Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- تیراندازی جمعی در باشگاهی در کالیفرنیا در هفته گذشته بار دیگر موضوع اصلاحات قانون حمل سلاح در آمریکا را مطرح کرده است و دمکرات ها وعده داده اند به سرعت درباره اصلاحاتی در این قانون گام بردارند.

به گزارش روز شنبه تارنمای هیل ارگان کنگره آمریکا، تداوم تیراندازی جمعی در آمریکا فشارها بر دمکرات ها را برای استفاده از قدرت خود به دنبال کسب اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا برای تقویت قوانین فدرال درباره حمل سلاح در کنگره بعدی افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این موضوع در هشت سال گذشته که جمهوری خواهان کنترل کنگره را در اختیار داشتند از دستورکار خارج شده بود زیرا جمهوری خواهان ازلابی قدرتمند سلاح علیه مقررات جدید در محدودیت حمل سلاح حمایت می کردند.
اما به تازگی «نانسی پلوسی» که تا پیش از انتخابات میان دوره ای روز سه شنبه و کسب اکثریت از سوی دمکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا، رهبراقلیت دمکرات در این مجلس بود و با درخواست دمکرات ها برای حفظ پست خود در ترکیب جدید مجلس نمایندگان مواجه است، با اشاره به تیراندازی چهارشنبه گذشته در باشگاه شبانه در کالیفرنیا گفت این تازه ترین دلیل برای کنگره به منظور برداشتن گام های سریع تر در زمینه مقررات جدید درباره فروش مالکیت سلاح است.
پلوسی رسیدگی به این موضوع را اولویت دمکرات ها در کنگره بعدی عنوان کرد.
«جرالد ندلر» نماینده دمکرات از ایالت نیویورک و رئیس بعدی کمیته قضایی این مجلس نیز به تازگی گفت که سال آینده میلادی درباره چنین قانونی فورا اقدام خواهد کرد.
«بیل کلینتون» رئیس جمهوری پیشین آمریکا قانون منع استفاده از سلاح های تهاجمی را به مدت 10 سال امضا کرد قانونی که در سال 2004 به پایان رسید و «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهوری جمهوری خواه آمریکا آن را تمدید نکرد. بسیاری از ناظران سیاسی بر ابن باورند که وعده بوش درباره عدم تمدید این قانون منجر به موفقیت وی در انتخابات سال 2000 شد و اکنون دمکرات ها ظاهرا نمی خواهند تاریخ تکرار شود.
هیل نوشت: حوادث تیراندازی در آمریکا احساسات عمومی را به نفع اصلاحات در زمینه قانون حمل سلاح برانگیخته است و نظرسنجی ها از حمایت قوی از اقداماتی درباره بررسی گسترده سابقه افراد نزد رای دهندگان از همه طیف های سیاسی در آمریکا حکایت دارند.
در میان بسیاری از دمکرات هایی که در انتخابات هفته گذشته از ایالت های محافظه کار به مجلس نمایندگان راه یافتند، بسیاری از آنها بدون مواجهه با نگرانی های قبلی از واکنش ها در نظرسنجی ها، از مقررات جدید درباره خرید سلاح استقبال کرده اند.
هیل نوشت: این که مجلس نمایندگان آمریکا بتواند قانونی را درباره بررسی پیشینه افراد به تصویب برساند امکان پذیر است اما هرگونه مقرراتی درباره منع حمل سلاح در سنا که تحت کنترل جمهوری خواهان است با اختلافاتی مواجه خواهد شد. جمهوری خواهان تقریبا به اتفاق آرا مخالف چنین اصلاحاتی هستند.
در سال 2013 به دنبال تیراندازی در دبستان سندی هوک، سناتورهای آمریکایی از جمله «پت تومی» جمهوری خواه و «جو منچین» دمکرات، پیش نویس قانونی را تهیه کردند که هدف آن بررسی سابقه افراد در خرید سلاح از طریق آنلاین و در نمایشگاه های اسلحه بود. فقط چهار سناتورجمهوری خواه آمریکایی از آن حمایت کردند و برای غلبه بر 'فیلی باستر' (اطاله بررسی) در مجلسی که اکثر اعضای آن را جمهوری خواهان تشکیل می دادند 6 رای کم بود.
یکی از مسائلی که کار را برای حامیان اصلاحات قانون حمل سلاح دشوارتر کرده است کسب اکثریت توسط جمهوری خواهان در مجلس سنا است و همه جمهوریخواهان کنگره آینده ازحامیان قانون حمل سلاح هستند که بشدت مورد حمایت لابی های سلاح است.
به گزارش ایرنا، نیمه شب چهارشنبه هفته پیش مرد مسلحی پس از پرتاب نارنجک های دودزا به داخل یک باشگاه شبانه، آغاز به تیراندازی کرد. این تیراندازی حدود ساعت 11 و سی دقیقه بامداد به وقت محلی در شمال لس آنجلس اتفاق افتاد.
پس از موجی از تیراندازی ها در مدارس آمریکا، چندی پیش نیز فردی مسلح در یک باشگاه ورزشی در ایالت فلوریدای آمریکا اقدام به تیراندازی کرد و پس از کشتن دو تن و زخمی کردن چند نفر دیگر، خود را نیز کشت.
در تاریخ بیست و هفتم اکتبر (5 آبان)، حمله مسلحانه به کنیسه پیتسبورگ در آمریکا 11 کشته برجای گذاشت. به گفته پلیس آمریکا در این حمله از یک تفنگ و 3 هفت تیر که به طور قانونی خریداری شده بودند، استفاده شده است.
ترامپ در حادثه تیراندازی در یک مدرسه راه حل تسلیح معلمان آمریکایی را پیشنهاد داده بود که انتقادهای زیادی را برانگیخت.
اروپام**9158**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا قانون حمل سلاح دمكرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام تنبیهی سپاه شرارت اسرائیل را از بین می‌برد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، گفت: اقدام تنبیهی سپاه پاسداران شرارت رژیم صهیونیستی را در منطقه از بین برده و آنها را در سراشیبی سقوط قرار می‌دهد. - اخبار استانها -

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: حرکت بی‌نظیری که سپاه پاسداران به پشتوانه خاص و مطالبه به حق مردم در قالب عملیات وعده صادق انجام داد، نمود و نشانی از اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران در منطقه بود تا همه دشمنان به این عظمت و ابهت اذعان داشته باشند.

وی تصریح کرد: به دنبال حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و شهادت هفت تن از مستشاران و افسران نظامی ایران، باید درس عبرتی برای رژیم جعلی صهیونیسم داده می‌شد که بالاخره با قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران، درس عبرتی ابدی به دشمنان داده شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهار شادی مردم از این حرکت بی‌نظیر نیروهای مسلح نشان از عمق وفاداری آنها به اندیشه پاک اسلام در دفاع از مظلوم و تنبیه و نابودی ظالمان و مستکبران روزگار است که قطعا نتایجی مؤثر در سطح جهانی و بین‌المللی خواهد داشت.

بدری افزود: این حملات در حد تنبیه و گوشمالی رژیم غاصب صهیونیستی بوده و اگر این رژیم جعلی بخواهد پایش را بیشتر از قواره خود دراز کند، قطعا با هجمه‌ای سنگین و حملاتی مرگبار روبه‌رو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام نیروهای مسلح ما به ویژه اقدام تنبیهی سپاه پاسداران در قالب عملیات وعده صادق نشان داد که هر کس مرتکب خطایی در برابر استراتژی راهبردی امنیت جمهوری اسلامی ایران شود، قطعا با مقابله به مثل پشیمان‌کننده‌ای روبه‌رو خواهد شد و به هیچ وجه دشمنان نباید خطوط قرمز این نظام را مورد امتحان و یا محک قرار دهند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از این حرکت افتخارآفرین مجموعه سپاه پاسداران حمایت می‌کنند و بر این باور هستند که در این مقطع حساس باید اقتدار و صلابت نظامی جمهوری اسلامی ایران بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • اتفاقی نادر در مسابقات تیراندازی برزیل/ سلاح جدید فاطمه امینی دچار نقص شد
  • وقوع تیراندازی با سلاح شکاری در گرمسار/ضارب دستگیر شد
  • اقدام تنبیهی سپاه شرارت اسرائیل را از بین می‌برد
  • عملیات وعده‌ صادق یک دفاع مشروع بود
  • مجلس خبرگان: عملیات «وعده صادق» روح تازه‌ای در جبهه مقاومت دمید
  • عملیات «وعده صادق» به جا و مقتدرانه بود/ اسراییل را تحقیر کردیم
  • تمجید گردان‌‎های حزب الله از عملیات «وعده صادق» ایران
  • عملیات ایران علیه اسراییل «منحصر به فرد» بود
  • نگرانی اغلب معلمان آمریکایی از وقوع تیراندازی در مدارس
  • حمله با سلاح سرد در استرالیا ۴ کشته برجای گذاشت