Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-07@13:59:47 GMT

واکنش زیباکلام به مقایسه کاپیتولاسیون و FATF

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۳۵۶۱

یک فعال سیاسی گفت: اینکه بگوییم FATF همان کاپیتولاسیون است می شود همان داستان معروف خسن و خسین که خواهران مقاویه هستند.به گزارش بلاغ، «صادق زیبا کلام»، فعال سیاسی و استاد دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص شباهت "کاپیتولاسیون با FATF" گفت: اساس کاپیتولاسیون به ساده ترین شکل این است که اگر کشوری در ایران توافقی یا معاهده ای در زمینه کاپیتولاسیون دارد و در صورتی که اتباع آن کشور در ایران مرتکب خطایی شوند، باید طبق قوانین کشور خودشان با آنها رفتار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این امر باید این افراد تحویل کنسولگری یا سفارت آن کشور داده شوند تا در کشور خود محاکمه و مجازات شوند. 

او ادامه داد: البته اگر قرار باشد این افراد خطاکار در ایران محاکمه شوند باید از طرف سفارت آن کشور، وکلا و مقاماتی حضور داشته باشند. مسائلی از این دست معنای کاپیتولاسیون در گذشته و امروز بوده است. اینکه بگوییم FATF همان کاپیتولاسیون است می شود همان داستان معروف خسن و خسین که خواهران مقاویه هستند.

زیبا کلام بیان کرد: همانطور که یکی از چهره های مطبوعاتی گفت، کسی که بگوید کاپیتولاسیون و FATF یکی است نه تنها معنای FATFرا درک نکرده بلکه معنای کاپیتولاسیون را هم نمی داند. FATF اساسا به اینکه اتباع یک کشور در ایران قانون را نقض کند و آیا ایران می تواند آنها را مجازات کند یا نمی تواند، برنمی گردد؛ اصلا موضع FATF این گونه نیست. FATF یعنی هر یک ریالی که در ایران از طریق شبکه بانکی  جابه جا شود قابل پیگیر ی است البته چه در ایران و چه در کشورهای دیگر.

او در خصوص حساسیت ها در FATF مطرح کرد: دلیل مخالفت ها و حساسیت ها این است که در ایران جریان تندرو نگران است که اینگونه تنش زدایی بین ایران و غرب بوجود نیاید و آنها می‌‌خواهند، ایران همچنان دشمنی با غرب را در پیش داشته باشد و دشمنی با امریکا را با سیاست امریکا ستیزی ادامه دهد. برای تندروها انقلاب اسلامی در یک کلمه خلاصه شده آن هم دشمنی با آمریکا و غرب. همه جوهره و گوهره اهداف و آرمان های دیگر انقلاب اسلامی را تندروها رها کردند و فقط به همین مسئله غرب ستیزی و امریکا ستیزی می پردازند.

او در پایان افزود: تندورها نگران هستند که اگر در جریان غرب ستیزی یک وقفه ای بوجود آید و تنش زدایی صورت گیرد، اساس و بنیان آنها در ایران به خطر بیافتد، برای همین است که با برجام، CFT  و FATF  مخالف می کنند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| واکنش مجری ثریا به حرف‌های عجیب مجری ایران اینترنشنال

محسن مقصودی در توییتی به حرف‌های عجیب پوریا زراعتی مجری ایران اینترنشنال واکنش نشان داد و گفت: خدایا شکرت، هر طراحی برای ایران می‌کردند بر سر خودشان آوردی!

دیگر خبرها

  • عکس| واکنش مجری ثریا به حرف‌های عجیب مجری ایران اینترنشنال
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • (تصاویر) مقایسه بمب افکن چینی Xi’an H-۲۰ و B-۲۱ آمریکایی؛ کدام بهتر است؟