Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای نمایندگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: آمریکا هیچ ریشه تاریخی ندارد و بی‌ریشه‌تر و بی‌هویت‌تر از آمریکا رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، حسن رحیم‌پور ازغدی  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست « آمریکاشناسی» در جمع دانشجویان با بیان اینکه جنایات آمریکا از ۲۸ مرداد شروع شده و تا اکنون ادامه داشته است، گفت: آمریکا بی‌ریشه‌ترین کشور در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای نمایندگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  تصریح کرد: تاریخچه آمریکا کمتر از ۲۰۰ سال است که با اشغال و اشغالگری به‌وجود آمده و این کشور حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر از ملت آفریقا را بردند و تجاوز، غارت و شکنجه کردند، تمام ثروت این قاره را به‌غارت کشیدند.

بیشتر بخوانید:

ازغدی: نتیجه اقتصاد برجامی همین است که امروز می‌بینیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: نطفه آمریکا با خون و جنایت بسته شده و این کشور در ۱۰۰ سال گذشته قدرت جهانی بود، قدرت گرفتن آمریکا از جنگ جهانی اول شروع شد و در جنگ جهانی دوم به‌قدرت بزرگی دست یافت، چند مانع از یک قطبی شدن جهان جلوگیری کرد که یکی از این موانع انقلاب و ایران در دهه ۵۰ بود که در دهه نود پنج کشور عربی را از سیطره آمریکا خارج کرد.

وی افزود: تنها کشوری که به‌ پایگاه ضد آمریکایی تبدیل شد، ایران است و علاوه بر ایران، روسیه و چین نیز به‌لحاظ اقتصادی از تک قطبی بودن یک قدرت در جهان جلوگیری کردند و کشورهای اروپایی نظیر، انگلیس، فرانسه و آلمان مستقل از آمریکا نمی‌توانند کاری کنند.

ازغدی با تاکید بر اینکه تجربه ایران استثنائی است؛ یادآور شد: تاریخچه آمریکا نشان از جنگ و جنایت می‌دهد و کشتار یکی از کارهای آنان است، این در حالی است که ایران وضعیت جهان را تغییر داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: شکل‌گیری آمریکا با نابودی پنج تا هفت تمدن بزرگ شروع شد و از بین بردن سرخ پوستانی که در قاره آمریکا ساکن بودند، به‌طوری که از ۱۰۰ میلیون به دو میلیون نفر رسیدند و هولوکاستی را در آفریقا و آمریکا به‌وجود آوردند.

وی ادامه داد: در زمان جنگ جهانی دوم آمریکا به یک ابر قدرت تبدیل شد، شکل‌گیری قدرتش با از بین بردن سرمایه‌های انسانی و ذخایر غنی که در آفریقا وجود داشت شروع شد و قاره آفریقا رو تبدیل به‌فقیرترین قاره کرد.

ازغدی خاطرنشان کرد: بزرگترین هولوکاست در جنگ جهانی اول در ایران  با غارت و کشتن مردم انجام گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اسناد لانه جاسوسی مطرح کرد: سند اول از اسناد لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳۰ سال پیش با حضور بنجامین در زمان ناصرالدین شاه که شروع جنایت آمریکا علیه ایران است، آغاز شد و سند دوم از اعزام دو هیأت به ایران که با تبلیغ مسیحیت و به‌دنبال تغییر مذهب بودند و سند سوم با نخستین سفیر در آمریکا که نوه آقا محمد خان نوری و شخصیت حاجی واشنگتن، ادامه داشت.

وی ادامه داد: یکی‌دیگر از اسناد به‌دعوت رئیس جمهور آمریکا رزولت از شاه ایران بود و فعالیت‌هایی که در انقلاب مشروطه انجام دادند نمونه‌ای دیگر از اسناد لانه جاسوسی است.

ازغدی با تاکید به‌ تغییر وضعیت آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم؛ افزود: رشد اقتصادی که در جنگ جهانی دوم در آمریکا رخ داد باعث شد آمریکایی جدید با قدرت سرمایه‌داری ایجاد شود و اقتصاد آمریکا شکوفا شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه بزرگترین صادرکننده اسلحه در جهان آمریکا است، متذکر شد: آمریکا هیچ ریشه تاریخی ندارد و بی‌ریشه‌تر و بی‌هویت‌تر از آمریکا رژیم صهیونیستی است که کمتر از ۷۰ سال پیش با غصب سرزمین فلسطین دولت و ملت جعلی به‌وجود آورده و دولت‌سازی کرده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز پرسپولیس انتخاب شهردار آمریکا اروپا حسن رحیم پور ازغدی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

فرارو- حمله اخیر ایران به اسرائیل شامل ۳۰۰ پهپاد و موشک نشان دهنده راهبردی به نام "دیپلماسی جنبشی" است که در آن اقدامات نظامی نقش نمادینی را به جای نقش تاکتیکی ایفا می‌کنند. علیرغم ترس از تشدید تنش و منتهی شدن آن به جنگ جهانی سوم این حمله تاثیر استراتژیک محدودی داشت.

به گزارش فرارو به نقل از نشنال اینترست، این رویداد مانند رویداد‌های دیگر در عصر مدرن بر اهمیت مصرف دقیق رسانه‌ای و درک تاکتیک‌های ژئوپولیتیکی تأکید می‌کند. هدف دیپلماسی جنبشی نشان دادن قابلیت‌های نظامی بدون ایجاد درگیری تمام عیار است و در عین حال به عنوان یادآور قدرت عمل می‌کند و در همزمان امکان مانور دیپلماتیک را فراهم می‌سازد. چنین استراتژی‌هایی بر تعامل پیچیده بین نمایش نظامی و پیام‌های دیپلماتیک تاکید می‌کند.

حمله ایران به اسرائیل: موردی از دیپلماسی جنبشی در حال آشکار شدن

روز شنبه ایران حدود ۳۰۰ پهپاد و موشک را به سمت اسرائیل پرتاب کرد حمله‌ای که بسیاری از آن می‌ترسیدند که خطر بروز جنگ جهانی سوم را به دنبال داشته باشد، اما در واقعیت تمام آن چه که روی داد دیپلماسی جنبشی بود که در زمان واقعی اجرا می‌شد همان طور که بار‌ها در درگیری‌ها به خصوص در مناقشات خاورمیانه رخ داده است. در عصر اقتصادی رسانه‌ای که مبتنی بر توجه است خوانش فراتر از تیتر اخبار برای درک آن چه در جهان می‌گذرد مهم‌تر از همیشه است و حمله اخیر ایران  فرصت ارزشمندی را برای بحث در مورد استراتژی نظامی و ژئوپولیتیکی رایج دیپلماسی جنبشی به ما ارائه می‌کند.

دیپلماسی جنبشی آن دسته از اقدامات نظامی را توصیف می‌کند که بیش‌تر نمادین هستند تا تاکتیکی. این اقدامات می‌توانند کُشنده باشند، اما عمدا دارای  اهمیت استراتژیک محدودی هم برای طرفین مهاجم و هم برای طرفین در موضع تدافعی می‌باشند.

ایران اخیرا حمله تلافی جویانه را علیه اسرائیل در قالب امواج متعدد موشک‌های کروز و بالستیک همراه با پهپاد‌های تسلیحاتی انجام داد. این حملات که هم از داخل ایران و هم به میزان کم تری از سوی نیرو‌های نیابتی ایران در سراسر خاورمیانه صورت گرفته اند به طور گمراه کننده‌ای به عنوان مقدمه‌ای برای جنگ جهانی سوم معرفی شدند به گونه‌ای که گویا قدرت‌های جهانی خود را در موضع حمایت از یک طرف علیه طرف دیگر قرار خواهند داد و این گونه القا شده بود که به طور بالقوه چنین اقداماتی زمینه را برای بروز فاجعه فراهم می‌سازند.

چنین دیدگاه به ظاهر هیجان انگیزی در مورد اقدام اخیر ایران  علیه اسرائیل مطرح شد، اما باعث می‌شود خوانش نادرستی از حقیقت ماجرا داشته باشیم. هدف ایران از حمله اخیر نه آغاز یک درگیری جدید بلکه یک شلیک اخطار و هشدار در پاسخ به اقدامات اسرائیل بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم چنین با این اقدام قدرت نظامی را به مخاطبان داخلی خود در درون ایران به خصوص به نیرو‌های انقلابی نشان داد.

حمله اخیر ایران علیرغم آن که موشک و پهپاد را شامل می‌شد پیام واضحی داشت. براساس گزارش رسانه‌ها "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران حتی به کشور‌های عربی همسایه از جمله کشور‌هایی که از لحاظ سیاسی همسو با ایالات متحده هستند ۷۲ ساعت پیش از شروع حمله اخطار داده بود. حتی گزارش‌های خبری نیز به زودی تلاش‌های آشکار ایران برای به حداقل رساندن تاثیر استراتژیک حمله را بازتاب دادند. برای مثال، خبرنگار "سی ان ان" گزارش داد: "نمادگرایی بر این حمله سنگینی می‌کرد".

به بیان ساده ایران هیچ علاقه‌ای به آغاز جنگ با اسرائیل نداشت چه رسد به یک درگیری جهانی که سایر کشور‌ها نیز به آن منازعه بکشاند. در عوض، ایران حمله‌ای را انجام داد تا قابلیت‌های نظامی دوربرد خود را با حجم بالا به نمایش بگذارد. ایران با این اقدام قدرت نظامی خود را در صحنه جهانی به به مخاطبان داخلی به خصوص به نیرو‌های انقلابی در داخل ایران نشان داد. ایران همزمان حمله را به دقت برنامه ریزی کرد تا از کشانده شدن پای قدرت‌های جهانی به منازعه جلوگیری کند تا برخلاف آن چه رسانه‌ها مدعی شدند جنگ جهانی سوم رخ ندهد.

امریکا نیز از دیپلماسی جنبشی در سال ۲۰۱۷ میلادی با حمله به تاسیسات نظامی سوریه پس از طرح ادعای حملات شیمیایی انجام شده توسط حکومت بشار اسد علیه غیر نظامیان سوری استفاده کرد. در آن زمان نیز مشابه حمله اخیر ایران اقدام تحت رهبری امریکا در آوریل ۲۰۱۷ با هدف "هشدار" به حکومت اسد انجام شد. امریکا حتی به طور مستقیم به مقام‌های نظامی روسیه در مورد زمان و مکان حملات هشدار داده بود تا اطمینان حاصل شود که هیچ نیروی روسی کشته نخواهد شد. این هشدار به طور قطع به پرسنل ارتش سوریه نیز انتقال یافت و امکان جابجایی پرسنل و تجهیزات پیش از فرود موشک را فراهم ساخت.

این هشدار به طور خاص به منظور به حداقل رساندن احتمال تشدید تنش خطرناک صورت گرفت و در عین حال تضمین می‌کرد که ایالات متحده به تعهدات اخلاقی ژئوپولیتیکی و ادراکی خود برای پاسخ به نقض آشکار قوانین بین المللی توسط سوریه عمل می‌کند. هدف از چنین حملاتی در سالیان اخیر ارسال مجموعه‌ای از پیام‌ها به طور همزمان به گروه‌های متفاوت بوده است.

در مورد حمله صورت گرفته توسط واشنگتن امریکا به اسد این پیام را ارسال کرد که در صورت استفاده او از سلاح شیمیایی امریکا بیکار نخواهد نشست. هم چنین، پیام حمله امریکا به روسیه یادآوری این نکته بود که امریکا توانایی‌های قابل توجهی برای نمایش قدرت دارد، اما به دنبال درگیری آشکار و گسترده نیست. برای متحدان و شرکای ژئوپولیتیکی امریکا آن حمله یاداور تعهد امریکا به آرمان‌های نظم مبتنی بر قوانین بین المللی و قدرت نظامی امریکا در سراسر جهان بود و در نهایت پیام امریکا از آن اقدام برای مردم داخل امریکا آرام کردن طیفی بود که خواستار اقدام و نمایش توانایی‌های نظامی بود، اما به گونه‌ای انجام شد که امریکا را از خطر بروز جنگ گسترده‌تر مصون نگه داشت.

البته هنوز ریسک زیادی در ارتباط با دیپلماسی جنبشی وجود دارد و این ریسک با هر تبادل آتش متقابلی افزایش می‌یابد. هر زمان که قدرت‌های نظامی ضربات خود را رد و بدل می‌کنند خطر جنگ آشکار بیشتر از قبل خواهد شد. به همین دلیل است که برنامه ریزی موثر برای این نوع عملیات بسیار ضروری است. از طریق برنامه ریزی مناسب، ترکیب صحیح سلاح‌ها و پرسنل آموزش دیده یک کشور می‌تواند پیامی قدرتمند با استفاده از سلاح‌های جنگی ارسال کند و در عین حال تاثیر آن سلاح‌ها بر حریف خود را به حداقل برساند تا مانع از پاسخ متقابل و جلوگیری از تشدید تنش شود.

به طور واقعی آن چه که ما در حال حاضر شاهد آن هستیم یک بازی استراتژی نظامی مبتنی بر نوبت است که در آن اسرائیل و ایران به نوبت به اقدامات نظامی علیه یکدیگر می‌پردازند تا به هر یک از طرفین زمان و ابزاری برای ارزیابی کارآمدی و هدف بدهند.

با توجه به تمام آن چه گفته شد حمله ایران به اسرائیل قرار نبود اولین شلیک آغاز جنگ جهانی سوم باشد و تقریبا به طور قطع این چنین نیز نخواهد شد. با این وجود، زمانی که کشور‌ها به تبادل آتش علیه یکدیگر ادامه می‌دهند خطر گسترش درگیری افزایش می‌یابد. علیرغم آن که رسانه‌ها سعی می‌کنند شما را فریب دهند تا باور کنید ممکن است دنیا در هر لحظه به پایان برسد تا شما را ترغیب به کلیک کردن مطالب شان کنند باید گفت که تمام تبادل آتش‌ها در عصر مدرن الزاما اقدامات آشکار جنگی نیستند و گاهی اوقات صرفا قدرت دیپلماسی جنبشی هستند.


دیگر خبرها

  • «هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • عملیات وعده صادق آغاز کاری بزرگ در عرصه دفاعی است
  • ایرانی‌ها چقدر کار می‌کنند دیگران چقدر؟
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم صهیونیستی زد
  • دشمنان ایران نمی‌توانند در برابر نیروهای مسلح قد علم کنند
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند
  • سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم