Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در نود و نهمین جلسه شورا، پس از سخنان و ارایه برنامه آخوندی نامزد پست شهرداری سوالات خود را از وی مطرح کردند.
محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر خطاب به آخوندی اظهارداشت: برنامه شما کاملا متفاوت با برنامه سایر کاندیدها بود اما منتقدین جدی شما در جامعه اعلام می کنند که آخوندی می خواهد با دولت ستیز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: هجمه های سازمان یافته ای علیه شما وجود دارد درباره مبنای این هجمه ها توضیح بدهید.
سالاری خاطرنشان کرد: بحث دیگر این است که یکی از دغدغه های اعضای شورا این است که نگران نگاه بالا به پایین شما هستند.
زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: در حوزه شهروندی فقط به سازمان شورایاری ها اشاره کردید لطفا رویکردتان را نسبت به نهادهای مدنی عنوان کنید.
وی افزود: آن حکم روایی که شما در قالب سازمانی می خواهد توسط آن شهرداری را اداره کنید آیا به مدیریت شهری اتصال دارد؟
ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز عنوان کرد: کارنامه مدیریت شما بخصوص ساخت ترمینال سلام و تفکر آزادسازی قیمت ها موجب شد یکی از نامزدهای شهر تهران انتخاب شوید اما ما به شدت انتقادهای منفی از این مدیریت ها دیده ایم‌.
خداکرمی تاکید کرد: می دانید که مردم انتظاراتی از شورای شهر دارند چراکه تهران نه وزارت مسکن است نه سازمان امور مالیاتی بلکه تهران یک سازمان خدماتی انسان محور است.
وی گفت: صدها پیامک برای ما آمده که به آخوندی رای ندهید زیرا اگر رای بدهید همه بدبخت خواهند شد.
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: شما با دلسوزی می خواهید کدام چالش را حل کنید و اینکه آیا تسلطی بر مسائل مالی شهرداری تهران دارید یا خیر.
مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم اظهارداشت: درباره تعامل با شورا، عزل و نصب ها، تعامل با دولت و استعفای خود، تعامل با نهادهای انقلابی و استفاده از نیروهای داخلی نظر خود را عنوان کنید.
سیدمحمود میرلوحی عضو دیگر شورا هم با طرح این سوال از آخوندی که شما می خواهید با حجم رقابت ها چه کنید؟ گفت: همه توجه های روی شهرداری تهران است و برای نظریه حکمرانی شهری چه برنامه ای دارید؟
سیدحسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم خاطرنشان کرد: من می دانم ‌که شما از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتید اما نماینده ملایر گفت شما پرونده دارید اگر پرونده دارید خودتان بگویید تا ما شما را انتخاب نکنیم.
وی گفت:علت این همه هجمه به شما چیست و آیا آخوندی مقابل فساد ایستاد و حقش است که فحش بخورد یا این ما هستیم که راه را اشتباه می رویم.
الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران هم خطاب به آخوندی گفت: جایگاه هایی که شما در آن بوده اید قایل به فرد بوده اما شورا این گونه نیست.

*بی انظباطی مالی در شهرداری تهران موج می زند
عباس آخوندی پس از استماع نظرات و سوالات اعضای شورای شهر خطاب به آنها با اشاره به اهمیت موضوع مالی شهرداری تهران گفت: اسناد حسابرسی را ندیده ام اما می دانم که بی انضباطی مالی داریم.
وی ادامه داد: شهرفروشی در تهران رایج شده و چیزی هم برای فروش باقی نمانده است.
به گفته آخوندی، نظام مالی محلی باید در تهران شکل گیرد و رابطه بین نظام مالی محلی و ملی شکل گیرد.
این نامزد تصدی پست شهرداری تهران افرود: با خصوصی سازی در شهرداری بار این نهاد سبک می شود و می توان در این راه از مشاوران بین المللی استفاده کرد.
وی ادامه داد: باید نظام درآمدی شهرداری اصلاح و از تجربیات دنیا در این خصوص استفاده شود.
آخوندی گفت که چارت سازمان شهرداری تهران و سازمان های وابسته آن بسیار بهم ریخته و متورم است و باید بازنگری در آن صورت گیرد.
وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: نظام مدیریتی من بر اساس نظام راهبری است و تیم ندارم.
وی تاکید کرد: کمترین نیروی انسانی را در همه سازمان های سابق که مسئولیت داشته ام بردم اما بیشترین تحولات استراتژیک در آنها اتفاق افتاده است.
آخوندی تکمیل و توسعه خط ۶ و ۷ متروی تهران را پراهمیت عنوان کرد و گفت: از نیروهای جوان و خلاق در شهرداری استفاده خواهم کرد.
وی ادامه داد: ۲۵ هزار کامیون وارد تهران شده و موجب آلودگی هوا می شود اما می توان با ایجاد مناطق بارانداز مسیر حرکت آنها را از تهران خارج کرد.
آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مرکز سینما و تئاتر باید در تهران گسترش یابد و پاتوق های گفت و گوی جوانان باید ایجاد شود.
این نامزد تصدی پست شهرداری تهران یادآور شد: حاکمیت قانون از اصلی ترین برنامه های من است و قانون فصل خطاب حرکت من است.

*تاکید بر دوستی با رسانه ها
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ارتباطش با رسانه ها گفت: رسانه مجموعه ای از تمام خبرنگاران تیزبین هستند اما ضدرسانه داریم که متکی به باندهای خاصی است و کارشان تخریب است.
آخوندی افزود: اگر حرف ها و مباحثی که در بعضی ضدرسانه ها در مورد من مطرح می شود یک سر سوزن واقعیت داشت، چطور می شود که پنج بار از مجلس رای اعتماد بگیرم.
این نامزد پست شهرداری تهران اظهارداشت: برخی ضدرسانه ها با قدرت و پول و منابع نامحدود، جنگ روانی ایجاد می کنند.
وی با ذکر مثالی در این خصوص گفت: بعد از چندسال هواپیمای نو در ایران وارد می شود و می گویند که هواپیما دست دوم است.
آخوندی افزود: شبکه های ضدرسانه شماره های نمایندگان مجلس را دارند و روزی حداقل ۳۰ پیامک تخریب کننده برای آنها ارسال می کردند.
این نامزد پست شهرداری تهران تاکید کرد که در مقابل رسانه خاضع و صبورم.
وی با اشاره به اصل پایبندی به اخلاق عمومی گفت: این مفهوم یعنی پایبندی به قانون و عدالت؛ فضیلت های شخصی در نوع خود مهم است اما نیاز به اخلاق حرفه ای و قانونی داریم.

*تشریح نظریه حکمروایی شهری
آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظریه حکمروایی شهری اظهارداشت: حکمروایی شهری به معنای حکمروایی سازمان مدیریت شهری، پارلمان شهری و شهردار است.
این نامزد پست شهرداری تهران ادامه داد: اگر به من رای بدهید باید ریسک حرف های من را هم بپذیرید.
وی تاکید کرد: بنده شجاعت و شهامت اجرای برنامه ای که ارائه دادم را دارم.
آخوندی در پایان در خصوص روابطش با اعضای هیات دولت گفت: سعی می کنم بهترین ارتباط را با دولت داشته باشم.
به گزارش ایرنا، امروز سیدکامل تقوی نژاد و پیروز حناچی دیگر نامزدهای تصدی شهرداری تهران نیز برنامه های خود را تشریح کردند و قرار است رسول کشت پور و غلامرضا انصاری نیز برنامه های خود را به اعضای شورای اسلامی شهر ارائه کنند.
البته برخی منابع اعلام کرده اند که کشت پور از نامزدی انصراف داده است.
با ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام شد که سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران که از 23 اردیبهشت ماه امسال در این نهاد مشغول به کار شده است نیز باید مسئولتیش را ترک کند.
تهرام/7244/ 9343/ 7245/ 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آلودگی هوا تئاتر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران عباس آخوندی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند

شهردار شیراز گفت: شورای اسلامی و شهرداری شیراز همواره به حوزه فرهنگ و ورزش در کنار پیشرفت‌های عمرانی توجه ویژه‌ای دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمد حسن اسدی امروز_ جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید که در بزرگراه آیت الله حائری شیرازی با حضور جمعی از مسئولان و استقبال پرشور شهروندان شیرازی با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به مناسبت هفته شیراز تدارک دیده شده است.

وی ضمن قدردانی از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، صدا و سیمای مرکز فارس، شبکه سه سیما، پلیس راهور، نیروی انتظامی و بسیج در راستای برگزاری این برنامه سلامت محور افزود: از همه مردم ایران دعوت می‌کنم در اردیبهشت بهشتی به شیراز سفر کنند.

شهردار شیراز با اشاره به قهرمانان و مقام‌آوران دیار فارس در رشته‌های مختلف ورزشی تصریح کرد: امروز قدردان همه ورزشکاران، تیم فجر شهید سپاسی و سایر قهرمانان شیرازی هستیم که برای شهر و دیار ما افتخار می‌آفرینند و شورای اسلامی و شهرداری شیراز همواره به حوزه فرهنگ و ورزش در کنار پیشرفت‌های عمرانی توجه ویژه دارند.

اسدی با اشاره به برگزاری برنامه پیاده روی خانوادگی در بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی، خاطرنشان کرد: امروز این برنامه در بزرگراه جدیدالاحداث آیت الله حائری شیرازی که در دهه فجر افتتاح شد، برگزار می‌شود و در این منطقه یک پارک سه هزار هکتاری در حال اجراست که از مسیر دوچرخه سواری به طول بیش از ۲۵ کیلومتر برخوردار است و به ارتفاعات مشرف به شهرک سعدی منتهی می‌شود. همچنین در حال حاضر چهار بزرگراه همزمان در شیراز در حال اجراست.

وی ادامه داد: بخش اول بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی به طول هشت کیلومتر در دهه فجر به بهره‌برداری رسید و بخش دوم آنکه محور شمالی است در ماه‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار شیراز همچنین تصریح کرد: شیراز به عنوان شهر توریستی باید زیرساخت‌های خوبی داشته باشد و بر همین اساس پارک آبی شیراز در بزرگراه حسینی الهاشمی در حال احداث است و باغ پرندگان، آکواریوم بزرگ شیراز، شهربازی بزرگ شیراز و تله‌کابین به عنوان این زیرساخت‌های کم نظیر در شهر شیراز ایجاد می‌شوند.

شیراز شناسنامه ایران است

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم با تبریک و گرامیداشت روز شیراز اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری اولین پیاده‌روی خانوادگی در سال ۱۴۰۳ هستیم که جمعیت بی نظیری در آن شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی همتای کلان شهر شیراز افزود: شیراز شناسنامه ایران است و باید با تأمین زیرساخت‌ها و پیشرفت این کلان شهر در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی زمینه رشد هرچه بیشتر آن را فراهم سازیم.

ورزش همگانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

رحیم خداجو، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز با تقدیر از شورا و شهرداری شیراز برای برگزاری این برنامه ورزش خانوادگی، اظهار کرد: این برنامه به واقع یک کار بزرگ است و باید شاهد برگزاری بیشتر این برنامه‌ها در استان فارس که دارای ظرفیت ورزشی بالایی است، باشیم.

وی اضافه کرد: با مشارکت خوب مردم شیراز می‌توانیم شاهد اقدامات خوبی در ورزش همگانی باشیم که منجر به ارتقای سلامت خانواده می‌گردد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس، تاکید کرد: حوزه ورزش همگانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشاط جامعه مؤثر است.

ضربان شیراز ورزشی می‌تپد

مصطفی کیانی رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم در این مراسم با تبریک روز شیراز ابراز امیدواری کرد: شیراز همواره بهتر از دیروز باشد.

وی با گرامیداشت بزرگان حوزه ورزش شیراز ادامه داد: امروز برای سلامتی استاد غلام پیروانی به عنوان پیشکسوت فوتبال دعا می‌کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر در ادامه تصریح کرد: به همت شورا و شهرداری شیراز، ضربان کلان شهر شیراز طی چند سال اخیر ورزشی می‌تپد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم جوایز ارزنده همچون کمک هزینه خرید خودرو به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به یک نفر و بیش از ۲۲۰ جایزه ۵۰ میلیون ریالی به قید قرعه به شرکت کنندگان در این مراسم اهدا شد.

کد خبر 750288

دیگر خبرها

  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • آخوندی: توانستیم یک مجموعه ورزشی مخروبه را دوباره فعال کنیم
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • واکنش شهرداری تهران به حمایت از باشگاه پرسپولیس
  • انتقاد شدید عباس آخوندی از ساخت و ساز در پارک لاله
  • تغییرکاربری ۳۰۰۰ مترمربع از «پارک لاله»، قانونی است؟/ واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز در بوستان لاله
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند