Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران در راه تغییر، توصیه های رحمانی فضلی به استانداران، لودریان میانجی ظریف و پمپئو، آزادی مرزبانان با تلاش ریش سفیدان، رشد ایران در شاخص جهانی آزادی اقتصاد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۰ آبان ماه است

به گزارش خبرگزاری شبستان، استاندار تهران در راه تغییر، توصیه های رحمانی فضلی به استانداران، لودریان میانجی ظریف و پمپئو، آزادی مرزبانان با تلاش ریش سفیدان، رشد ایران در شاخص جهانی آزادی اقتصاد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۰ آبان ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عصر امروز؛ آغاز مرحله دوم فروش نفت در بورس انرژی

امروز مرحله دوم فروش نفت در بورس انرژی ساعت 14 و 30 دقیقه با عرضه 700 هزار بشکه نفت خام به نرخ 71 دلار و 59 سنت انجام می شود.

بنابراین گزارش، بنا بود این مرحله از فروش نفت در بورس با نرخ بشکه ای 76 دلار و 29 سنت انجام شود اما شرکت ملی نفت نرخ فروش نفت خام با توجه به کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی و با هدف افزایش جذابیت محموله های نفتی، عرضه را به بشکه ای 71 دلار و 59 سنت کاهش داده است. در این مرحله نیز همانند نوبت نخست حجم خرید دستکم 35 هزار بشکه تعیین شده است و محموله های نفتی در پایانه خارگ در خلیج فارس تحویل داده می شود.

 

رشد ایران در شاخص جهانی آزادی اقتصاد/صعود ۱۹ پله ای

شاخص آزادی اقتصاد یکی از اصول مهم در ارزیابی توسعه یافتگی اقتصاد کشورها است که به معنی باز گذاشتن راه در مقابل افراد در میادین مختلف، مالکیت، کار و تلاش، تولید و مصرف است. منظور از آزادی اقتصادی، آزادی مطلق اقتصادی است یعنی باز گذاشتن راه در مقابل افراد در میادین مختلف، مالکیت، کار و تلاش، تولید و مصرف به عبارت دیگر منظور از آزادی اقتصادی، داشتن حق اشتغال، انتخاب نوع شغل (هر کالا یا خدمتی که بخواهد تولید کند)، محل، مدت و زمان اشتغال، حق مالکیت نسبت به درآمد و دارایی، حق افزودن بر دارائی از راه مبادلات و داد و ستد بازرگانی و... حق مصرف و بهره برداری از درآمد و دارائی مطابق تمایل و اراده مالک و بالاخره حق ارث بردن و به ارث گذاردن دارائیها است.

بنابراین گزارش، حال کشورمان در جدیدترین بررسی موسسه بین‌المللی «فریزر» در شاخص آزادی اقتصادی (یی.اف.آی) با 19 پله صعود از جایگاه 149 به 130 ارتقا یافته است. سازمان برنامه و بودجه در این زمینه گزارش داده است که «موسسه بین‌المللی فریزر در گزارش سال 2018 میلادی، جایگاه ایران از نظر شاخص آزادی اقتصادی را 130 اعلام کرد. در گزارش سال 2018 که شرایط سال 2016 را بررسی می کند، امتیاز ایران 6.03 عنوان شده است. در گزارش سال 2017 این موسسه که وضعیت سال 2015 را بررسی می‌کرد،‌ ایران از میان 159 کشور با امتیاز 5,40 در رتبه بسیار ضعیف یکصد و چهل و نهم قرار داشت.»

 

گرایش به شرق و غرب در جامعه با گسترش روحیه جهاد رخت می بندد

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قزوین که در تاریخ ۱۴ آبان ۹۷ برگزار شده بود، صبح امروز در محل این همایش در قزوین منتشر شد. حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به موقعیت جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی قزوین گفتند: بزرگان، علما و شهدای برجسته قزوین و سوابق این استان در آزمون بزرگ دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مایه افتخار است.

رهبر انقلاب اسلامی، شهدا را مایه رونق حیات معنوی در کشور و حفظ حرکت به سمت اهداف آرمانها دانستند و افزودند: شهید در دوران زندگی با تن و جان خود در خدمت اسلام است و پس از شهادت با ایجاد فضای معنوی به جامعه اسلامی خدمت می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی صدای شهیدان را تأثیرگرفته از خداوند متعال خواندند و خاطرنشان کردند: بزرگداشت شهیدان این صدای بیدارگر و هوشیارکننده را به گوش همه می‌رساند و دل‌ها را منقلب می‌کند، و بر همین اساس اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد، گرایش به شرق و غرب، و کفر و الحاد رخت برخواهد بست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که درصددند یاد شهدا را به فراموشی بسپارند و یا در عظمت کار بزرگ شهیدان خدشه وارد کنند، گفتند: اگر چه سی سال از پایان دوران دفاع مقدس می گذرد اما یاد شهیدان نه تنها فراموش نخواهد شد بلکه روز به روز در جامعه زنده‌تر می‌شود چرا که شهدا الگو و اسوه هستند.

 

آزادی مرزبانان با تلاش ریش سفیدان

مرزبانان ایرانی نزدیک به یک ماه گذشته در عملیاتی ناجوانمردانه از سوی گروه تروریستی جیش العدل در میرجاوه ربوده شدند و از آن پس اقدامات مقامات ایرانی به منظور آزادی این ۱۱ نفر آغاز شده که هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

بنابراین گزارش، در اولین گام «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور با تماس با مقامات پاکستانی از این کشور خواست تا به اقدامات نظامی به منظور آزادی این گروگان های ایرانی بپردازد.

در ادامه «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان کار را به دست گرفت و طبق تشریح «بهرام قاسمی»، سخنگوی این وزارت خانه در گفت و گو با شبکه خبر، بعد از واقعه تلخ ربوده شدن سربازان کشورمان در مرزهای ایران و پاکستان که در منطقه میرجاوه اتفاق افتاد، بلافاصله در دیداری که سفیر پاکستان در تهران با دستیار و مدیرکل وزارت امور خارجه داشت، مراتب نگرانی و لزوم انجام اقدامات آنی، عاجل و جدی دولت پاکستان اعلام شد.

وی به سفر سال گذشته «محمدجواد ظریف» در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی، نظامی، امنیتی و انتظامی به اسلام‌آباد اشاره کرد و اظهار داشت: در سفر سال گذشته وزیر امور خارجه به اسلام‌آباد که در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی، نظامی، امنیتی و انتظامی انجام شد، کمیته‌های مختلفی مختلفی میان مسئولان دو کشور درخصوص مختلف و از جمله مسائل مرزی تشکیل شد تا با همکاری و تلاش بیشتر طرفین زمینه‌های لازم برای امینت هرچه بیشتر مرزهای دو کشور فراهم شود که نهایتا تا حدود زیادی ایران و پاکستان در این باره به موفقیت‌های زیادی دست یافتند و آرامش نسبی در مرزها حاکم شد تا اینکه حادثه تلخ مذکور اتفاق افتاد.

 

دومین سفر روحانی به آذربایجان غربی

«حسن روحانی»، رئیس جمهوری چهل و نهمین سفر استانی خود را به زودی به آذربایجان غربی انجام می دهد. او برای دومین بار در ۵ سال گذشته راهی ارومیه می شود و در این سفر قرار است که عده ای از اعضای هیات دولت او را همراهی کنند.

پیش از این «روحانی» خرداد ۹۵ به آذربایجان غربی سفر کرده بود و در جریان سفر رئیس جمهوری به این استان،49 طرح و پروژه با اعتبار 949 میلیارد تومان به تصویب رسیده بود و قرار شده بود تا پایان سال ۹۶ گازرسانی به روستاهای این استان ۲ برابر شود.

حالا اما رئیس دولت دوازدهم قرار است باز هم به استان آذربایجان غربی سفر کند و جلسه هماهنگی این سفر روز گذشته با ریاست «روحانی» برگزار شد و بررسی روند اجرایی طرح ها و پروژه های مصوب قبلی و نیازمندی های استان آذربایجان غربی و همچنین نهایی کردن طرح های پیشنهادی برای تحقق توسعه همه جانبه و پایدار در استان، از اهداف این نشست بود.

شرکت کنندگان در این نشست، طرح های مرتبط با حوزه های حمل و نقل، بهداشت و درمان، انرژی و گاز رسانی شهری و روستایی، نیرو، محیط زیست و دریاچه ارومیه، صنایع، کشاورزی، سرمایه گذاری و همچنین توسعه گردشگری را بررسی و نهایی کردند.

 

لودریان میانجی ظریف و پمپئو

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا به همراه هیاتی از مقامات این کشور به فرانسه سفر کرد که در جریان این سفر «مایک پمپئو»، وزیر خارجه این کشور که رئیس جمهوری را همراهی می کرد به انجام وظایف خود پرداخت.

یکی از وظایف پمپئو سخن گفتن با همتای فرانسوی خود در خصوص ایران بود.

در همین رابطه، آنطور که وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده، «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور روز شنبه (دیروز) در پاریس با وزیر خارجه فرانسه دیدار و درباره مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی داشته است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده که پامپئو و «ژان ایو لودریان» درباره همکاری آمریکا و فرانسه برای «حل چالش‌های امنیتی جهانی از قبیل چگونگی تقویت ناتو» صحبت کردند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، وزرای خارجه این دو کشور غربی همچنین درباره «راه‌های همکاری آمریکا و فرانسه برای مقابله با رفتار شرورانه ایران صحبت کردند».

اما پس از این نشست، «محمدجواد ظریف» و «ژان ایو لودریان»، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه تلفنی گفت‌وگو کردند.

در این گفت‌وگو طرفین در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، برجام و سایر موضوعات مورد علاقه رایزنی و تبادل نظر کردند.

«لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه بر عزم پاریس و سایر کشورهای اروپایی در بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام و ایجاد ساز و کارهای ویژه تاکید کرد.

 

گزینه‌های منتخب هیچ‌یک متناسب با جایگاه شهردار نیستند

«حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در خصوص اهمیت جایگاه شهرداری برای احزاب و تشکل های سیاسی گفت: علت اهمیت این جایگاه برای گروه ها و احزاب سیاسی به دلیل آن است که مجموعه شهرداری یک نهادی متشکل از عوامل و نیروهای زیادی است که آنگونه که باید و شاید نظارت و کنترل بایسته به این مجموعه کمتر انجام می شود و احزاب و گروه های سیاسی می توانند برای اهداف سیاسی خود در آینده نیروسازی کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: با تصاحب این جایگاه برای احزاب و تشکل های سیاسی شرایطی برای انتخابات آینده آنها نیز تا حدی فراهم می شود و البته فرد منتخب در این جایگاه باید پاسخگوی مجموعه حزبی و گروهی خود باشد.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری یک نهاد بی حساب و کتاب و گسترده در حوزه درآمدی و هزینه ای است، خاطرنشان کرد: این موضوع می تواند برای احزاب و تشکل های سیاسی قابل توجه باشد و منافعی را نیز دربر داشته باشد.

 

توصیه های مهم رحمانی فضلی به استانداران/منافع مردم را به مصالح فرد و جناح خاص ترجیح دهید

«عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور در این همایش ضمن تشکر از زحمات استانداران به ویژه در ماه های محرم و صفر گفت: در این مدت مجموعه مسائل استان ها از جمله در عرصه های امنیتی و انتظامی و احیاناً موارد خاصی که در برخی از استانها داشتیم، به لطف خدا و تلاشهای استانداران به خوبی مدیریت شد. همچنین برنامه راهپیمایی با شکوه اربعین نیز با مدیریت خوب ستاد مرکزی اربعین و مدیریت میدانی دستگاه های مسئول و استانداران در مجموع به صورت مطلوب و بهتر از سال های قبل به فرجام رسید.


 وزیر کشور افزود: در حوزه سیاسی در کشور فضایی آرام و در عین حال فعال و پویا داریم. احزاب، رسانه ها و مطبوعات فعالیت خود را ادامه می دهند و وزارت کشور نیز جلسات متعددی در این زمینه داشته است. همچنین برخی از استانها در زمینه منشور گفت و گوهای سیاسی بسیار فعال بودند و به خوبی پای کار آمدند. در حوزه سیاسی، در همان حال که احزاب و گروه های سیاسی فعال هستند، درعین حال کمترین هزینه را داده ایم. شاهد مثال اینکه، در تجربه های جهانی، در شرایط خاص امنیتی و سیاسی همواره گروه های سیاسی به دنبال کسب منافع خود هستند و لذا مستعد انحراف از منافع ملی هستند، اما در کشور ما در جریان تحولات ماه های اخیر، گروه ها و احزاب با پختگی، درایت، شعور و فهم بالا عمل کردند و نگرانی و مشکلی در این زمینه نداشته و نداریم. البته ما هم باید همچنان و مستمرا مدیریت و تعامل معقول، منطقی و قانونی را در ارتباط با فضای سیاسی کشور دنبال کنیم.

 

استاندار تهران در راه تغییر/جانشین مقیمی فردا معرفی می شود

«محمد حسین مقیمی» که همزمان با دولت دوازدهم سکان استانداری تهران را بر عهده گرفت مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شده و قرار است در پایان مهلت اعلام شده از سوی دولت از سمت خود کنار رود.

بنابراین گزارش، او که از سال ۱۳۵۸ اولین سمت خود را به عنوان شهردار خمین برعهده گرفت در طول ۴۰ سال گذشته در کسوت هایی چون استانداری خوزستان، استانداری کرمانشاه، استاندار مرکزی، معاونت سیاسی وزیر کشور و قائم مقام وزیر کشور انجام وظیفه داشته و از جمله سیاستمداران بنام کشور محسوب می شود.

استانداری تهران از جمله ۱۴ استانداری است که با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان توسط وزارت کشور تا ۲۶ آبان باید استاندار جدید خود را بشناسند.

سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، زنجان،  قم، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، همدان و یزد دیگر استان هایی هستند که استاندار جدید به خود خواهند دید.

 

برگزاری اولین دور مسابقات تیر و کمان ارتش های جهان به میزبانی ایران

«دریادار حبیب الله سیاری»،‌ معاون هماهنگ کننده ارتش و رییس ستاد برگزاری اولین مسابقات تیرو کمان نظامیان جهان در نشست خبری از برگزاری اولین دور مسابقات تیر و کمان ارتش های جهان (سیزم) به میزبانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی اظهار کرد: مقدمات لازم برای برگزاری این دوره از مسابقات تیر و کمان از امروز پیش بینی شده است و حدود هفت تیم از کشورهای جهان در این مسابقات حضور دارند.

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش ادامه داد: چین، روسیه، اوکراین، سریلانکا، برزیل و ایران از شرکت کنندگان در این مسابقات هستند./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد آمریکا تحریم شیراز بیرجند محمد جواد ظریف دونالد ترامپ کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند

رئیس دفتر سیاسی حماس در جریان سفر به تهران در روز سه‌شنبه ۷ فروردین ماه با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی می‌کند.

 پیش‌بینی می‌شود هنیه در جریان سفر به ایران با تعدادی دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و رایزنی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • یک روز با مرزبانان روزه دار در نقطه صفر مرزیِ ایران و آذربایجان
  • امنیت و آرامش مرزهای ایران اسلامی مرهون مرزبانان است
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • غوغای سیاسی در برزیل؛ دلیل اقامت «بولسونارو» در سفارت مجارستان چه بود؟
  • رئیس دفتر سیاسی حماس امروز به تهران می آید
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند
  • دیدار هنیه با امیرعبداللهیان در تهران
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «مهر ماه» سال گذشته
  • سفر اسماعیل هنیه به تهران
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!