Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:27:21 GMT

سرانه مصرف ماهی در مازندران ۱۳.۸ کیلوگرم است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۰۲۳۵

سرانه مصرف ماهی در مازندران ۱۳.۸ کیلوگرم است

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اله محمدزاده پیش ازظهر یکشنبه در مراسم افتتاح جشنواره عرضه وطبخ آبزیان اظهار داشت: سرانه مصرف ماهی در ایران ۱۰تا ۱۱کیلوگرم و در مازندران ۱۳/۸کیلوگرم است و در مقایسه با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد ولی خوشبختانه در شهرستان بابل سرانه میزان مصرف ماهی بالا است.

وی یادآور شد: ۱۴ درصد آبزیان پرورشی و ۱۰ درصد مجموع آبزیان استان در بابل تولید می شود و در واقع بابل قطب پرورش ماهی به شمار می‌آید و این جشنواره فرصت خوبی  برای فرهنگ سازی مصرف  آبزیان در این شهرستان و استان مازندران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ۱۸ میلیون دلار صادرات ماهیان خاویاری در استان وجود دارد اظهار داشت: تازمانی که مصرف سرانه ماهی افزایش نیابد مشکل تولید کننده های ما حل نخواهد شد.

محمدزاده پایین بودن سرانه مصرف ماهی را از مشکلات بیان کرد و گفت:می توان با برند سازی مصرف آبزی پروری مشکل سرانه مصرف ماهی را  در استان مازندران حل کرد.

محمدزاده با اظهار اینکه جشنواره عرضه و طبخ آبزیان پنج روز ادامه دارد گفت: در آخرین روز این جشنواره در پنج محور بهترین تزئینات کیفیت و طمع غذا، سهولت طبخ، حفظ ارزش غذایی ماهی، باصرفه بودن برگزار خواهد شد که به سه نفر از  نفرات برتر در هر محور با اهدای لوح و جوایز تجلیل خواهد شد.

کد خبر 4455074

منبع: مهر

کلیدواژه: بابل اربعین 97 یوم الله 13 آبان اربعین حسینی بوشهر مشهد شهرکرد راهپيمايي 13 آبان گرگان پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه خرم آباد شیراز شهادت امام رضا ع سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ششمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان (دومین مرحله در سال ۱۴۰۳) از ۲۷ فروردین در شهرستان ساری آغاز شد.


این اردو که تا ۶ اردیبهشت ادامه دارد در هتل سالاردره ساری برپا شده است.

دلیری رییس اداره ورزش و جوانان ساری با همراهی خدایی مربی سازنده کشتی ساری و وفایی نژاد پیشکسوت حوزه رسانه و ورزش شهرستان ساری از روند برگزاری ششمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان بازدید کرد.

آزادکاران جوان کشورمان که خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان آماده می‌کنند، در شرایط مناسب و مطلوبی تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

در این مرحله تمرینات متنوعی از جمله تمرینات هوازی و نیمه هوازی، آمادگی جسمانی، بدنسازی و کشتی زیر نظر غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی و همکارانش برگزار می‌شود و این مرحله از اردو تا روز ۶ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

نفرات حاضر در این اردو به شرح زیر است:
۵۷ کیلوگرم: علی مومنی و علی یحیی پور (مازندران) مهدی رحیمی (البرز)
۶۱ کیلوگرم: شهداد خسروی (البرز) امیررضا تیموری زاد (تهران) محمدرضا حسینی (کرمانشاه)
۶۵ کیلوگرم: علی خرمدل (تهران) محمدمهدی پلنگ وار (مازندران) سجاد پیردایه (لرستان)
۷۰ کیلوگرم: علی کرم پور (تهران) سینا خلیلی و محمدماهان خرمکاه (مازندران)
۷۴ کیلوگرم: علی رضایی و ابوالفضل حسینی (مازندران) آریا مقدسی (لرستان) مهدی یوسفی (تهران)
۷۹ کیلوگرم: مجید باقری (خراسان رضوی) مسعود آسترکی (لرستان)
۸۶ کیلوگرم: ابوالفضل رحمانی (مازندران) ایمان بابایی (کرمانشاه)
۹۲ کیلوگرم: امیررضا دلیری (کرمانشاه) امیر عزیزپور (لرستان) عرفان عباسی (آذربایجان شرقی)
۹۷ کیلوگرم: ابوالفضل بابالو (تهران) سید آرین سجادی و عرفان علیزاده (مازندران)
۱۲۵ کیلوگرم: امیررضا معصومی (گیلان) محمدرضا لطفی و مهدی بزرگ پور (مازندران) مرصاد شاکری (خراسان رضوی)

رقابت‌های قهرمانی آسیا اواخر تیرماه سال ۱۴۰۳ در عربستان و مسابقات قهرمانی جهان که ۱۲ تا ۱۸ شهریورماه سال ۱۴۰۳ در اسپانیا برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • اردوی تیم ملی کشتی آزاد با حضور یزدانی و قاسم پور
  • اردوی تیم ملی کشتی؛ حسن یزدانی به تیم بازگشت