Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر مهرداد شریفی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: کارشناسان سلامت محیط به صورت مستمر در ساعات صبح، عصر و شبانگاهی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی بازدید بعمل می آوردند و ضمن ارائه توصیه ها و آموزش های لازم با متخلفان به صورت قانونی برخورد کرده و متخلفانی که موازین بهداشتی را رعایت نمی کنند به مراجع قضایی معرفی می نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان داشت: در همین راستا در 6 ماهه اول سال 97 از تعداد 450 مورد اخطاریه بهداشتی صادر شده توسط مرکز بهداشت غرب اهواز تعداد 260 مورد به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی ( ماده 13 و 14) به مراجع قضایی معرفی شدند.

شریفی تصریح کرد: همچنین طی مدت مذکور 90 مرکز به دلیل تخلفات بهداشتی پلمپ  شدند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: همچنین گشت مشترک با سازمان های دیگر از جمله؛ اماکن نیروی انتظامی، شهرداری، اتاق اصناف، یگان امداد در راستای بازرسی از سفره خانه ها و قهوه خانه ها فعال انجام گردید و بیش از 60 مرکز متخلف عرضه کننده قلیان در محدوده غرب اهواز پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مهرداد شریفی اظهار کرد: معرفی به مراجع قضایی بعد از تذکرات شفاهی و کتبی به متصدیان بوده و مراکزی که اهمیتی به بهداشت محل و سلامت مردم نمی دهند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی بیان داشت: از آنجا که رعایت نکردن بهداشت در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی منجر به ایجاد مخاطرات بهداشتی برای شهروندان خواهد شد، می بایست تمامی تولید و عرضه کنندگان مواد غذایی بخصوص اغذیه فروشان، رستوران ها، آشپزخانه ها از سلامت مواد غذایی که تولید می کنند مطمئن باشند و ضمن رعایت بهداشت فردی و ابزار کار از روپوش، کلاه و دستکش در حین فعالیت استفاده نمایند در غیر این صورت مسئولیت عواقب ناشی از رعایت نکردن موازین بهداشتی بر عهده آن ها خواهد بود.

شریفی ضمن تشکر از مراجع قضایی و انتظامی خواستار همکاری بیش تر آن ها به منظور برخورد قاطع با متخلفان پرونده های بهداشتی شد.

این مقام مسئول در پایان از سایر ارگان های متولی در امر سلامت مردم از جمله؛ اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شبکه دامپزشکی، شهرداری وغیره درخواست همکاری نمود .

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی موارد را با سامانه 190 جهت پیگیری توسط کارشناسان بهداشت در میان بگذارند .

انتهای پیام/گ

مراکز عرضه موادغذایی متخلف پای میز محاکمه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت

علیرضا شریفی یزدی درباره تأثیر استعمال قلیان بر کاهش استرس اظهار داشت: قلیان به عنوان یکی از مواد دخانی از نظر علمی ثابت شده که به صورت ذاتی و مستقیم هیچ تأثیری بر آرامش و کاهش اضطراب ندارد و جنبه تلقینی دارد.

وی ادامه داد: تماس سنسورهای لب با دهانی قلیان موجب تحریک سیناپس های مغزی می شود که به صورت موقت و غیر مستقیم بر کاهش اضطراب تاثیر می گذارد، بنابراین اثر مستقیم، مستقل و شناخته شده بین مصرف قلیان و کاهش اضطراب وجود ندارد مگر اینکه به صورت عادت و اعتیاد برای کوتاه مدت مغز را از هجمه های ذهنی دور می کند و پس از مدتی بازمی گردد.

این روانشناس اجتماعی درباره دلیل رواج قلیان در ایران گفت: به نظر من به دلیل صنعت و کسب درآمد، قلیان در ایران رواج پیدا کرده است. قلیان حدود ۲۵ سال پیش در ایران به معنای مدرن کنونی وجود نداشته و نوعی ساز و کار بوده که بیشتر توسط افراد مسن مورد استفاده بوده است.

 شریفی یزدی بیان کرد: متأسفانه کم کاری وزارت بهداشت در جلوگیری از رواج قلیان و تبلیغات غلطی که در بحث قلیان مطرح است، مثل اینکه دود قلیان از آب است و ضرری ندارد، صورت گرفته، منجر به ورود قلیان در رستوران ها، کافی شاپ ها، قهوه خانه ها و راه افتادن پیک موتوری قلیان شد و دلیل اصلی آن درآمدی است که اشخاصی که در این حوزه فعالیت می کنند.

 این روانشناس اجتماعی اظهار کرد: هر قلیان به اندازه ۸۰ تا ۱۱۰ نخ سیگاربرای فرد ضرر دارد، هر نخ سیگار بین ۷ تا ۹ دقیقه عمر انسان را کم می کند، اگر یک فرد یک قلیان بکشد انگار ۵ پاکت سیگار کشیده و حدود ۷۰۰ دقیقه از عمرش کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از سونامی ها در این حوزه سرطان های ریه، حنجره و دهان است که بخش عمده دلیل ابتلا به این بیماری ها قلیان است. امروز  قلیان در بین جوانان به عنوان یک تفریح یاد می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران