Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و از ادامه جابجایی مدیران کل استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: این جابجایی‌ها در ۱۰ استان کشور با توجه به عملکردها و اولویت‌های سازمان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص حواشی ایجاد شده در رابطه با آزمون سردفتری اسناد رسمی، گفت: به موجب ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی وظیفه داریم در ازای هر ۱۵ هزار نفر جمعیت یک دفترخانه ایجاد کنیم که البته قانون اجازه یک دفترخانه اضافی را هم داده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه در سال‌های ۸۶ و ۸۷ بالاتر از نرم قانونی دفترخانه ایجاد شده بود، افزود: به همین علت ۱۰ سال آزمون برگزار نکردیم تا اینکه براساس نیازهای کشور امسال تصمیم به افزودن ۹۶۰ دفتر گرفتیم.

تویسرکانی با اشاره به اینکه ابتدا شرکت معتبر دارای مجوز قانونی لازم شناسایی شد، گفت: این شرکت سابقه برگزاری چندین آزمون استخدامی را دارد و صلاحیت آن در قوه قضاییه احراز شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به این سوال که چرا برگزاری آزمون را به سازمان سنجش که کارنامه هم ارائه می‌دهد واگذار نکردید افزود: صلاحیت این شرکت در قوه‌قضاییه احراز شده بود اگر هم این کار را می‌کردیم و برگزاری آزمون را به سازمان سنجش می‌سپردیم، عده‌ای می‌گفتند چرا به این شرکت‌ها ندادید.

وی با اشاره به اینکه طبق اطلاعات بدست آمده در آخرین آزمون استخدامی قبل از آزمون سردفتری امسال از هر داوطلب ۸۰ هزار تومان به عنوان هزینه آزمون دریافت شده بود از چانه زنی سازمان ثبت برای کاهش این قیمت خبر داد و افزود: بنا شد که هر داوطلب ۶۰ هزار تومان بابت آزمون به حساب شرکت واریز کند و هیچ پولی به حساب سازمان ثبت واریز نشده است که بخواهد از آن کسب درآمد کند.

رئیس سازمان اسناد و املاک کشور در رابطه با مراحل طراحی سوال و مراحل انتخاب اساتید و طراحی سوال تکثیر سوالات نیز با اشاره به اینکه تمامی مراحل تحت نظر مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه صورت پذیرفته است تصریح کرد: لو رفتن سوالات اتهامی است که اگر کسی شواهدی دارد جهت بررسی آن را به مرکز حفاظت قوه تحویل دهد.

تویسرکانی با اشاره به اینکه برای ۹۶۰ دفترخانه اسناد رسمی که ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش آن نیز متعلق به ایثارگران و یا افراد دارای سهمیه ایثارگری تعلق یافته حدود ۸۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند، افزود: ۵۵ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر شدند پیش بینی کرده بودیم که قبولیها را دوبرابر ظرفیت اعلام کنیم اما من به نظرم رسید که اسامی نفرات اول آزمون اعلام شود و چنانچه نفر اول در آزمون اختبار نمره کامل را کسب نکرد نفر دوم را دعوت کنیم.

وی در خصوص علت صادر نشدن کارنامه همراه با اعلام نتایج نیز با اشاره به اینکه چنین کاری در آزمون‌های استخدامی کشور متداول نیست گفت: هر کس کارنامه‌اش را طلب کند به او داده خواهد شد و تاکنون ۲۰۰ نفر کارنامه خود را مطالبه و دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان اسناد و املاک کشور قبولی ۴ خواهر در یکی از شهرستان‌های دورافتاده استان کرمانشاه را مربوط به افرادی دانست که سهمیه ایثارگری داشتند و افزود: در همین استان فرزند مدیرکل ثبت اسناد و املاک قبول نشده است و فرزندان برخی از معاونان سازمان نیز در آزمون قبول نشدند و این درست نیست که قبولی فردی که دارای سهمیه ایثارگری بوده به عنوان ضعف آزمون تلقی کنیم.

تویسرکانی در رابطه با فردی که توانسته همزمان با اشتغال رسمی در مجلس شورای اسلامی پروانه دفترخانه ازدواج و طلاق اخذ کند با تأکید براینکه در زمان وی هیچ کارمند مجلسی پروانه سردفتری اخذ نکرده است گفت: کسی که متصدی دفاتر رسمی ثبت اسناد نمی تواند کارمند دولت، وکیل و یا مدیرعامل شرکت باشد اما راجع به دفاتر ازدواج و طلاق قانونگذار چنین منعی قائل نشده و این سمت را برخلاف سردفتری اسناد رسمی شغل تلقی نکرده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: معاون قوه قضاییه مراسم تودیع و معارفه استان تهران استان کشور قانون سازمان سنجش درآمد اشتغال مجلس شورای اسلامی طلاق ازدواج پارس آزمون سازمان رئیس پاسخ ابهامات سردفتری ثبت اسناد پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به تعویق افتادن زمان آزمون استخدامی در استان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران گفت: به علت تداخل تاریخ برگزاری آزمون استخدامی طرح «شهید زین الدین» در استان تهران با مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، این آزمون ۱۱ خرداد برگزار می‌شود.

قدرت الله شفیقی افزود: با توجه به تعویق زمان برگزاری آزمون، علاقه‌مندان فرصت ویرایش و ثبت نام مجدد را برای شرکت در آزمون به نشانی سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی www.hrtc.ir خواهند داشت.

معاون استاندار تهران گفت: متقاضیان می‌توانند با مطالعه شرایط احراز، شغل و محل‌های تعیین شده در دفترچه آزمون، از بین ۹ دستگاه اجرایی استان تهران مانند سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شرکت سهامی برق منطقه‌ای تهران، اداره کل دامپزشکی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی، شغل مورد نظر را انتخاب کنند و در صورت کسب حدنصاب نمره آزمون، مصاحبه تخصصی و ارزیابی تکمیلی به استخدام دولت در آیند.

دیگر خبرها

  • شرکت ۳۵۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • رئیس سازمان سنجش: عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند
  • به تعویق افتادن زمان آزمون استخدامی در استان تهران
  • آغاز ثبت نام دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ از یکم اردیبهشت
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱