Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@18:42:20 GMT

موزه تیت لندن پس از 70 سال میزبان ونگوگ می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۱۳۷۷

موزه تیت لندن پس از 70 سال میزبان ونگوگ می‌شود

رکنا: بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار نابغه هلندی سال آینده میلادی پس از حدود 70 سال در موزه تیت برگزار می‌شود.

مهدی فروتن: «آفتابگردان‌ها»، خودنگاره و «شب پرستار بر فراز رُن» از جمله آثاری هستند که در نخستین نمایشگاه ویژه ونسان ونگوگ از 1947 به بعد در موزه تیت بریتانیا روی دیوار می‌روند.

به گزارش ایران‌آرت، بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار نابغه هلندی سال آینده میلادی پس از حدود 70 سال در موزه تیت برگزار می‌شود تا بار دیگر یاد و خاطره رویدادی را زنده کند که در 1947 به دلیل استقبال خیره‌کننده مردم و هنردوستان باعث خراب شدن کف موزه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند به نظر می‌رسد موزه تیت این روزها مقاوم‌تر از هفت دهه پیش و آماده میزبانی از دوستداران هنر Art ونگوگ است.

71 سال پیش شورای هنر بریتانیا نمایشگاه آثار ونگوگ را ترتیب داده بود و مردم در باران و سرما پنج هفته از 10 دسامبر 1947 تا 14 ژانویه 1948 برای بازدید می‌آمدند. 157 هزار هنردوست بریتانیایی از جمله ملکه از نمایشگاه بازدید و روزنامه‌ها این استقبال را با صف‌های طولانی مردم برای گرفتن غذا و آذوقه در دوران سهمیه‌بندی مقایسه کردند. رسانه‌ها معتقد بودند مردمی که زمانی برای غذا هجوم می‌بردند، پس از جنگ تشنه دیدن رنگ و هنرند.

مدیران تیت در بایگانی خود نامه‌ای خطاب به شورای هنر بریتانیا یافتند که در آن درخواست دریافت هزینه بازسازی کفپوش‌ها معادل سه سال بازدید در مدت پنج هفته شده بود. هزینه بازدید در روزهای عادی هفته یک شیلینگ و در روزهای تعطیل پایان هفته رایگان بود. نیمی از بازدیدکنندگان در تعطیلی به موزه رفتند و به نوشته یکی از روزنامه‌های آن زمان، درآمد موزه از نمایش آثار ونگوگ سه هزار پوند شد.

در نمایشگاه جدید بیش از 45 تابلو از آثار ونگوگ روی دیوار می‌رود که بزرگ‌ترین در نوع خود در بریتانیا در یک دهه اخیر است. این نمایشگاه داستان نقاشی جوان را روایت می‌کند که از 1873 تا 1876 در لندن زندگی کرد و عاشق این شهر شد. خودنگاره سال 1889 (امانی از گالری ملی هنر در واشنگتن)، «شب پرستاره بر فراز رن» سال 1888 (امانی از موزه پاریس) و «ورزش زندانیان» سال 1890 (امانی از موزه پوشکین مسکو) از جمله تابلوهای موجود در نمایشگاه است.

فوق‌ستاره نمایشگاه آثار ونگوگ در تیت بریتانیا را هم می‌توان «آفتابگردان‌ها» دانست که پس از 58 سال به خانه خود بازمی‌گردد. یکی از چهار تابلوی بازمانده «آفتابگردان‌ها» از استاد نقاش تا 1961 به مدت چهار دهه روی دیوارهای تیت بود و در آن سال برای همیشه به گالری ملی رفت. این تابلو بار اول در 1910 در لندن به نمایش درآمد و سال 1923 دوباره به تیت بازگشت.

بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار ونسان ونگوگ در تیت بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم روز 27 مارس 2019 آغاز به کار می‌کند و تا 11 اوت میزبان علاقه‌مندان از سرتاسر جهان خواهد بود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید
*ایران آرت

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جزییات اعدام یک سگ در رشت دردناکترین عکس ها از اجسادی که زمان سوختن زنده بودند +عکس این 2 مرد منحرف کودکان را پشت شمشاد های پارک می بردند! + عکس اطلاعیه عجیب سایپا / به‌جای ساندرو پراید تحویل بگیرید+ سند سرگردانی دختر و پسر ملی‌پوش فوتسال ایران در ایتالیا +عکس پایان شوم پارتی های شبانه برای لیلا 25 ساله + عکس آخرین صدایی که از خاشقجی قبل از مرگ ضبط شده : دارم خفه می‌شم ! ماجرای دزدی های زن پراید سوار و اعترافات "سگ" معروف در پلیس مشهد + عکس اعدام شرور معروف در کرمان / قضات دیوان عالی کشور تایید کردند بداخلاق ها این میوه شادی آور را بخورند! پسر 20 ساله خود را مقابل وزارت کار آتش زد قتل فجیع فوتبالیست برزیلی در مهمانی رابطه کثیف مثلثی یک زن و شوهر +عکس و فیلم قتل یک جوان به خاطر کری خوانی آبی و قرمز / دیشب پس از نایب قهرمانی پرسپولیس رخ داد دستمزد مهناز افشار برای «الیور توئیست» چقدر بود؟ اعدام شرور معروف در کرمان / قضات دیوان عالی کشور تایید کردند مرد غیرتی دوست نامردش را در کرج کشت / سیروس وقتی در خانه نبودم به سراغ زنم می رفت ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا قیمت باورنکردنی حراج توالت و دندان یک خواننده+عکس این مرد رفیق پامنقلی خود را در تهران کشت + عکس عکسی عجیب از نوزادی که نباید زنده می ماند! + برترین عکس خانه‌ زشتی که سازنده اش را کشت + تصاویر

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه هنر Art غذا لندن موزه هلندی آینده نابغه عکس فیلم ایران روزنامه جوان خودرو زن عربستان سرقت دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احسان زهره وندی با اشاره به رسالت سازمان میراث فرهنگی در حفظ و معرفی آثار فرهنگی و میراثی گفت: با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی مراسمی برگزار شد.   معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی، تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.   زهره‌وندی تصریح کرد: در این مراسم دو نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.   او گفت: یکی از نسخه‌ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است و نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار هست تا کتاب مضحکات که با خط نستعلیق ۱۷ سطری تحریر شده است.   این آثار تا نهم اردیبهشت ماه در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

دیگر خبرها

  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان