Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@02:29:31 GMT

1248 خراسانی آموزش تاب آوری دیدند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۲۶۲۸

1248 خراسانی آموزش تاب آوری دیدند

فرشته سلجوقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف این طرح ارتقای سطح آگاهی، سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی و افزایش تاب آوری زنان و خانواده در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، تعرضات خانوادگی و زناشویی بود که از سوی معاونت بانوان نهاد ریاست جمهوری به استانها ابلاغ شد.
وی اظهار داشت: طرح ملی تاب آوری و ارتقای اجتماعی زنان و خانواده اواخر سال 1395 با انتخاب استاد از استان به منظور گذراندن دوره های مرتبط با طرح در تهران آغاز و سپس تیر ماه 96 'دوره آموزشی 'تربیت تسهیلگران' برای اعضای تشکلهای مردم نهاد کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او بیان کرد: هدف کلی از اجرای طرح این است که در هر خانوار یک عضو آن تاب آور باشد تا بتواند خانواده ها را در بحرانها مدیریت نماید. طرح برای بانوان در سنین مختلف با محتوای مرتبط و متناسب با سن آنان برگزار می شود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در این طرح افرادی به عنوان تسهیلگر آموزشهای لازم را فرامی گیرند سپس با برگزاری کارگاه آموزشی در مناطقی که آسیب پذیرتر هستند به افراد داوطلب آموزش تاب آوری می دهند. هر نفر 80 ساعت آموزش رایگان دریافت می کند.
وی اظهار داشت: پارسال 25 تسهیلگر آموزش دیده چندین کارگاه در شهرهای مختلف خراسان رضوی برگزار کردند و در این چارچوب 520 نفر به میزان 41 هزار و 600 نفرساعت آموزش دیدند.
سلجوقی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 40 کارگاه توسط 32 تسهیلگر در مناطق حاشیه و محروم شهرها برگزار شده که در آنها نیز 728 نفر به میزان 43 هزار و 680 نفرساعت آموزشهای لازم را فراگرفتند.
وی کمبود بودجه را از مشکلات اساسی اجرای طرح ملی تاب آوری و ارتقای اجتماعی زنان و خانواده ذکر و بیان کرد: با توجه به برگزاری طرح در حاشیه شهر و متقاعد کردن بانوان این مناطق، با مشکلات متعدد به منظور حضور منظم آنان در دوره های آموزشی مواجه شدیم که اقدامات ابتکاری در این خصوص انجام گرفت.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی هماهنگی مکانهایی در حاشیه شهر برای برگزاری کلاسهای آموزشی و نبود امکانات لازم در فضای حاشیه شهر را از دیگر مشکلات در مسیر اجرای طرح برشمرد.
زنان 49 و شش دهم درصد جمعیت شش میلیون و 434 هزار نفری خراسان رضوی را تشکیل می دهند.
7489/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی خانواده خراسان رضوی دوره های آموزشی زنان نهاد ریاست جمهوری منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت زنان و خانواده رییس‌جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهم‌نامه فی‌مابین رییس دانشگاه تهران و معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور در ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ منعقد شده بود.

حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های دانشگاه در جهت اهداف و راهبردهای سیاست‌های کلی نظام در حوزه زن و خانواده، همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین و مشارکت در راه‌اندازی دانشکده علوم خانواده از جمله اهداف و محورهای همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه بود.

فاطمه یزدیان، رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران در نامه اعلام لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، از عدم ایفای تعهدات معاونت امور زنان و خانواده به عنوان دلیل خاتمه دادن به این تفاهم‌نامه سه ساله نام برده است.

کد خبر 6100059 ندا نظری

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ مربی برای برگزاری دوره‌های هویت در مدارس مرکزی آموزش دیدند
  • مجمع‌عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی برگزار می‌شود
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان رئیس‌جمهور
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان و خانواده ؛ دلیل لغو چه بود؟
  • سند راهبردی امور زنان در وزارت آموزش و پرورش تدوین شد
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت زنان و خانواده رییس‌جمهوری
  • نکیسا: بازیکنان ذوب آهن تلاش کردند/ این برد مبارک استقلالی‌ها
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • درخشش بانوی خراسانی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی _ ازبکستان۲۰۲۴