Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 20 آبانماه 97 با کاهش 3562 واحدی به رقم 180 هزار و 668 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 315 واحدی عدد 28 هزار و 180 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 3682واحدی به رقم  190 هزار و 498 واحد دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 2822  واحدی به رقم 134 هزار و 323 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 6141 واحدی عدد 353  هزار و 975 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 33 واحدی بر روی رقم یک هزار و 960 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی داده گستر عصر نوین با 14 واحد ،پتروشیمی مبین با 13 واحد و حفاری شمال با 7 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 252واحد،فولاد مبارکه با 232 واحد و ملی صنایع مس ایران با 216 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 804  میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 387 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 177 هزار و 304 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بهمن، گروه دارویی البرز، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر، عطرین نخ قم از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ ایرانیان، عطرین نخ قم، کارخانه‌های صنعتی آزمایش، توکاریل، مهندسی نصیر ماشین، پارس الکتریک، سیمان لار سبزوار، حق تقدم استفاده نشده سهام سیمان کردستان، داروسازی زهراوی و سرمایه‌گذاری ملت متوقف شدند. 

به گزارش فارس، امروز در بازار۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۱۰ میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت، همچنین کمتر از ۸ میلیون سهم بیمه دانا به ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان کد به کد شد، در پتروشیمی جم نیز ۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی انتقال یافت و ۵ میلیون سهم پتروشیمی پردیس به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان توانست معاملات درون‌گروهی را تجربه کند. 

امروز همچنین ۲ میلیون سهم پتروشیمی پارس به ارزش بیش از ۷.۵ میلیاردتومان و ۲ میلیون سهم پتروشیمی خراسان به ارزش کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه شدند. 

براساس این گزارش، امروز بازار سهام در آستانه نزدیک شدن به موعد سررسید تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها و در عین حال هم‌زمان با افزایش عرضه از سوی حقوقی‌ها شاهد غلبه فروشندگان سهام بر خریداران در اغلب نمادهای معاملاتی بودند، این در حالی است که تمایل برای نقد کردن دارایی‌ها و انتظار برای مشارکت در عرضه‌های پیش‌رو باعث شده تا بورس تهران شاهد تخلیه نقدینگی در اغلب سهم‌های پیشرو شامل گروه بانکها، خودرویی‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و گروه فلزات اساسی باشد. 

پیش‌بینی نسبت به دورنمای خاکستری بازار سرمایه در کنار انتظار برای افزایش دردسرها برای شرکت‌های بورسی در زمینه فروش و همچنین در پیش بودن رکود بزرگ در صنایع داخلی باعث شده تا چشم‌انداز بازار سهام همچنان متکی بر استراتژی‌های کوتاه‌مدت‌نگری باشد. 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳ هزار و ۹۲۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۷۴۰ واحدی قرار گرفت و برای سومین روز متوالی در هفته جاری، صعودی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۴ هزار و ۳۲۱ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۷۰۹ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۸۰ همت و ۳۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۶۴ هزار و ۱۵۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های بوعلی، فملی و نوری بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های فولاد، وغدیر، وبملت و شستا بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ۳۹ رشد واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۱۰۱ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۹۹ هزار و ۴۲۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریان، ارفع، فصبا و سپیدار بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های آریا، هرمز و شگویا بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت