Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:48:09 GMT

برداشت چای ترش در امیدیه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۱۹۸۳

برداشت چای ترش در امیدیه آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید داود علوی فرد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه اظهار داشت: در راستای افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی سازگار، مستعد و اقتصادی کاشت چای ترش برای نخستین بار در اردیبهشت ماه سال جاری به صورت آزمایشی در سطح ۵۰۰ متر مربع از روستای قلعه حمود بخش جایزان شهرستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از ۳۰ کیلوگرم چای ترش برداشت شود و به بازار مصرف عرضه گردد.

علوی فرد در ادامه افزود: چای ترش که به چای مکی نیز معروف است از بازار خوبی برخوردار بوده و همین موضوع سبب استقبال خوب کشاورزان شهرستان برای افزایش سطح زیر کشت این محصول در سال آتی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه بیان کرد: چای ترش در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری قابلیت رشد دارد و به دلیل داشتن رنگ قرمز به آن چای قرمز نیز می گویند.

این مقام مسئول، کاهش فشار خون و کنترل کلسترول، رفع اختلالات کبدی و صفرا و کمک به پایین آوردن استرس را از جمله فواید و ارزش دارویی چای ترش عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

آغاز برداشت چای ترش

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده است و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند