Web Analytics Made Easy - Statcounter

به بهانه برگزاری دیدار یک شنبه شب، نگاهی به یکی از جذاب ترین بازی های دو تیم خواهیم داشت.

اختصاصی طرفداری- دو تیم منچستر یونایتد و منچسترسیتی در رقابت های این هفته لیگ جزیره، در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم خواهند رفت. تیم های بزرگ و با سابقه ای که رقابتشان در سالیان اخیر همیشه جذاب و دیدنی بوده است و به همین بهانه سری زده ایم به یکی از بهترین بازی های تاریخ دو تیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی ای که در آن یکی از دیدنی ترین و پر گل ترین نبرد های تاریخ دو تیم شکل گرفت.

پیش زمینه

دو تیم در تاریخ 20 سپتامبر سال 2009 در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف هم رفتند و ترکیب دو تیم در ابتدای بازی به این شکل بود.

 منچستر یونایتد: فاستر- اوشی- فردیناند- ویدیچ- اورا- پارک جی سونگ- دارن فلچر- اندرسون- رایان گیز- برباتوف- وین رونی

 منچستر سیتی: شی گیون- میکاه ریچاردز-کولو توره- لسکات- وین بریج- شون رایت فیلیپس- نایجل دی یانگ-آیرلند- گرت بری- بلمی- کارلوس توز

منچستر یوناتد بازی را با سیستم 442 و منچستر سیتی بازی را با سیستم 4231 آغاز کرد.

نیمه اول (منچستر یونایتد 1-1 منچستر سیتی)

منچستر یونایتد بازی را طوفانی آغاز کرد ودر همان دقایق اولیه بازی به گل رسید.

گل اول منچستر یونایتد در دقیقه 2: حرکت زیبای اورا از جناج چپ با پاس زیبای او به وین رونی منجر شد که رونی در میان اشتباهات پیاپی مدافعان سیتی در دفع توپ، به راحتی گل او بازی را با یک ضربه بغل پا ثمر رساند.

سرعت بازی در 15 دقیقه ابتدایی بازی بسیار بالا بود و یک اشتباه بزرگ از فاستر باعث شد که سیتی خیلی زود به گل تساوی دست پیدا کند.

گل اول منچستر سیتی در دقیقه 16: توپ ساده ای که فاستر در محوطه خودی در اختیار داشت با تعلل او و تلاش او برای دریبل مهاجم حریف توام شد که کارلوس توز دست او را خواند و توپ را از او قاپید و با پاس رو به عقب خود گرت بری را صاحب توپ کرد که بری هم از فرصت به دست آمده استفاده کرد و توپ را به تور دروازه خالی یونایتد چسباند.

پس از این گل موقعیت های زیادی در جریان بازی رد و بدل شد اما بازیکنان دو تیم در به ثمر رساندن توپ ها ناکام بودند و نیمه اول با نتیجه 1 بر 1 به پایان رسید.

نیمه دوم (منچستر یونایتد 4-3 منچستر سیتی)

نیمه دوم به مانند نیمه اول بسیار طوفانی آغاز شد و باز هم این یونایتد بود که موفق به باز کردن دروزاه حریف شد.

گل دوم منچستر یونایتد در دقیقه 49: سانتر زیبا باز هم جناح چپ به روی دروازه را درن فلچر با یک ضربه سر دیدنی به گل دوم یونایتد تبدیل کرد.

منچستر سیتی خیلی زود توانست گل خورده را جبران کند و در فاصله 3 دقیقه موفق به جبران نتیجه شد.

گل دوم منچستر سیتی در دقیقه 52 :گرت بلمی مهاجم توانمند سیتی در آن زمان، روی یک حرکت زیبا از جناح چپ و از پشت محوطه جریمه، شوت فوق العاده ای را روانه دروازه یونایتد کرد که توپ به زیبایی هر چه تمام تر به کنج دروازه فاستر رفت.

پس از گل، بازیکنان یونایتد یک پارچه حمله شدند و فشار زیادی را روی دروازه سیتی وارد کردند و در چند صحنه در آستانه زدن گل هم قرار گرفتند و این گیون بود که با عکس العمل های استثنایی و دیدنی خود اجازه گلزنی را به بازیکنان حریف، به خصوص برباتوف نمی داد. بازی در این دقایق بسیار پر سرعت دنبال می شد، اما تا دقیقه 80 شاهد گلی نبودیم و در عوض، 10 دقیقه پایانی شاهد اتفاقات عجیب و جالب توجهی بود. ابتدا یونایتد در این دقیقه به گل رسید.

گل سوم یونایتد در دقیقه 80: روی یک ارسال زیبا از جناح چپ روی یک ضربه ایستگاهی، باز هم این فلچر بود که با یک ضربه سر مهارنشدنی موفق به گلزنی شد و تیمش را برای برای سوم در این دیدار پیش انداخت.

 سیتی پس از این گل صاحب موقعیت های بسیار خوبی شد و در چند صحنه در آستانه فروپاشی دروازه حریف هم پیش رفت. بازی به نظر با همین نتیجه به پایان می رسید ولی در دقیقه 90 بود که کلکسیون اشتباهات از سوی بازیکنان یونایتد، گل سوم را به سیتی هدیه داد.

گل سوم منچستر سیتی در دقیقه 90: اشتباه عجیب ریو فردیناند در رساندن توپ به هم تیمی خود، باعث توپ ربایی  و در موقعیت قرار دادن بلمی در وضعیتی بسیار خوب شد. در این صحنه بلمی تقریبا از نیمه های زمین پا به توپ شد و به سمت دروازه یونایتد هجوم برد و با عبور از فاستر که در خروج دچار اشتباه شده بود، از زاویه ای بسته توپ را به گل سوم تیمش تبدیل کرد.

این گل پایان ماجرا نبود و دوئل جذاب دو تیم همچنان ادامه داشت. در حالی که داور مسابقه وقت های تلف شده زیادی را لحاظ کرده بود، یونایتد از آخرین فرصت های خود در وقت های اضافه به خوبی استفاده کرد و موفق شد گل برتری را به ثمر برساند.

گل چهارم منچستر یونایتد در دقیقه 6+90: خطای صورت گرفته در میانه میدان را بازیکنان یونایتد به میانه میدان برگشت دادند که توپ به گیگز رسید و این بازیکن با دید بالا و پاس استادانه خود اوون را با دروازه بان تک به تک کرد که، ضربه عالی اوون باعث رقم خوردن گل چهارم و پیروزی بخش یونایتد شد.

این بازی حتما یکی از زیباترین و بیاد ماندنی ترین دربی های شهر منچستر است بازی ای که تا آخرین دقیقه با هیجان و استرس همراه بود و در نهایت این شاگردان فرگوسن و قرمز پوشان شهر منچستر بودند که در ثانیه های پایانی موفق به شکست رقیب همشهری شدند. 

 

 

 

سرنوشت دو تیم

در پایان این فصل این چلسی بود که موفق شد به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. منچستر یونایتد تنها با یک امتیاز اختلاف دوم شد و منچستر سیتی در جایگاه پنجم قرار گرفت.

جدول رده بندی لیگ جزیره در فصل 2010-2009

رتبه

تیم بازی برد مساوی باخت امتیاز 1 چلسی 38 27 5 6 86 2 منچستر یونایتد 38 27 4 7 85 3 آرسنال 38 23 6 9 75 4 تاتنهام

38

21 7 10 70 5 منچستر سیتی 38 18 13 7 67 6 استون ویلا 38 17 13 8 64

 

بیشتر بخوانید؛ مروری بر بازی های خاطره انگیز و به یاد ماندنی 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل عجیب یونایتد برای اخراج تن‌هاخ: مربی نیست!

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد ضعیف منچستر یونایتد در این فصل باعث شد که مدیران این باشگاه و به خصوص سر جیم راتکلیف که به تازگی بخشی از سهام یونایتد را خریداری کرده است به صورت جدی به دنبال اخراج تنهاخ و انتخاب سرمربی جدیدی برای فصل آینده باشند.

جستجو برای پیدا کردن جانشین مناسب برای این مربی هلندی از چند ماه قبل آغاز شده بود اما به نظر می‌رسد که مدیران شیاطین سرخ در انتخاب گزینه مد نظرشان با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و همین موضوع به دردسر بزرگی برای آنها تبدیل شده است.

روزنامه انگلیسی تلگراف خبر داده است که تصمیم نهایی درباره سرنوشت سرمربی منچستر یونایتد هنوز گرفته نشده و این احتمال وجود دارد که با توجه به نبود گزینه قابل توجه برای جانشینی او، تن‌هاخ به حضورش روی نیمکت منچستریونایتد ادامه دهد.

این در حالیست که پیش از این گفته شده بود توماس توخل و گراهام پاتر گزینه‌های اصلی مدیریت باشگاه منچستریونایتد برای هدایت این تیم در فصل آینده هستند اما هنوز توافقی با این دو مربی انجام نشده است و همین موضوع شانس تن‌هاخ برای ادامه حضور روی نیمکت این تیم را افزایش داده است.

دیگر خبرها

  • فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند
  • هنگامی که هواداران منچستر یونایتد رونالدو را پس از هت تریک مقابل این تیم تشویق کردند / فیلم
  • مشکل عجیب یونایتد برای اخراج تن‌هاخ: مربی نیست!
  • به بلینگام گفتم خوشحالم جلوی سه‌گانه سیتی را گرفتی!
  • قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر انگلیس با هت تریک رابین فن پرسی (22 آوریل، 2013) / فیلم
  • منچستر یونایتد مقابل تیم دسته اولی مُرد و به فینال صعود کرد
  • منچستریونایتد حریف سیتی در فینال جام حذفی انگلیس شد
  • منچستریونایتد حریف من‌سیتی در فینال جام حذفی انگلیس شد
  • مهیج‌ترین هفته فصل لیگ برتر را دیدیم
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و کاونتری +پخش آنلاین