونده بازسازی شهر ماریوپول در اوکراین بود که بر اثر جنگ بخش‌های زیادی از آن ویران شده است.

ایوانوف به داشتن یک زندگی تجملاتی در روسیه معروف است و «بنیاد ضدفساد» وابسته به «آلکسی ناوالنی» رهبر فقید اپوزیسیون روسیه تحقیقاتی در مورد وی انجام داده بود.

«ماریا پوچیخ» رئیس این بنیاد به سی.ان.ان گفت که جنگ اوکراین ایوانوف را ثروتمندتر نیز کرده بود.

وی مدعی شد که یک خانه قدیمی در گران‌ترین قسمت شهر مسکو از جمله دارایی‌های ایوانوف است و فساد ثروت او را بیشتر کرده بود.

«سوتلانا مانیوویچ» همسر ایوانوف نیز زندگی تجملاتی در اروپا دارد. او در پاریس زندگی می‌کند و برای اسکی به کوه‌های آلپ و برای تفریح به قایق‌سواری در مدیترانه می‌پردازد.

ایوانوف از جمله مقام‌های روسیه است که به دلیل جنگ در اوکراین از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم شده است.

 
 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟