Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@19:16:55 GMT

حفظ جزء ۳۰ قرآن در اولویت مدارس کردستان قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۲۱۲۶

حفظ جزء ۳۰ قرآن در اولویت مدارس کردستان قرار دارد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان، حفظ جز سی‌ام قرآن را به‌عنوان اولویت نخست فعالیت‌های دینی و قرآنی در سال‌تحصیلی جاری اعلام کرد. ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الله نریمانی پیش‌از ظهر امروز در نشست کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم که با حضور ادارات عضو در سالن اجتماعات آموزش‌وپرورش کردستان در این شهر برگزار شد، با تبریک ماه مبارک ربیع‌الاول اظهار داشت: براساس مصوبه شورای‌عالی قرآن، کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم با مسئولیت آموزش و پرورش تشکیل و برنامه‌های مصوب در این کمیسیون به مدارس ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تشکیل ماهانه جلسات و پیگیری نتایج مصوبات گفت: باید برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های این کمیسیون از ظرفیت و پتانسیل نهادهای چون ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، تلبیغات اسلامی استفاده کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان حفظ جز سی‌ام قرآن را به‌عنوان اولویت نخست فعالیت‌های دینی و قرآنی در سال‌تحصیلی جاری اعلام کرد و ادامه داد: حفظ جزء 30 قرآن کریم یکی از برنامه‌های مهم است که قرار است با هدف نهادینه‌سازی، توسعه و تعمیق آموزش عمومی قرآن و مانوس‌شدن دانش‌آموزان با قرآن کریم اجرا شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح حفظ جزء 30 قرآن از مکانیسم‌های تشویقی استفاده خواهد شد، اضافه کرد: همه دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

نریمانی آموزش و توانمندسازی معلمین دوره ابتدایی با حضور اساتید قرآنی را یکی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرروش استان در راستای آموزش عمومی قرآن اعلام کرد و افزود: همه معلمین دوره ابتدایی در این دوره آموزشی شرکت خواهند کرد.

گفتنی است؛ در پایان هریک از اعضای کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم نیز به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود در خصوص آموزش عمومی قرآن کریم در مدارس پرادختند.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: در شش ماهه گذشته شاهد رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان بوده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، معصومه حسنی خونسار عصر امروز در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری؛ راه‌اندازی محافل قرآنی و کتابخانه هدهد سفید را از اقدامات مؤثر این دولت ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 54 با کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که از این تعداد 16 باب روستایی و 38 باب کتابخانه شهری و مشارکتی با سایر ادارات هستند.

وی از عضویت 51 هزار نفر در کتابخانه‌های کردستان خبر داد و گفت: 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد و در شش ماهه گذشته شاهد رشد 3 برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان بوده‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان افزود: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی حضرت آیت‌الله خامنه ای یکی از مهم ترین و برجسته ترین اقدامات در این زمینه بوده که خوشبختانه به خوبی مورد توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

وی برگزاری نشست‌های مطالعاتی، نشست‌های کتابخوان، کارگاه‌های آموزشی، جلسات مشاوره، محافل ادبی، نشست‌های جمع‌خوانی کتاب، رونمایی از کتاب، مسابقات کتابخوانی مکتوب و مجازی، نقد کتاب، نشست‌های تخصصی کتابخوان، قصه‌گویی، برنامه‌های ویژه در بخش‌های کودک، جشنواره رضوی، جشنواره قصه‌گویی، طرح‌های «هدهد سفید» و «با هم بخوانیم» را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

حسنی عنوان کرد: در سال گذشته 24 هزار و 500 جلد کتاب با موضوعات متنوع از سوی خیرین و واقفین کتاب اهدا شده که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خواستار حمایت مسئولان استان از کتابخانه‌های عمومی شد و تصریح کرد: توجه به ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی داشته باشد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود