Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@12:04:04 GMT

سن پترزبورگ از زاویه‌ای دیگر

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۱۰۸۵

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 2560 «سن پترزبورگ / Saint Petersburg / Санкт-Петербург» دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو می‌باشد که در منتهی‌الیه شمال‌غرب این کشور و در کناره‌های رود نِوا، در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک واقع شده‌است. این شهر در سال 1703 به دستور و با نظارت پتر کبیر ساخته شد و از آن زمان تا 1918 پایتخت روسیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدتی پتروگراد نام داشت. پس از سرنگونی فرمانروایی تزارها به نام لنین، لنینگراد خوانده شد و با فروپاشی شوروی در این کشور به نام پیشینش بازخوانده شد. این شهر در فارسی دوره قاجار به صورت «پِتِل پُرت» یا «فتل فُرت» نامیده و نوشته می‌شد. این شهر به عنوان صحنه وقوع انقلاب 1917 روسیه و پایگاه دفاع سرسختانه در برابر آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم، از جایگاهی مهم و نقشی حیاتی در تاریخ روس‌ها برخوردار است و به مرکز فرهنگی روسیه نیز شهرت دارد. «موزه هرمیتاژ / Hermitage Museum»، «کلیسای سنت ایزاک / St. Isaac's Cathedral»، «قلعه پیتر و پاول / Peter and Paul Fortress»، «کلبه پتر کبیر / Cabin of Peter The Great»، «کلیسای منجی بر خون ریخته شده / Church of the Savior on Blood»، «موزه روس / Russian Museum»، «کاخ کنستانتینوفکسی در استرلنا / Konstantinovsky Palace»، «کاخ کاترین / Catherin Palace»، «کاخ پترهف / Peterhof Palace»، «اسب سوار برنزی / Bronze Horseman» و... برخی از جاذبه‌های سن پترزبورگ است. پیش از این تصاویری از این شهر را در تابناک دیده‌اید. اکنون این شهر را از زاویه‌ای دیگر با کیفیت 4K در تابناک تماشا می‌کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سکانس طلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت : با تلاش اکیپ های نگهداری و تعمیرات شهرستان خوی در بخش های تابعه، اتفاقات شبکه توزیع و خطوط انتقال اصلی آب روستاهای عزت آباد، زاویه شیخلر و زاویه سمکن آباد رفع و جریان آب مشترکین این روستاها برقرار شد .

تقی پاشایی اظهار داشت: در پی گزارش سامانه ۱۲۲ مبنی بر ترکیدگی لوله شبکه توزیع آب روستاهای عزت آباد ، زاویه شیخلر و زاویه سمکن آباد در 5 نقطه ، اکیپ های اتفاقات به محل‌های اعلام شده اعزام و با تلاش بی وقفه ، اتفاقات به وقوع پیوسته رفع و آب پایدار در شبکه جریان یافت.

وی افزود: در راستای تغییر و بهبود استاندارد های خدمات آبرسانی به روستاها، شرکت آب و فاضلاب در تلاش است بر اساس وظیفه ذاتی خود با تمام توان و ظرفیت، سطح خدمات رسانی به روستاها را در قالب برنامه‌های کوتاه مدت از جمله اصلاح و رفع حوادث شبکه و خطوط انتقال آب روستایی، به سطح مطلوبی برساند.

پاشایی با بیان اینکه تحقق ارتقای سطح خدمات رسانی به روستاها نیازمند زمان و توان و تجهیزات مضاعفی است، اظهار کرد: با توجه به اولویت شرکت آب و فاضلاب که رفع دغدغه های مردم در بخش آب روستایی است، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع این دغدغه ها اقدام می‌شود.

  با رفع اتفاق های روستاهای مذکور بیش از 4 هزار نفر از آب پایدار و بهداشتی برخوردار شدند.

دیگر خبرها

  • شمش خم کن چیست؟
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • طاهری در بازی تیم‌های سابق سردار آزمون
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • ستاره جوان ایرانی جای سردار آزمون را می‌گیرد
  • اصفهان و پورتو؛ خواهرانی از جنس کاشی‌های آبی با دوستی ۵۰۰ ساله
  • ستاره جوان ایرانی جای سردار آزمون را می گیرد
  • جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند(عکس)
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد