Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@04:52:58 GMT

پنج پرنده کمیاب غیرمجاز در نهبندان کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۱۲۳۳

پنج پرنده کمیاب غیرمجاز در نهبندان کشف شد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، محمد کاظم شکر گزار افزود: ماموران نیروی انتظامی با مشکوک شدن به یک دستگاه خودروی سواری که در مسیر زابل به بندرعباس در حال تردد بود، در بازرسی از آن موفق به کشف و ضبط پرندگان شکاری بالابان شدند.
وی ادامه داد: این پرندگان توسط قاچاقچی به طرز بسیار ماهرانه ای مهار و چشمان آنها توسط کلاه مخصوصی پوشانده و شاه پرهای بال و دم این پرندگان نیز چسب زده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شکرگزار اظهار داشت: به این دلیل که پرندگان در داخل خودروی سواری حمل می شدند و مدتی را در این شرایط نامناسب بسر می بردند هنگام انتقال به اداره حفاظت محیط زیست مشخص شد 2 قطعه از این پرندگان از ناحیه پا و انتهای منقار دچار آسیب شده اند.
وی بیان کرد: در حال حاضر این پرندگان در محل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، به گونه ای که حداقل استرس به آنها وارد نشود تیمار و مراقبت می شوند.
شکرگزار گفت: تلاش شده تا چسب های شاه پرهای آنها با آب ولرم و مراقبت کامل که حداقل آسیب به شاه پرها وارد شود تمیز و تغذیه آنها نیز علیرغم مقاومت پرندگان انجام شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان اظهار داشت: در خصوص آماده سازی هرچه سریعتر آنها برای رها سازی در زیستگاه طبیعی، اقدامات لازم صورت گرفته اما به نظر می رسد همه پرندگان با توجه به شرایط موجود، امکان بازگشت به طبیعت را نداشته باشند.
وی در ادامه گفت: تمام سعی و تلاش ممکن انجام خواهد شد تا در صورت نیاز به مراقبت کوتاه مدت از دامپزشکان و متخصصین امر برای بازگرداندن آنها به طبیعت کمک گرفته شود.
3215 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی پرندگان پرنده حفاظت محیط زیست شکر کشف و ضبط منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب