Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:16:05 GMT

برگزاری نشست‌های ادبی «کلمه‌های باکارا»

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۱۰۰۷

برگزاری نشست‌های ادبی «کلمه‌های باکارا»

سلسله نشست‌های ادبی «کلمه‌های باکارا» برگزار می‌شود. 

به گزارش ایسنا، این نشست‌ها با هدف گسترش شعر و نزدیکی هر چه بیشتر شاعران با مخاطبان به دبیری آرش نصرت اللهی شاعر و منتقد، فعالیت خود را آغاز می‌کند و هر جلسه با محوریت نقد یک کتاب و شعرخوانی و گفت‌وگو با سه یا چهار شاعر برگزار می‌شود.
در معرفی بیشتر این نشست‌ها عنوان شده است: در این نشست‌ها همچنین تلاش می‌شود مخاطبان با فضای جدی شعر امروز آشنا شده و فرصت گفت‌وگو میان شاعران مطرح و مخاطبان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا برای هر جلسه زمان مناسب برای شعرخوانی هر شاعر در نظر گرفته شده است و شاعران و دوستداران شعر می‌توانند در مباحث مربوط به نقد و گپ‌وگفت با شاعران هر نشست شرکت کنند.
نخستین نشست «کلمه‌های باکارا» در روز پنج شنبه ۲۴ آبان ماه ۹۷، ساعت ۱۶ در کافه باکارا (واقع در خیابان کارگر شمالی، کوچه‌ی رهنما) برگزار می‌شود.
در این نشست، مجموعه شعر «رگباد»، سومین مجموعه شعر سپیده نیک‌رو توسط فؤاد نظیری و لادن نیکنام نقد خواهد شد و هم‌چنین علی‌رضا بهنام، کبوتر ارشدی و علی قنبری به شعرخوانی می‌پردازند.

بخش دیگر این نشست با عنوان «شاعر دور، شعر نزدیک» است که در این نشست به روجا چمنکار و شعرخوانی او اختصاص دارد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نخستین جلسه هماهنگی برگزاری همایش‌های شعر رضوی (عربی و فارسی) از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد. 

در این جلسه، شهرستان هویزه به عنوان اولین شهرستان برگزار کننده همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی، میزبان شاعران، مهمانان ویژه و علاقه‌مندان به شعر عربی خواهد بود. این همایش ساعت ۲۰ جمعه ۷ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی فدک شهرستان هویزه برگزار می‌شود.

گفتنی است، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی به دبیری سیدشبر محسنی حسین‌پور با هدف استفاده از ابزار مؤثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی از طریق برگزاری سلسله نشست‌های نقد و بررسی و محافل شعر و حمایت از شاعران آیینی کشور به ویژه شاعران جوان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • برگزاری نشست «گر تو سعدی شوی» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق
  • برگزاری نشست سه جانبه برای بررسی برنامه‌های تیم ملی والیبال نشسته