Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@20:58:42 GMT

هشدار ؛ با بدترین نوع نمک خوراکی آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۴۴۱۳

هشدار ؛ با بدترین نوع نمک خوراکی آشنا شوید

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   «نسرین علیزاده» افزود: متأسفانه تبلیغات نمک‌های غیر استاندارد مثل نمک دریا توسط افراد سودجو به کاهش مصرف نمک یددار در جامعه منجر شده است.وی افزود: نمک یددارتصفیه شده در اکثر فعالیت‌های بدن مانند رشد و تکامل جسمی و عصبی، تولید انرژی و عملکرد طبیعی مغز و سلول‌های عصبی نقش مهمی دارد و کمبود ید موجب کاهش بهره هوشی و قدرت یادگیری در کودکان و دانش‌آموزان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف نمک در طب سنتی ایران گفت: براساس منابع طب سنتی ایران ویژگی نمک خوب شامل نمک سفید، سخت، صاف، شفاف است که اصطلاحاً به آن نمک اندرانی می‌گویند و نمک لاهوری نیز نوعی از آن است. این سفید، سخت، صاف و شفاف بودن در طب سنتی تأکیدی است بر برتری نمک تصفیه شده بر نمک دارای گل و خاک و املاح فراوان که متأسفانه امروز توسط برخی افراد ناآگاه تحت‌عنوان نمک طبیعی یا ارگانیک نمک سنگ یا دریا با قیمت‌های زیاد بفروش می‌رسد.

 

علیزاده با اشاره به این‌که در کتاب «مخزن‌الادویه»ی حکیم عقیلی خراسانی هم از میان نمک‌های مختلف بدترین را ملح مصنوع از ماء بحر یعنی نمک دریا ذکر کرده است، در پایان یادآور شد: این در مغایرت کامل با تبلیغات افراد سودجویی است که تحت‌عنوان فروش نمک دریا به‌عنوان نمک سالم‌تر پول‌های کلانی را به جیب می‌زنند.

 

ربیع

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نمک خوراکی گوناگون نمک دریا جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن ؛ برنده مدال طلای ریاکاری!

عصر ایران - چند هفته قبل، سه فروند هواپیمای ترابری اردنی، مقداری غذا از آسمان روی غزه ریختند و کلی عکس و فیلم منتشر کردند که ایهاالناس! ما حامی فلسطین هستیم و این هم نشانه اش!
البته بسیاری از چترها در دریا فرود آمدند و چندین نفر که برای گرفتن غذا به دریا زده بودند، غرق شدند و جان دادند.

حالا همان اردن حامی مردم غزه، در شبی که موشک ها و پهپادهای ایرانی به سمت اسرائیل می رفت تا کسانی که مردم غزه را این چنین درگیر جان و نان کرده اند تنبیه کنند، تمام قد در کنار اسرائیل ایستاد و به رهگیری پرتابه ها پرداخت تا مبادا به هدف برسند.

مدال طلای ریاکاری را باید به حکومت اردن داد!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تجمع مقابل سفارت اردن در تهران (عکس)

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین حسام الدین آشنا به اسرائیلی ها: موشک یا موش کوچک؟!
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • با بزرگ‌ترین شهر زیرزمینی جهان بیشتر آشنا شوید
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • ضرر نمی‌کنیم اگر خودمان را برای بدترین سناریو آماده کنیم
  • قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز (فیلم)
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • اردن ؛ برنده مدال طلای ریاکاری!
  • هشدار ترسناک دانشمندان در مورد استفاده از ویپ