Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پیشوا با حضور غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران،نماینده مردم شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی، رئیس دادگستری، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان پیشوا برگزار شد.

در این مراسم از خدمات شش ساله احسان باغانی تقدیر شد و عادل رحمانی به عنوان دادستان جدید شهرستان پیشوا معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عادل رحمانی پیش از این قاضی شعبه کهریزک شهرستان ری بوده است و احسان باغانی نیز به تهران منتقل شد.

غلامحسین اسماعیلی در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پیشوا گفت: اگر چه به لحاظ تحریم و مشکلات بین المللی با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم اما هیچ گاه بی عدالتی و بی تدبیری در جامعه را نمی پذیریم.
وی افزود: وقتی برای سفرهای تفریحی خارجی بدون عذر و بهانه ارز می دهند و برای اربعین و سفر به کشور عراق مردم را معطل می گذارند، این بی عدالتی ها در جامعه، ما را شرمنده مردم کرده است.

رئیس دادگستری استان تهران با بیان اینکه عدالت تضمین کننده رسیدن به بهشت جاودان است گفت: با عدالت، دنیا و اخرت بشریت تضمین شده است، در بین اقشار مختلف جامعه بشری همکاران دستگاه قضا به لحاظ نوع کار ومسئولیت بیش از دیگران در معرض آسیب و انواع چالش ها قرار دارند.

وی افزود: مجموعه دادگستری بیش از دیگران مامور به اجرای عدالت است و از آغاز کار تا صدور حکم باید لحظه به لحظه با شاخص عدالت رسیدگی کند، همین موضوع باعث گردیده بیش از دیگران در معرض آسیب قرار گیرد و متعدی و متجاوز به حقوق دیگران تنها راه فرار را آسیب رساندن به قاضی می داند.

اسماعیلی بهسازی ساختمان و افزایش کادر قضایی در استان تهران را ضروری دانست و گفت: امسال نسبت به 6 ماهه مشابه سال گذشته 15درصد افزایش پرونده داشتیم، در استان تهران دو هزار قاضی وجود دارد برای جبران این افزایش پرونده ها باید 300 قاضی اضافه شوند.

وی افزود: همچنین در استان تهران هشت هزار کارمند قضایی خدمت می کنند، حجم کار دستگاه قضا را هیچ یک از ادارت دولتی ندارند و با وجود تلاطم بازار سکه، ارز، خودرو و با شعب ویژه تازه تاسیس شده کیفیت کار بسیار تغییر کرده است و برای رسیدن یک پرونده به صدور حکم بعضا باید ماهها و سال ها تلاش کنیم.

رئیس دادگستری استان تهران گفت: مشکل پرونده های قاچاق موبایل که سرو صدای فراوانی داشت با رجیستری حل گردید، اما هفته گذشته فردی بازداشت شد که از طریق سامانه وزارت صمت 52 هزار گوشی قاچاق وارد کشور کرد همراه با رجیستری که بحث های لفظی فراوانی در خصوص این پرونده قاچاق موبایل صورت گرفت و پس از بازداشت این فرد گفتند؛ سایت حک شده که در هر صورت خیانت بزرگی است.

وی افزود: کار قضایی قوه آمره می خواهد، دادرسی روز به روز پیشرفت کرده است اما قضا و قضاوت بیش از نیروی الکترونیکی نیازمند نیروی فکری و قضایی است.

اسماعیلی ضمن تقدیر از خدمات باغانی، دادستان سابق شهرستان پیشوا گفت: احسان باغانی 6 سال به عنوان دادستان در حوزه شهرستان پیشوا انجام وظیفه کرد و در این مدت یک فرد حقوقدان، عدالت محور، بی توقع، پرکار و بی حاشیه بود.

وی افزود: عادل رحمانی نیز به عنوان دادستان جدید شهرستان پیشوا، قاضی تحصیل کرده، با تجربه و سابقه کار و تعاملات سازنده در وزارت دادگستری هستند و مدت ده سال نیز به عنوان قاضی دادگستری در کهریزک خدمت کرده اند.

رئیس دادگستری استان تهران در پایان با تاکید بر حضور دادستان در تمام صحنه ها و پاسداری از قانون گفت: دادستان باید از حقوق عامه مردم حمایت کند و اجازه تعدی به حقوق مردم را ندهد، حضورش در مجامع بازدارنده باشد و در دادسرا و دادستانی ایجاد هراس کند و با قاطعیت با ظالمان و متجاوزین برخورد کند و تعامل همگانی با شورای تامین، مدیران و مجموعه دادگستری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شهرستان پیشوا دادستان اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد در مراسم تکریم و معارفه روسای کل پیشین و جدید دادگستری استان یزد، افزود: با نهاد فراجا و برخی نهاد‌های دیگر نشست‌های متعددی را برگزار کردیم که طرح نور به صورت جامع و با برنامه ریزی تداوم یابد. 
وی بیان کرد: از بانوانی که مخاطب این طرح بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی می‌کنم چرا که شخصا از نزدیک دیده ام که اجرای طرح نور در جامعه بسیار موثر بوده است.
دادستان کل کشور در ادامه گفت: هیچگونه قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع که از وظایف قوه قضاییه است، وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد، افزود: اخیرا لایحه حقوق عامه تکمیل و به معاون حقوقی قوه قضاییه داده شده که باید پیگیری شود تا دادستان‌ها بدانند تکلیف قانونی چیست و حقوق عامه کاملا مشخص باشد چرا که آزادی‌های مشروع نیز از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسلامیت نظام نیز در مسیر حرکت بوده و در بسیاری از موارد موفقیت‌های خوبی را داریم، اما در برخی موارد فاصله داریم و امیدواریم مجلس بعدی که شکل می‌گیرد بیشتر تلاش کند و برای نزدیک‌تر شدن قوانین به دستورات اسلام و حل مشکلات مردم در سایه احکام اسلامی وضع قوانین داشته باشند.
استاندار نیز در این مراسم با قدردانی از مجموعه دادگستری استان یزد، گفت: محصول عملکرد مجموعه قضایی استان باعث افزایش سرمایه اجتماعی این دستگاه در استان یزد شد و این مجموعه در بالاترین سطح خود از این لحاظ قرار دارد.
فاطمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و مجموعه مدیریت استان وجود دارد و بیشترین تعامل در شورای تامین استان حاصل می‌شود، که موفقیت‌های استان محصول همین همراهی و همگامی است.
در این مراسم از خدمات پنج ساله غلامعلی دهشیری رییس کل پیشین دادگستری استان یزد قدردانی و حجت الاسلام حسین طهماسبی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان یزد معرفی شد.
همچنین در این مراسم مهدی تشکری بافقی به عنوان معاون قضایی دادگستری استان و غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول