Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، "احمد همتی" نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، در پیامی به مناسبت دهه وقف با بیان اینکه وقف ازنظر قرآن کریم به‌عنوان یکی از ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی مسلمانان است، عنوان کرد: گرچه این پدیده در همهٔ ادیان و مذاهب گرایش‌های انسانی وجود دارد و تاریخ نشان می‌دهد که انسان از دیرباز در ذهن خود سودای جاودانه بودن را می‌پرورانده است، به هرکجای جهان سر بزنید شاهد مراکز و ساختمان و ابنیهٔ زیادی در جهت حمایت از مستمندان و ترویج علم و نگهداری مؤسسات دینی و عام‌المنفعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما نکتهٔ مهم این است که نقش تعالیم قرآنی به این خواستهٔ نظری، میدان می‌دهد و در گسترش وقف تشویق می‌کند؛ زیرا هرچند در تمدن بشری و فرهنگ‌ها ابنیه و آثار گوناگون دیده می‌شود، امّا این فراوانی میل به بر جای گذاشتن نام و حضور بی‌حضور قطعی و در میان دین‌داران با آموزه‌های دینی و معنوی بیشتر می‌گردد.

از سوی دیگر وقف عام از امور و دریافت‌های اخلاق انسانی است و به‌گونه‌ای است که فطرت حمایت از مستمندان و درماندگان، با ترویج علم و فعالیت خیرخواهانه و یا حل معضل اجتماعی انجام می‌گیرد و با وقف اثری جاویدان از خود.

اینجانب ضمن گرامیداشت دههٔ وقف، از همهٔ واقفان که بخشی از اموال خود را در راه خیر و حل مشکلات مردم وقف نموده‌اند تا اثری جاودان و چشمه‌ای جاری و ساری از خود بر جای گذارند و همچنین از ادارهٔ اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان‌های آن که در راه حفظ و نگهداری موقوفات و گسترش فرهنگ وقف تلاش دارند سپاسگزارم.

امام صادق علیه‌السلام وقف را «صدقه جاریه» نامیده اند
غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی به مناسبت دهه وقف،ضمن گرامیداشت این دهه،گفت: بدون شک فرهنگ وقف یکی از سنت‌های حسنه اسلامی است که درباره ثواب و فضیلت آن نیز به‌طور مکرر در منابع فقهی یادشده است؛ حتی بنا به روایتی از امام صادق علیه‌السلام از آن به «صدقه جاریه» نام‌برده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در این پیام تصریح کرده است: وقف موهبتی است که می‌توان از آن در راستای فقرزدایی در جامعه بهره جست و متولیان این حوزه نیز باید با اجرای طرح‌های اقتصادی در جهت سرمایه‌گذاری و کسب درآمد تلاش کنند.

در ادامه این پیام آمده است: بدینوسیله دهه وقف را به کلیه زحمت کشان و فعالان این عرصه تبریک گفته و از تلاش‌های بی‌شائبه همه بزرگواران این حوزه قدردانی می‌نمایم.

انتهای پیام/ 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از سال گذشته حوزه هنری و دفاتر حفظ آثار در شهرستان‌ها فعال شده و قرار است زندگینامه شهدای هر شهرستان توسط جوانان داوطلب در همان شهرستان به تحریر درآید.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ عنوان کتابچه چاپ شد که هر کدام اختصاص به یک شهید دارد و به صورت جیبی قابل حمل است.

سرهنگ فلاحی بیان کرد: این کتابچه‌ها شامل زندگینامه، خاطرات و با وصیت نامه شهدا به همراه تعدادی عکس است تا دانش آموز با فضای دفاع مقدس آشنا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در مدارس هر شهرستان، کتابچه‌ها توزیع می‌شود تا دانش آموز قهرمانان خود را بشناسند.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه در حوزه تولید کتاب قلم و تجربه نویسندگان مهم اند، افزود: در خراسان جنوبی از نظر نویسنده توانمند مشکل داریم، به همین منظور با کمک دستگاه‌های هنری و برگزاری کارگاه در تقویت قلم نویسندگان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶ نویسنده در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۳ نفرشان فعال اند و کتاب‌ها در حوزه‌های کودک، نوجوان، موسیقی، تئاتر، رمان، کتاب شعر، تاریخ شفاهی، خاطره، داستان و کتاب‌های اسنادی تالیف می‌شوند.

سرهنگ فلاحی گفت: در نمایشگاه کتاب که قرار است از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در تهران برگزار شود به صورت حضوری و میدانی شرکت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود