Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@17:34:56 GMT

معرفی 1300 اسباب‌بازی ایرانی به خانواده‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۰۱۵۸

معرفی 1300 اسباب‌بازی ایرانی به خانواده‌ها

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی امروز ۲۰ آبان‌ماه، با حضور حسین ربانی غریبی، رئیس جشنواره و معاون تولید کانون، محسن حموله، دبیر جشنواره و حامد رهنما، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

حسین ربانی، دبیر این جشنواره در ابتدای نشست برپایی این نمایشگاه را نوعی گردهمایی فعالان زنجیره اسباب بازی در کشور دانست و گفت: این نمایشگاه می‌تواند سبب ایجاد شبکه ارتباطی بین سازندگان اسباب‌بازی‌های کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نمایش گذاشتن تولیدات داخلی در عرصه اسباب بازی را از اهداف برگزاری این نمایشگاه خواند و اظهار کرد: فعالان و منتقدان این عرصه می‌توانند با حضور در نمایشگاه از ظرفیت‌های موجود آگاه و نسبت به کمبودها به ارائه راهکار بپردازند.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها دغدغه خرید کالای ایرانی را دارند اظهار کرد: بدین منظور در نمایشگاه اسباب بازی بخش فروش نیز برپا می‌شود تا خانواده‌ها بتوانند نسبت به خرید کالای مورد نیاز کودکان خود اقدام کنند.

 ربانی با بیان اینکه ارزیابی نمایشگاه اسباب‌بازی در دو عرصه تخصصی و عمومی صورت می‌گیرد، گفت: داوری تخصصی در روز اختتامیه و داوری عمومی کالاها بر اساس میزان فروش محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به نقشی که اسباب بازی‌ها در شخصیت و رشد کودک دارند و از ابزار تعلیم و تربیت محسوب از مسئولان وزارت کار دعوت کرد تا با حضور در این نمایشگاه با ظرفیت‌های اسباب بازی به منظور ایجاد انگیزه در تصدی مشاغل مختلف از سوی کودکان آشنا شوند.

وی از نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های فرهنگی نیز دعوت کرد تا در این کمیسیون‌های فرهنگی نیز دعوت کرد تا در این نمایشگاه حضور یابند تا ذهنیتی دغدغه‌مندتر داشته باشند، چرا که معتقد است حوزه اسباب بازی نیاز به سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری دارد؛ حضور در این نمایشگاه می‌تواند سبب شود تا نمایندگان مجلس از دغدغه‌های تولیدکننده و مصرف کننده نیز مطلع شوند.

وی بر ضرورت کاهش فاصله بین توزیع کننده و تولیدکننده اسباب بازی تأکید و تصریح کرد: دستیابی به توسعه پایدار را باید از امروز با تربیت کودکان و نوجوانانمان و ارائه بسترهای لازم که از جمله آنها اسباب بازی‌های مناسب است، دنبال کنیم.

2  اتفاق مبارک

در ادامه این نشست محسن حموله، دبیر جشنواره به تبیین جزئیات جشنواره اسباب بازی که از 26 تا 30 آبان ‌ماه، برپا می‌شود، پرداخت و گفت: بعد از جشنواره سوم دو اتفاق مبارک در حوزه صنعت اسباب بازی رخ داد؛ اولین مورد آن ایجاد انجمن فروشندگان اسباب بازی و پولیشی استان تهران است که مجوز فعالیت انجمن در سطح تهران دارد و فروشندگان و بخشی از توزیع‌کنندگان اسباب بازی در سطح بازار تهران این مجوز را اخذ کردند. دومین انجمن نیز تولیدکنندگان اسباب بازی هستند که مجوز این انجمن در سطح کشور است و وزارت کار آن را صادر کرده و نزدیک به یک سال است که این انجمن راه اندازی شده و مورد استقبال تولیدکنندگان قرار گرفته است.

وی اتفاق مبارک دوم را واگذاری بخش‌های تخصصی به دست اندرکاران این صنعت برشمرد و گفت: در سه دوره گذشته تولیدکنندگان اسباب بازی بسیار تمایل داشتند که در این جشنواره مشارکت کنند و جشنواره به معنای واقعی آن معرفی دستاوردهای اسباب بازی‌های ایرانی باشد که این امر امسال محقق شده است.

وی رویکرد این جشنواره را توجه و اهمیت دادن به موضوع اسباب بازی به عنوان ابزاری تأثیرگذار در مراحل رشد کودک و نوجوان، معرفی اسباب بازی‌های مؤثر در رشد جسمی و ذهنی کودکان، ایجاد بستری برای شکوفایی استعدادها و رشد قوه خلاقیت نوجوانان و جوانان برشمرد و گفت: در برپایی این نمایشگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت آموزش و پرورش، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی ایران و شورای نظارت بر اسباب بازی مشارکت دارند.

حموله فضاهای نمایشگاه ترویجی را شامل غرفه‌های اصلی، غرفه بازی، فضای نشست و گارگاه و فروشگاه تولیدات ایرانی دانست و گفت: فضای فروشگاهی به مساحت 400 مترمربع  برای فروش محصولات تولیدکنندگان ایرانی در نظر گرفته شده است.

حموله بخش‌های مختلف چهارمین نمایشگاه اسباب بازی را کمیته‌های داوری، نمایشگاه تخصصی، علمی، نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی، حراست و اجرایی و پشتیبانی خواند و گفت: مخاطبان این جشنواره طراحان، تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و همه فعالان حوزه اسباب‌بازی، مسئولین وزارتخانه‌ها، برنامه‌ریزان محتوای آموزشی و مؤلفان کتب درسی، شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی، خدماتی و آموزشی، مدیران و مربیان، والدین، خیرین و حامیان و کودکان هستند.

حموله از حضور 80 شرکت و ارائه هزار و 300 اسباب بازی ایرانی در بخش تخصصی نمایشگاه اسباب‌بازی خبر داد و گفت: در کمیته ترویجی نیز 33 نهاد مردمی و دولتی به ارائه اسباب‌بازی‌های خود می‌پردازند. در بخش ثبتی 83 اثر در بخش تولیدی 104 اثر و در بخش ایده بازار نیز 19 اثر به نمایش گذاشته می‌شود. اسباب بازی‌های ارائه شده امسال صرفا ایرانی هستند.

وی در ادامه به بخش‌های جنبی نمایشگاه اشاره و بیان کرد: همایش علمی لزوم تأسیس رشته طراحی اسباب بازی در دانشگاه‌ها 26 آبان‌ماه، ساعت 10:30 با مشارکت دانشگاه‌های علم و فرهنگ و الزهرا(س) در مکان نمایشگاه برگزار می‌شود.

حموله به برپایی پنج کارگاه آموزشی اشاره و عناوین آنها را «مهارت‌های یک فروشنده اسباب بازی»، «طراحی فرایند و مکانیک بازی در اسباب بازی رومیزی»، «نقش اسباب بازی‌ها در الگوهای نوین تدریس»، «طراحی و اجرای رویدادهای بازی محور» و «بازارپردازی شخصیت در اسباب بازی» است.

تجهیز اتاق بازی بیمارستان‌های کودکان

وی از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه را رونمایی از کتاب «فناوری‌های صنعت اسباب بازی» و رونمایی از مجموعه «پنج جلدی تئاتر اسباب بازی» خواند و افزود: با همکاری گروه سلامت و هنر کمپینی با شعار «باز هم بازی» تشکیل شده است که به جمع آوری اسباب بازی‌های نو و سالم برای تجهیز اتاق بازی بیمارستان‌های کودکان می‌پردازد.

حموله همچنین از برپایی نشست‌های تخصصی در این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: تولید اسباب بازی در ایران، بررسی مسائل توزیع اسباب بازی در ایران، نقش روانشناسی در طراحی و تولید اسباب‌بازی، حضور طراحان در صنعت اسباب بازی از محورهای این نشست‌ها است.

انتهای پیام

 

 

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اسباب بازی نمایشگاه اسباب بازی قران رشد کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این نمایشگاه هنرمندان تجسمی در حرکتی بشردوستانه درآمدحاصل از فروش آثار این نمایشگاه را جهت حمایت از کودکان غزه اختصاص خواهند داد.
سومین نمایشگاه «ماه دوم» در اردیبهشت ۱۴۰۳ با مشارکت هنرمندان مطرح و نمایش منتخبی از آثار ۳۰ هنرمند معاصر شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۶ در نگارخانه لاله افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۲۶ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج شنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به غیر از ایام تعطیل دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه آثاری از: ناصر اویسی/ رضا بانگیز/ اردشیر بروجنی/ بهمن بروجنی/صادق بریرانی/ طا‌ها بهبهانی/صادق تبریزی/ بهنام جلالی جعفری/ هادی جمالی/مهدی حسینی/ ابراهیم حقیقی/ مصطفی خزایی/کامبیز درمبخش/محمدعلی سعیدی/ هوشنگ سیحون/ پرویز شاپور/ منیژه صحی/ امیر شاهرخ فر یوسفی/ منصور قندریز/ عباس کیارستمی/ مارکو گریگوریان/ مرتضی گودرزی دیباج / حسین محجوبی / اردشیر محصص/ ایراندخت محصص/ بهمن محصص/ مرتضی ممیز/ بهداد نجفی اسدالهی/ احمد نصرالهی/ رضا هدایت در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • حساسیت فصلی کودکان
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • سومین «ماه دوم» به لاله رسید/ اختصاص فروش به کودکان غزه
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • برگزیده شدن دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودکان هند
  • معرفی 3 پارک آبی کوش آداسی و نحوه دسترسی به آنها
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند