Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه سابق آلمان از پایان قر یب الوقوع دوران صدر اعظمی مرکل حداکثر تا بعد از انتخابت پارلمانی اروپایی سال آینده خبر داد. ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس"، آلمان، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه سابق آلمان و از اعضای بلند پایه حزب سوسیال دموکرات در حالی که "آنگلا مرکل" گفته است تا پایان این دوره قانونگذاری می خواهد صدر اعظم آلمان باقی بماند اما پایان قریب الوقوع دوران صدر اعظمی وی را پیش بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مصاحبه‌ای با روزنامه "دی ولت" پیش بینی کرد که دوران صدر اعظمی مرکل سال آینده پایان می یابد و وی از این سمت کناره گیری خواهد کرد. وی همچنین گفت که مرکل حداکثر تا ماه می سال آینده و بعد از انتخابات پارلمان اروپایی آماده است تا مسئولیت خود را واگذار کند.

گابریل در عین حال تصریح کرد که سبزها می توانند به بیمه حیاتی برای آنگلا مرکل تبدیل شوند چرا که مرکل بدون اینکه درباره جانشین وی شفاف سازی شود عقب نشینی نخواهد کرد. اگر سبزها آماده نباشند تا پایان این دوره قانونگذاری در یک ائتلاف جامائیکا تحت یک صدر اعظم جدید وارد شوند مرکل صدر اعظم آلمان باقی خواهد ماند.

مرکل حدود 13 سال است که مقام صدر اعظمی آلمان را بر عهده دارد. این روزها دولت ائتلافی آلمان اصلا شرایط خوبی را ندارد و بر اساس نظرسنجی ها روز به روز از محبوبیت احزاب دولت ائتلافی در این کشور کاسته می شود.

"آنگلا مرکل" در پی ریزش قابل توجه آرا حزب دموکرات مسیحی در دو انتخابات پی در پی ایالتی در این کشور، روز دوشنبه 7 آبان (29 اکتبر) اعلام کرد که در دور بعدی انتخابات راه را برای نیروهای دیگر در حزب خود فراهم می‌کند و از نامزدی مقام صدراعظمی آلمان برای بار پنجم و ریاست حزب دموکرات مسیحی صرف‌نظر خواهد کرد. این دوره قانونگذاری تا پاییز سال 2021 ادامه دارد و مرکل می خواهد تا آن زمان همچنان در سمت صدر اعظمی آلمان باشد.

کناره گیری مرکل با استقبال زیادی از طرف شهروندان و سیاستمداران آلمانی و حتی هم حزبی های مرکل مواجه شد.

به این ترتیب، بیش از یک سال پس از انتخابات پارلمانی دور قبل و شروع کار دولت ائتلافی جدید، مرکل دیگر نتوانست در برابر چالش ها و روند نزولی محبوبیت دولت ائتلافی دوام بیاورد و جدایی خود از دنیای سیاست را اعلام کرد.

دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان آغاز تشکیل، با چالش‌های فراوانی رو به رو بود و بعد از شکست مذاکرات ائتلاف موسوم به جامائیکا (حزب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) و در نهایت پس از یک دوره طولانی مذاکرات مجدد برای تشکیل ائتلاف بزرگ روی کار آمد.

اما روند طولانی مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان ابتدا تاثیر بدی روی محبوبیت این دولت در بین شهروندان گذاشته و اتفاقات و چالش های بعدی هم به تشدید اوضاع دامن زد، به طوری که چهارمین دوره صدر اعظمی مرکل به کام او تلخ شد.

در این شرایط بسیاری از کارشناسان از احتمال برگزاری انتخاب مجدد در آلمان خبر می دهند.

صدر اعظم اسبق آلمان در بخش دیگری از سخنانش انتقاد شدیدی به حزب خود وارد کرده و گفت: حزب سوسیال دموکرات آلمان اغلب مانند یک انجمن رفتار می کند که در آن گروه های کاری فراوان هر کدام اهداف مد نظر خود را دنبال می کنند. هنوز کاملا نامشخص است که حزب سوسیال دموکرات به دنبال چیست؟

گابریل به این مسئله هم اعتقاد ندارد که یک شخصیت رهبری قدرتمند اروپایی بتواند حزب سوسیال دموکرات را از این وضعیت افتضاحی که در آن قرار دارد نجات دهد.

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب سوسیال دموکرات دربین شهروندان آلمانی به شدت اعتبار و محبوبیت خود را از دست داده و به جایگاه سومین حزب قدرتمند در این کشور سقوط کرده و مرتبا هم از محبوبیت آن کاسته می شود.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی، گفت: یکی از قوانین خوبی که مجلس یازدهم به تصویب رساند قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود. از سه سال گذشته یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان روی پروژه کاهش مصرف آب و کشاورزی هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، داده‌های هواشناسی، اطلاعات خاک مزرعه و نوع کشت فعالیت می‌کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم طی سال‌های آینده در زمینه کشت گیاهان زراعی و درختان میوه توسط شرکت‌های دانش بنیان اتفاقات خوبی رخ دهد،  ادامه داد: بیش از یک دهه است که در دنیا موضوع پایش سلامت باغات و مزارع آغاز شده و با استفاده از هوش مصنوعی و تصویر برداری هوایی مزارع را پایش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه استفاده از بازچرخانی آب و پساب‌ در بخش صنعت و کشاورزی مصوب شده است و با توجه به قانون جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها امیدوار شده و در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند،عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی ریل‌ گذاری خوبی را انجام داده و اثرات آن را در فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در تمامی بخش‌ها خصوصا بخش کشاورزی شاهد هستیم و اکنون دولت باید از شرکت‌ها حمایت کند و با آنها قرارداد ببندد.

اعظمی با بیان اینکه یکی از مشکلات وزارت جهاد کشاورزی پهنه بندی‌ها بوده تا بر اساس آن مشخص شود چه میزان از اراضی هر منطقه زیرکشت چه محصولی رفته است، گفت: درحال حاضر پهنه‌بندی‌ها توسط کارشناسان انجام می‌شود که علی رغم زمان‌بری به صورت کامل دقیق نیست، در این حوزه نیز شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از تصویربرداری هوایی ورود کرده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش کشاورزی می‌توانیم طی سال‌های آینده خبرهای خوشی را از بومی سازی تکنولوژی و خلاقیت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • دوران رویس و دورتموند باید در فینال ومبلی تمام شود!
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • حالا وقت رفتن شاگرد سابق گواردیولا است؛ چرا آرسنال باید گابریل ژسوس را در تابستان بفروشد؟