Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:42:56 GMT

شهرکهای صنعتی مازندران نیازمند کارگران ماهر هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۴۱۷۱

شهرکهای صنعتی مازندران نیازمند کارگران ماهر هستند

ساری- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران گفت: برغم اینکه برخی ها هر روزه از خروج نیروهای کارگری در واحدهای تولیدی استان صحبت می کنند، اما واقعیت این هست که شهرکهای صنعتی به شدت به دنبال جذب نیروهای متخصص وماهر کارگری هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس آمارهای رسمی، میزان اشتغال بخش صنعت در مازندران به استناد پروانه های فعالیت صادر شده 61 هزار و 511 نفر و اشتغال واقعی آنها 58 هزار و 61 نفر اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدمصطفی موسوی روز یکشنبه در آیین افتتاح دفتر همکاری آموزشی آموزش و پرورش شاخه کارودانش در شهرک صنعتی امامزاده عبداله آمل افزود: بخش تولیدی وصنعتی مازندران به شدت به نیروهای کار ماهر در همه بخش ها نیازمند است، اما قالب کار نیروها معطوف به کارگری شده است.
وی ادامه داد: اکنون در همه واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران نیروهای کارگر ماهر که تخصص ویژه ای در شغل مرتبط به فعالیت خود داشته باشد، با استقبال صاحبان واحدها روبرو خواهند شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه خروجی دانشگاه ها پس از فارغ التحصیلی نتوانسته نیروی مورد نیاز واحدهای تولیدی وصنعتی استان را از جهت نیروهای مهارت دیده ومتخصص تامین کند، گفت: خروجی بیشتر دانشگاه ها و افراد مدرک گرایی بوده که این نوع نگاه و دیدگاه ها در بازار کار و سرمایه جوابگوی همه نیازها نیست.
موسوی با اشاره به اینکه راه اندازی دفتر همکاری آموزشی آموزش وپرورش شاخه کارو دانش در شهرک صنعتی آمل می تواند در راستای تامین نیروهای متخصص و مهارت دیده جوابگو باشد، افزود: اکنون تعامل خوبی با آموزش و پرورش مازندران فراهم شده تا هنرستانهای فنی وحرفه ای وکار و دانش در واحدهای تولیدی که توان راه اندازی آن را داشته باشند، افتتاح شود.
** جذب 80درصد فارغ التحصیلان هنرستانها در شهرکهای صنعتی
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش مازندران هم در این آیین با بیان اینکه تاکنون 60 هنرستان کارو دانش با همکاری بخش خصوصی دراستان افتتاح شده است، گفت: که هم اکنون بیش از 3هزار و274 دانش آموز دختر وپسر در این هنرستانها مشغول به تحصیل و مهارت آموزی هستند که مرتبط با واحدهای تولیدی وصنعتی استان است.
اسفندیار نظری افزود: ترویج و تقویت فرهنگ کار و تولید و کارآفرینی مبنی بر ارزش های ملی واجتماعی به عنوان سیاست های کلی وزارت آموزش وپرورش در سند تحول بنیادین در هنرستان ها است و برهمین مبنا توسعه این مراکز نیز در دستور کار است.
وی با بیان اینکه براساس برنامه پیش بینی شده هم اکنون حدود 40 درصد از دانش آموزان استان در شاخه کار ودانش مشغول به تحصیل هستند، گفت: براساس برنامه باید تا چند سال آینده به بیش از 50درصد برسد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد که هرچه تعداد هنرستان های فنی وکار ودانش توسط بخش خصوصی افزایش یابد، باری از دوش دولت برداشته خواهد شد و این مزیت برای کاهش هزینه ها وبهره وری نیروها نیز برای واحدهای تولیدی با نیروهای مهارت دیده اثرگذارتر خواهد شد.
ک/7327/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي مازندران مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار بوکان پس از گفتگو با دست اندرکاران این واحدها، مسائل و مشکلات آن ها را در دستور کار قرار داد و درخصوص راهکارهای رفع مشکلات این واحدها ضمن بررسی سوابق و اقدامات، پیگیری های لازم را به انجام رساند.

خشایار صنعتی با اشاره به برنامه ریزی فرمانداری در کمیته کارشناسی رفع موانع تولید شهرستان، و همچنین سیاست های  عملیاتی کارگروه رفع موانع تولید استان و بازدید از واحدهای تولیدی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در راستای حل مشکلات و همچنين اشتغال شهروندان، سعی داریم که توان واحدهای تولیدی را با پیگیری های استانی و کشوری به حداکثر رسانده و ضمن کاهش موانع زمینه توسعه فعالیت را برای سرمایه گذاران اهلیت دار فراهم نماییم.

در جریان این بازدیدها همچنین تکلیف ماشین آتش نشانی واگذاری به شهرک صنعتی در راستای ارایه خدمات از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و شهرداری بوکان و همچنین اتمام و بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی به منظور تسریع در بهره برداری مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

خشایار صنعتی در راستای بهبود وضعیت و امنیت خاطر تولیدکنندگان دستورات کاری را به شهرداری، آتش نشانی، اداره صمت و مدیریت شهرک صادر و همچنین به منظور تسریع در تحویل پروژه مدول دوم تصفیه خانه با پیمانکار مربوطه توصیه های لازم را یادآوری و بازه زمانی اتمام کار نیز اعلام شد.

دیگر خبرها

  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • برگزاری اردوی راهیان پیشرفت در هفته کار و کارگر