Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی حزب مخالف دولت «ترزا مِی»، نخست‌وزیر انگلیس، می‌گوید نمایندگان حزب کارگر در رأی‌گیری یک «برکسیت بد یا کورکورانه» شرکت نخواهند کرد.

«نیا گریفیث» سخنگوی حزب کارگر انگلیس روز یکشنبه در تصریح سخنان اخیر «جرمی کوربین» رهبر این حزب، که گفته بود روند برکسیت را نمی‌توان متوقف کرد گفت: «ما خیلی روشن گفته‌ایم ما خواستار وضع بدون توافق نیستیم، اما همچنین شفاف گفته‌ایم که ما نمی‌توانیم به یک برکسیت بد و کورکورانه رأی دهیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق برنامه برکسیت، انگلیس باید تا ماه مارس 2019 یعنی 5 ماه دیگر از اتحادیه اروپا خارج شود، اما طرفهای درگیر هنوز بر سر چگونگی خروج از این اتحادیه  به توافق نرسیده‌‍‌اند. در صورت به توافق نرسیدن تا ماه مارس، یا باید «ترزا مِی» و دولت محافظه‌کار انگلیس، استعفا دهند و یا اینکه تصمیم بر همه‌پرسی جدید بر سر برکسیت گرفته شود.

«ترزا مِی» و هواداران «برکسیت نرم» خواستار حفظ برخی از پیوند‌ها بین اتحادیه اروپا و انگلیس هستند و «بوریس جانسون»، وزیر  خارجه سابق انگلیس، «دیوید دیویس»، وزیر برکسیت، و مدافعان «برکسیت سخت» بر قطع کامل روابط با اتحادیه اروپا تأکید می‌کنند.

 جو جانسون، نماینده مردم لندن در مجلس عوام انگلیس و وزیر حمل و نقل این کشور، در اعتراض به طرح «ترزا می» برای چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به « طرح چکرز» روز جمعه از سمت خود استعفا کرد.

این سومین وزیری است که طی ماه های اخیر در اعتراض به طرح نخست وزیر انگلیس از سمت خود استعفا می دهد. پیش تر «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس، و از هواداران اصلی خروج این کشور از اتحادیه اروپا و «دیوید دیویس» وزیر برکسیت، در اعتراض به طرح نخست وزیر از سمت خود کناره‌گیری کردند.

مردم انگلیس سال ۲۰۱۶ با شرکت در یک همه‌پرسی، به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند و دولت باید تا ماه مارس ۲۰۱۹ نحوه خروج از این اتحادیه را مشخص کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نماینده مردم حمل و نقل وزیر خارجه اتحادیه اروپا انگلیس دولت نماینده مردم وزیر خارجه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا