Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری همایش «منجی موعود(ع)» و گردهمایی پنج هزار نفری «عصر آفتاب»، نواخته شدن زنگ «بیعت با امام عصر(عج)» در مدارس مازندران و برگزاری نشست «شهر ما، شهرسازی ما و دور افتادگی از زندگی مومنانه» از مهمترین اخبار ۲۰ آبان در حوزه مهدویت است.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: در آستانه یوم الله نهم ربیع الاول و اوج گرفتن فعالیت های مهدوی در سراسر کشور، اخبار مهدوی نیز رونقی خاص گرفته و شاهد برنامه هایی هستیم که به یُمن سالروز آغاز امامت حضرت حجت(عج) در سطح کشور اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در ذیل می آید بخشی ازا خبار مربطو به برنامه های این ایام مبارک است.

 

برگزاری همایش ۵ هزار نفری «یاران آفتاب» و اجتماع «راهیان جمکران» به مناسبت ۹ ربیع

 

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، درباره برنامه های نهم ربیع الاول؛ سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) در مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: این برنامه ها از شب شهادت امام عسکری(ع) یعنی پنجشنبه، 24 آبان با سخنرانی حجت الاسلام «مسعود عالی» و مداحی کربلایی «حمید علیمی» آغاز می شود.

 

مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در ادامه این برنامه ها مراسم پرفیض دعای ندبه نیز روز جمعه، 25 آبان با حضور حجت الاسلام «سیدمحمدمهدی میرباقری» و نیز زیارت شریف آل یس پس از نماز مغرب و عشاء و در شب نهم ربیع الاول با حضور با حضور منتظران حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف زمزمه می شود.

 

 وی درباره ویژه برنامه های مسجد مقدس جمکران برای شب نهم ربیع الاول اعلام کرد: برای این شب دو ویژه برنامه پیش بینی شده است، نخست همایش «منجی موعود(ع)» که با همکاری حوزه علمیه قم و با حضور طلاب ایرانی و غیرایرانی و شرکت تولیت مسجد مقدس جمکران در شبستان کربلای این مسجد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسین آبادی ابراز کرد: همزمان با این برنامه، جشن مردمی در مسجد امام علی(ع) جمکران و با سخنرانی حجت الاسلام «ناصر رفیعی» و مداحی «سید مجید بنی فاطمه» و شعرخوانی شاعران اهل بیت علیهم السلام همچون «سید حمیدرضا برقعی» و «شرافت» نیز برگزار می شود.

 

مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران درباره دیگر تدارکات میعادگاه منتظران ویژه نهم ربیع الاول، بیان کرد: همچون سال گذشته برنامه صبحگاه مشترک با حضور اقشار مختلف حوزوی، بسیجی و نیروهای نظامی در صبح شنبه، 26 آبان و روز نهم ربیع الاول برگزار می شود.

 

 وی تاکید کرد: همچنین، همزمان با عصر روز نهم ربیع الاول هم ویژه برنامه «عصر آفتاب» با حضور پنج هزار نفر از دانشجویان کانون های مهدویت دانشجویی با سخنرانی حجت الاسلام «علیرضا پناهیان» و مداحی «سعید حدادیان» و نیز برنامه های متنوع دیگر در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

 

 

 حسین آبادی با بیان اینکه برنامه های سالروز آغاز امامت حضرت حجت(عج) در مسجد مقدس جمکران به این روز محدود نمی شود، گفت: در این راستا سه شنبه بعد از نهم ربیع الاول یعنی 30 آبان ماه نیز اجتماع «راهیان جمکران» ویژه مسئولان کاروان هایی که به جمکران می آیند با هدف بهبود وضعیت کاروان ها و تسهیلاتی که به زائران ارائه می کنند، برگزار می شود.

 

 وی در پایان خاطرنشان کرد: این اجتماع با حضور 600 کاروان دار که کاروان آنها در مسجد مقدس جمکران ثبت شده اند، برگزار می شود.

 

بنیاد مهدی موعود(عج) شعبه استان مازندران با ویژه برنامه های متنوع به استقبال نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) می رود.

 

بنابر این گزارش، همایش «بیعتی با همیشه» به میزبانی مهدیه بزرگ ساری همزمان با روز نهم ربیع الاول شنبه، 26 آبان بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور مسئولان استانی برگزار و در آن از 12 برگزیده برنامه های مهدوی استان، تجلیل می شود.

 

تدارک ویژه مازندرانی ها برای سالروز آغاز امامت حضرت حجت(عج)

 

همچنین، همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، زنگ عهد و بیعت با امام مهدی(عج) در مدارس نواخته می شود و به مناسبت این روز دعای عهد و بعد مفاد عهدنامه با امام عصر(عج) به صورت جمعی قرائت می شود و سپس مبلغان در دقایقی کوتاه مطالبی را متناسب با این گروه سنی بیان می کنند.

 

علاوه بر این، پنجمین دوره معارف مهدوی نیز به مناسبت یوم الله نهم ربیع الاول آغاز می شود؛ و گفت وگوی خبری روز نهم ربیع در شبکه استانی مازندران نیز به سالروز آغاز امامت حضرت حجت(عج) اختصاص می یابد.

 

 

این گزارش می افزاید: برگزاری نشست های مهدوی در دانشگاه ها و مراکز علمی با موضوعات «بیعت با امام زمان(عج)» و «سبک زندگی مهدوی» و چاپ و توزیع بروشورهایی مرتبط با موضوع بیعت با امام حاضر(عج) نیز از برنامه های بنیاد مهدی موعود(عج) مازندران برای نهم ربیع الاول است.

 

برپایی ایستگاه های صلواتی در ورودی ها و خروجی ها و نیز سطح شهر با مشارکت مردم نیز از دیگر برنامه های نهم ربیع است.

 

روز جمعه، 25 آبان همزمان با هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت جانگداز امام عسکری(ع) نیز در نماز جمعه استان مباحث مهدوی و مرتبط با نهم ربیع مطرح می شود.

 

برگزاری صبحگاه «بیعت با امام(عج)» با حضور نیروهای نظامی و انتظامی

 

علاوه بر این، نشست هماهنگی برگزاری صبحگاه عمومی «بیعت با امام(عج)»، ویژه روز نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه) با حضور تولیت و معاونان مسجد مقدس جمکران و مسئولین استان قم برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام‌ «رحیمیان» در این نشست با اشاره به اینکه گاهی برخی موضوعات ریشه مذهبی و اعتقادی درستی ندارند ولی برای آن مناسک سازی می‌کنند، اظهار کرد: برخی مسائل نیز در دین وجود داشته ولی مغفول مانده و باید به دنبال احیا آن‌ها در جامعه بود. مانند اعتکاف، ولایت‌فقیه و شهادت که توسط امام خمینی(ره) در سایه انقلاب اسلامی احیا شدند.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران مسئله بیعت با امام زمان(علیه‌السلام) را حقیقتی برشمرد که در متن دین بوده و بسیار مهم است ولی مورد غفلت قرارگرفته و باید احیا شود.

 

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر برای احیای روز نهم ربیع‌الاول به‌عنوان روز بیعت با امام زمان(علیه‌السلام)، بر گسترش این فعالیت‌ها باهدف فراگیر شدن موضوع بیعت با امام حی (عجل الله تعالی فرجه) در نقاط مختلف جهان تأکید کرد.

 

حجت الاسلام رحیمیان با بیان اینکه اقشار مختلف باید در این روز با امامت و ولایت امام زمان(علیه‌السلام) آشنا شوند، بر غنای فرهنگی برنامه‌های این روز و خارج شدن موضوع بیعت از حالت لفظی به عملی تأکید کرد.

 

بنابر این گزارش، «احمد حاجی‌زاده» نیز در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه آرمان‌شهری که انبیا، اوصیای الهی و همه مذاهب و مکاتب ترسیم کرده‌اند با ظهور امام زمان(علیه‌السلام) محقق می شود، اظهار کرد: روز نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت ایشان است و باید به‌عنوان روزی بزرگ برای ما شیعیان مطرح باشد و در این روز نعمت ولایت و امامت را شکر گذاری کنیم.

 

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: دو سالی است که اقشار مختلف در روز نهم ربیع‌الاول به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند تا در روز آغاز ولایت و امامت امام زمان(علیه‌السلام) با ایشان تجدید بیعت و عهد کنند.

 

وی با اشاره به برگزاری صبحگاه مشترک عهد سربازی در روز نهم ربیع‌الاول سال گذشته با حضور نیروهای نظامی و انتظامی، ابراز کرد: این برنامه برای نخستین بار باشکوه خاصی برگزار شد و بازتاب خوبی داشت و امیدواریم با همکاری و همفکری تمام دستگاه‌ها این صبحگاه باعظمت و شور بیشتری در روز نهم ربیع‌الاول امسال برگزار شود.

 

همچنین، «ابراهیم صدوقی»، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز با تأکید بر اینکه پرچم‌دار این صبحگاه نیروهای مسلح هستند، ابراز کرد: امسال علاوه بر نیروهای مسلح، اقشار مختلف مردم ازجمله دانشجویان، طلاب، دانش آموزان، اعضای جمعیت هلال‌احمر، نمایندگان اعتاب جهان اسلام و … حضور خواهند داشت و امیدواریم با هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن آن، زمینه را برای اجرای کشوری این صبحگاه در سال‌های آینده فراهم کنیم.

 

در ادامه نشست با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف نحوه برگزاری صبحگاه عمومی «بیعت با امام(عج)» بررسی شد.

 

نشست فرهنگ مهدوی برگزار می شود

 

این گزارش می افزاید: یکصدو بیست و ششمین نشست از سلسله نشست های فرهنگ مهدوی با موضوع «شهر ما، شهرسازی ما و دور افتادگی از زندگی مومنانه» برگزار می شود.

 

بنابر این گزارش، عباس جهانبخش، پژوهشگر حوزه معماری اسلامی در این نشست که به همت موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) برگزار می شود، سخنرانی می کند.

 

گفتنی است، این نشست پنجشنبه، 24 آبان ماه از ساعت 14:30 در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم علاقمندان آزاد است.

 

تشریح برنامه های نهم ربیع نهادهای مهدوی

 

همچنین، نشست خبری تشریح برنامه های مسجد مقدس جمکران ویژه نهم ربیع الاول دوشنبه، 21 آبان از ساعت 10 صبح با حضور «ابراهیم صدوقی»، معاون فرهنگی این مسجد برگزار می شود.

تشریح برنامه های جنبش سایبری «مصاف» ویژه این ایام هم با حضور «علی اکبر رائفی پور» صبح فردا (دوشنبه، 21 آبان) از ساعت 10 صبح در مجموعه شهدای هفتم تیر برگزار می شود.

 

 

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد آمریکا کانون های فرهنگی هنری مساجد مناطق زلزله زده مددجویان کمیته امداد بیرجند تحریم انقلاب اسلامی برگ ریزان بسته خبری مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی اهالی فوتبال در سوگ همسر زنوزی

به گزارش ورزش سه، مقامات فدراسیون و سازمان لیگ، مدیران باشگاه‌ها، سرمربیان تیم‌های فوتبال و ستارگان فوتبال ایران و همچنین چهره‌های دور و نزدیک به فوتبال و پیشکسوتان بخش اعظم شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند که با حضور حداکثری چهره‌ها برگزار شد.

افرادی مثل علی پروین، رضا درویش، افشین پیروانی، علی خطیر، مهدی ترابی، عادل فردوسی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد مایلی کهن، مهدی تارتار، جواد خیابانی، علی فتح‌الله‌زاده، رضا حدادیان، ساکت الهامی، حجت کریمی، سیروس دین‌محمدی، ایوب اصغرخانی، سهیل مهدی، علی کفاشیان، حبیب کاشانی، عباس الیاسی، هوشنگ نصیرزاده، سعید مظفری‌زاده، نادر فریادشیران، محمود خوردبین، علی امیری، سیامک قلیچ‌خانی، امیر خادم، علیرضا بیرانوند، فرهاد کاظمی، فیروز کریمی، حیدر بهاروند، امیررضا خادم، محمدحسین میثاقی و ... در این مراسم یادبود که مجلس ختم همسر جوان محمدرضا زنوزی بود، حضور داشتند.

همچنین چهره‌هایی مثل علی دایی و امیر قلعه‌نویی به دلیل حضور در سفرهای خارجی از حضور در این مراسم عذرخواهی کرده بودند و بازیکنان و کادرفنی تراکتور نیز به دلیل درگیری و حضور در تمرین قادر به حضور در این مراسم نبودند.

مرحومه در اسفندماه گذشته پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری سرطان درگذشته و در اسفندماه مراسمات مفصلی در شهر تبریز در رثای او برگزار شده بود.

دیگر خبرها

  • خداحافظی مهدی مهدوی از دنیای والیبال
  • تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است
  • برگزاری تجمع اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی بازار تهران
  • زنگ «انتقام سخت» در مدارس خراسان شمالی نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ حماسه و ایثار در مدارس چهارمحال وبختیاری
  • گردهمایی اهالی فوتبال در سوگ همسر زنوزی
  • چرا مردم کوفه بیعت خود را شکستند؟
  • برگزاری اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در ساری
  • برگزاری اردوی تیم کشتی آزاد جوانان
  • ۴۰ دانشجوی خارجی از بیت تاریخی امام راحل در خمین بازدید کردند