Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرری- ایرنا- رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: 449 هزار و 800 تن ذرت علوفه ای در سال زراعی جاری (1397- 1396) از هشت هزار و 650 هکتار از اراضی این شهرستان برداشت شد.

محمد عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ذرت علوفه ای پس از برداشت گندم و جو در شهرستان ری کشت می شود، اظهار داشت: برداشت این محصول همه ساله از اوایل شهریور ماه در این شهرستان آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شهرستان ری رتبه اول تولید ذرت علوفه ای در استان تهران را دارد، این محصول توسط دامداری های خریداری شده و در سیلوهای مخصوص برای مصرف پاییز و زمستان فشرده و جمع آوری می شود.
وی با اشاره به اینکه 35 دستگاه کمباین و 300 دستگاه کامیون برداشت ذرت علوفه ای شهرستان ری را بر عهده داشتند، افزود: همه ساله برداشت، حمل و سیلو کردن ذرت علوفه ای برای 400 نفر در این شهرستان اشتغال مستقیم ایجاد می کند.
رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری در خصوص آبیاری ذرت علوفه ای این منطقه با آب های نامتعارف نیز گفت: بخشی از مزارع ذرت توسط آب های نامتعارف روخانه سرخه حصار و نهر فیروزآباد آبیاری می شود که اگر این کشت ادامه پیدا نکند، شاهد گرد و غبار بسیار شدید در سطح شهرستان خواهیم بود.
عباسی همچنین یادآور شد: تاکنون هیچگونه دلیل آلودگی و یا بیماری خاصی در خصوص ذرت های تولید شده در شهرستان ری گزارش نشده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.
این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.
3218

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد برداشت ذرت علوفه اي شهرستان ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب